wildvliegforum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een nieuwe site. wildvliegforum.nl
Hier komt (hopelijk dit weekend) nog een forum op te draaien. Voor de duidelijkheid: dit wordt geen concurrent van dit forum.
Wildvliegforum.nl biedt wildvliegers de ruimte om te praten over het wildvliegen zonder dat (sommige) clubvliegers zich hinderlijk afzetten tegen deze vorm van modelvliegen. Op het modelbouwforum blijkt dit niet mogelijk. Naast dat het een forum wordt waarin je ervaringen met elkaar kunt delen, wordt het ook een site om locaties met elkaar te delen. Hiervoor maak ik gebruik van de Google Map API, wat PHP en MySQL. Op bovengenoemde URL is al een voorproefje van de map te zien. Wat zouden jullie nog meer willen zien mbt locaties? Wanneer je nu op een locatie klikt komt er wat info over de locatie naar boven. Wat lijkt jullie nog meer zinvol om te weten? Bestaande vliegclubs wil ik er ook in opnemen. Ondanks dat sommige clubleden ons wildvliegers op het forum nogal eens dwars zitten, is het natuurlijk niet de bedoeling ze terug te pakken in de lucht wanneer je toch op 35 mhz vliegt.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Laatst bewerkt:
Ik vind het toch wel ver gaan om op een forum over modelvliegen je eigen forum over modelvliegen te gaan promoten, daarbij en passant een deel van de forumbezoekers hier te beledigen, en dan ook nog hulp te verwachten bij het maken van je eigen forum.

Robert heeft bij iemand anders, die ook al z'n eigen forum ging beginnen, al eens aangegeven dat ie dat hondsbrutaal vond.

Om aan te geven wat hier scheef is, kun je het het beste even naar de echte wereld verplaatsen. Jij staat bij de gamma te winkelen en dan komt er iemand van de praxis binnen om reclame te maken voor de praxis en om aan de gamma klanten te vragen hoe zijn praxis ingericht zou moeten zijn. Dat die persoon er door het gamma-personeel subiet uitgeknikkert zou worden, begrijpt iedereen..

Zoals ik hierboven al beschreven heb, vul ik alleen wat hiaten op en ga ik zeker niet concureren. Daar is dit forum te goed voor. Daarnaast beledig ik niemand. De waarheid uitspreken is niet per definitie het beledigen van mensen. In dit kikkerlandje wil dat nog weleens zo gezien worden, en is men nogal snel beledigd. Het is hier gewoon niet mogelijk "normaal" over wildvliegen te praten.

Laatst bewerkt:
Het punt van beledigen is niet zozeer of jij vind dat je iemand beledigd, maar of de ander dat zo zou ervaren. Het is gewoon niet waar dat er hier niet over wildvliegen te praten valt, er valt prima over te praten en dat gebeurd ook. Het kan dan alleen ook voorkomen dat je een mening voorbij ziet komen die lijnrecht op de jouwe staat. Als je daar niet tegenkunt, kun je een eigen forum beginnen waar alleen mensen met jouw mening mogen komen, maar ga dan niet op dat andere forum nog even beweren dat dat aan al die andere mensen ligt, en niet aan jou. Want dat is wel wat je nu doet.

Verder zijn er bij mijn weten al enkele wildvlieg-fora, waar men graag geheimzinnig over doet, maar ze bestaan wel..

Tsja. Dan kun je niets meer zeggen tegenwoordig.
Ik heb ooit een draadje gestart over vlieglocaties in de omgeving van Tilburg. Binnen no-time doken de clubbers er bovenop. Gelukkig werd het geen aggresief gedoe, zoals menig keer wel het geval is. Al ging het wel even over "uitroeien" meen ik. Hmmm misschien toch agressief. Het draadje veranderde weer in een no-time in een wildvlieg vs clubvlieg discussie. Op zich niet erg. Maar on-topic is gewoon niet mogelijk.
Gelukkig heb ik een eigen mening, en mag ik zelf bepalen en ventileren waar het aan ligt. Pas op dat je me dat niet verbiedt, want voor je het weet heb je mij beledigd hoor.

Ik verbied je niets, wijs je er alleen op dat het misschien niet helemaal netjes is om deze vraag hier te stellen ;)

Wildvliegen? Bij ons "op de club", vliegen wij ook best wild. Zo'n extra site lijkt mij nergens voor nodig. :rolling:

Leuk topic, en zeker een nuttig draadje. Als je het succesvol weet op te starten, zet je dan wel een megagrote FAQ over frequentiegebruik, dubbelingen en risico's op pagina 1?
In tegenstelling tot wat andere leden van dit forum zie ik dit zich hierboven afspelend polemiekje niet als bedreiging van het reguliere vliegen. Daar hebben we de Natura 2000 en andere verregaande ambtenarij voor ;-).
Dit is een uitvloeisel van het vaak gepraktiseerde knotten in de NL. Ook wildvliegers kunnen zich als heren gedragen, en de 2.4 Ghz. aparatuur bied mogelijkheid om netjes naast elkaar in de radiogolfruimte te bestaan.
Mijn zegen heb je. Persoonlijk prefereer ik een clubbestaan, maar daar zullen wat wildvliegclubjes vast ook wel weer in evolueeren :-)

Ik vind het toch wel ver gaan om op een forum over modelvliegen je eigen forum over modelvliegen te gaan promoten, daarbij en passant een deel van de forumbezoekers hier te beledigen, en dan ook nog hulp te verwachten bij het maken van je eigen forum.

Robert heeft bij iemand anders, die ook al z'n eigen forum ging beginnen, al eens aangegeven dat ie dat hondsbrutaal vond.

Om aan te geven wat hier scheef is, kun je het het beste even naar de echte wereld verplaatsen. Jij staat bij de gamma te winkelen en dan komt er iemand van de praxis binnen om reclame te maken voor de praxis en om aan de gamma klanten te vragen hoe zijn praxis ingericht zou moeten zijn. Dat die persoon er door het gamma-personeel subiet uitgeknikkert zou worden, begrijpt iedereen..

Volgens mij, wordt Pattux hier alleen weggepest voor zijn gevoel, en begint daarom een eigen forum.
Zo lees ik het tenminste.

Verder zal dit draadje geen lang leven beschoren zijn ;)
En zal er wel een hangslot op komen al dan niet terecht :p

Je mag van mij wildvliegen, ik vlieg tegenwoordig toch op 2.4 ghz.
Ik wens je veel succes met je forum, ik had het alleen opgestart voor ik dit draadje begon.
Straks is dit draadje misschien gesloten ( ik schat in dat het gemeld gaat worden) en je forum nog niet opgestart.

Laatst bewerkt:
oke ik ga me niet in dit wespennest mengen ;)
Maar is dan toch wel de reden?
Ik heb het draadje niet helemaal gelezen.

Misschien niet alleen aangeven waar wildgevlogen wordt maar vooral ook aangeven waar dat absoluut niet de bedoeling is, binnen xkm van een vlieg-, auto- botenclub en verder niet in de buurt van bebouwing, natuurgebieden, andere recreatie etc etc.

Mooie code voor wildvliegers zou zijn om uitsluitend op 2,4GHz te vliegen. Dat zou wat mij betreft zelfs verplicht mogen zijn.

Misschien is dit iets voor de KNVvL om uit te dragen aan locale overheden (gemeenten en politiekorpsen) dat wildvliegen absoluut niets met het clubvliegen te maken heeft en dat een eventueel lidmaatschap ongeldig is indien (op het moment dat) het lid het wildvliegen beoefend. Niet om de wildvliegers dwars te zitten maar om de hobby te beschermen.

Succes met de site.

Misschien niet alleen aangeven waar wildgevlogen wordt maar vooral ook aangeven waar dat absoluut niet de bedoeling is, binnen xkm van een vlieg-, auto- botenclub en verder niet in de buurt van bebouwing, natuurgebieden, andere recreatie etc etc.

Denk niet dat de gemiddelde wildvlieger zich daar IETS van aantrekt..... :rolleyes:

Dan doen ze zichzelf helaas (ik gun de wildvliegers hun eigen plek) de das om uiteindelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back