Wilhelmina Goedkoop

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Henk Barbier, 18 jun 2017.

  1. Henk Barbier

    Henk Barbier

    Lid geworden:
    1 apr 2009
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Rotterdam
    Wie heeft er voor mij info over de Wilhelmina goedkoop na de verbouwing , hoofdzakelijk opbouw ,stuurhut en schoorsteen ,ik heb gezocht op google maar weinig gevonden
    BIJ VOORBAAT BEDANKT VOOR DE MOEITE
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.096
    Locatie:
    Oostvoorne
  3. Henk Barbier

    Henk Barbier

    Lid geworden:
    1 apr 2009
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Rotterdam
    Bedankt Klaas daar heb ik zeker wat aan ,3 versies zie ik ervan 1 motor sleepboot houten stuurhut en 1 met lage schoorsteen en 1 met 2 schoorstenen , heb ik zelf niet goed gezocht nogmaals bedankt!!
    VR.GR.
    Henk
     
  4. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.096
    Locatie:
    Oostvoorne
    Henk, Bij alle schepen zie ik maar 1 schoorsteen, weliswaar met 2 uitlaatpijpen. Dat klopt wel, want er stonden van origine 2 Bolnes motoren in. Of de Mitsubishi ook dubbel was weet ik niet. De originele bouw met houten brug vind ik het mooist. Herinner me ze nog uit mijn jonge jaren. Heb wel eens gezien dat twee van die boten net zo hard achteruit voeren als wij vooruit (18km/uur). Met moderne sleepboten heb ik qua model niet zoveel. Gr. Klaas.
     
  5. Henk Barbier

    Henk Barbier

    Lid geworden:
    1 apr 2009
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Rotterdam
    Klaas waren nog eens tijden ikzelf zat toen bij een Rotterdams sleepbedrijf Volharding , ikzelf heb ook niet zoveel met de nieuwe modellen, geef mij maar de independent 1, 2 ,volharding 12, Italie of de goedkoop boten vond ik heel mooi
    Ik heb wat foto,s gevonden dat ze 2 pijpen heeft net voor het de multratug 13 werd
     
  6. Ikanmas

    Ikanmas

    Lid geworden:
    18 jun 2017
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Diemen
    Henk,

    De versie met houten brug heeft/is de zelfde romp.
    De 2 hoofd motoren stonden op een as gekoppeld. De Mitsubishi is later ingebouwd met een intrekbare Schottel als boegschroef.
    Deze Schottel was ook bij zusterschepen schepen ingebouwd.
    Er is ergens op het web een document van de rotortug met tekening in omloop. (als ik het document terug kan vinden zal ik het posten) De rotortug staat ook op de website van www.reederijgebrgoedkoop.nl/ een van de zusterschepen die is overgegaan naar Muller.

    Er is nog een belangrijk verschil. De Schottel zit in de boten met een uitbouw onder de brug om de Mitsubishi en Schottel in te verstoppen.

    En nu heb ik mij laten verleiden om mij weer aan te melden op het forum na vele jaren afwezigheid.
    Nu verwacht ik wel een bouwverslag die ik zeker ga volgen:)

    Groet,

    Wim
     
  7. Henk Barbier

    Henk Barbier

    Lid geworden:
    1 apr 2009
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Rotterdam
    Tja Wim ben er ook al jaren niet meer op actief vanwege allerlei toestanden , ik heb de knoop doorgehakt en ga het toch weer proberen op het forum
    ik ga er zeker een bouwverslag van bijhouden , het is een opknapper die ik heb overgenomen , op de romp van de coute marout ,als ik de naam van de sleper goed heb

    Groet
    Henk
     
    MikeMohawk vindt dit leuk.
  8. Ikanmas

    Ikanmas

    Lid geworden:
    18 jun 2017
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Diemen
    carouseltug.JPG
    Ik bedoelde dus carrousel tug... geen rotortug. Hopelijk heb je er wat aan. Als het wat kouder is (het is ook nooit goed) op de zolder zal ik kijken of ik nog toepasselijke foto's heb van mijn ouwe.
    Groet,

    Wim
     

Deel Deze Pagina