Winch aansluiten

Discussie in 'Electro offroad' gestart door tlzwaard, 16 mrt 2017.

  1. tlzwaard

    tlzwaard

    Lid geworden:
    25 dec 2013
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Mijdrecht
    Ik ben een RC4WD Defender D90 aan het bouwen. Nu heb ik een dubbel motor winch van Team Raffee er bij gekocht. Is het mogelijk om deze via de zender te bedienen? Wat is daar voor nodig?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  3. tlzwaard

    tlzwaard

    Lid geworden:
    25 dec 2013
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Mijdrecht
  4. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Zat er geen controller bij? Dat is wel een vereiste. Je kan losse winch controllers kopen via ebay. Ik zou niet de rc4wd winch controller kopen dat is rommel. Heb zelf de heyok winch controller en mijn winch wordt extern gevoed met een 3s accu. Alleen wel prijzige controllers.

    Je kan een winch niet direct aansluiten op je ontvanger, daar moet dus een controller tussen.

    Ook is een en ander afhankelijk van je zender. Heb je een vrij derde kanaal? Zo ja is dit een twee posities kanaal of drie.
     
  5. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  7. tlzwaard

    tlzwaard

    Lid geworden:
    25 dec 2013
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Mijdrecht

    Ik gebruik een 10 kanaals zender (Futaba TC10) dus dat hoeft geen probleem te zijn.
    Er zat alleen een schakelaar bij om aan te sluiten, maar wil het graag via de zender doen en niet met een losse afstandsbediening.
     
  8. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ok, ikzelf heb pech gehad met rc4wd controllers en goedkope china controllers via ebay. Veel van die controllers kunnen geen 3s aan en wilde mijn winch op 3s laten lopen. Ben toen uitgekomen bij die Hey ok controller waar ik rccrawler.com veel positiefs over had gelezen.
     

Deel Deze Pagina