Winter clinic op Terlet

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door specialpainter.nl, 20 nov 2016.

  1. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Geachte dames en heren,

    Het wedstrijd seizoen is over, de warmte uit de lucht, blaadjes van de bomen en de trek naar bitterballen begint onweerstaanbaar te worden. De hoogste tijd om een clinic te gaan verzorgen!

    Met een trots gevoel hebben we geconstateerd dat er afgelopen seizoen wederom een aantal nieuwe gezichten op onze f3k wedstrijden zijn bijgekomen. Dat willen we, en is ook wat we oa. met de clinics willen bereiken, enthousiasme kweken en de ''wedstrijd''-drempel wegnemen.

    Zaterdag 10 december 2016 gaat het gebeuren. Bij slecht weer is het volgende weekend de uitwijkdatum.

    Graag even aanmelden dmv. een mailtje naar het volgende adres; merlijn@specialpainter.nl

    Aanvang; 10.00 verzamelen in restaurant de Thermiekbel. (wees op tijd, anders vlieg je korter;))

    Adres; Zweefvliegveld Terlet Apeldoornseweg 203, 6816 SM Arnhem.

    Planning;
    10.00 ; briefing in de Thermiekbel
    10.30 ; start clinic
    12.30-13.15 ; Lunchpauze
    13.15 ; vervolg clinic
    14.30 ; vrij vliegen, all up, beetje praten, kofferbak verkoop, bakkie doen etc.
    15.30 ; F3K vergadering in de Thermiekbel.

    Vrijdagavond 9 december 20.15 meld ik of de clinic door kan gaan of dat er uitgeweken wordt hier op het forum.

    Graag wil ik het Nederlandse F3k team wat dit jaar naar Ukraine gaat al aan jullie voorstellen, maar omdat nog niet helemaal duidelijk is wie er nu precies gaan kan dat niet. Dat het een verassend en gezellig team gaat worden staat echter vast!

    Omdat de kosten voor deelname geheel voor eigen rekening zijn zou elke kleine bijdrage meer dan welkom zijn!

    Jaap en ik hebben op deze dag dan ook een speciaal hiervoor geprepareerde F3K spaarblik in het zicht staan waar eenieder een vrijwillige bijdrage in kan doneren. Voor alle duidelijkheid; de clinic is en blijft gratis!

    Als competent penningmeester zal Jaap ervoor zorgen dat de opbrengst bij het Nederlandse team terecht komt.

    Vriendelijke groet, Vincent Merlijn F3K Nederland
     
  2. BastiaanD

    BastiaanD

    Lid geworden:
    11 dec 2010
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Overasselt
    Ik dacht dat het wedstrijd seizoen er voor dit jaar al weer op zat?
    Misschien is het wel handig om er bij te vermelden dat het om het WK 2017 in Oekraïne gaat.
     
  3. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Idd Bastiaan, bedankt;)
     
  4. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Als de hele ploeg zou roken dan kun je het woord "verassend" gebruiken. Je bedoelt waarschijnlijk "verrassend". Dat is het namelijk zeker.
     
    jaap27, 00Steven en HBZWEEF vinden dit leuk.
  5. Blitske

    Blitske PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2011
    Berichten:
    470
    Locatie:
    Kontich / belgie
    Ff vraagje
    Moet je vooraf echt inschrijven voor deze clinic of is dit niet echt nodig .
    Het is van het Antwerpse een hele trip en bij goed weer is dit geen probleem en zinvol maar bij mogelijk regenweer is het beetje gek deze trip te maken .
    Maar zou er graag een pak info willen komen opsteken .
    Alvast de grtjs , Blitske
     
    Macgyver(Michel) vindt dit leuk.
  6. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Hallo Blitske,
    Het is voor ons fijn om te weten hoeveel deelnemers er ongeveer komen, graag toch even een mailtje als je de intentie hebt om te komen. Als het weer iets minder is en we missen je weten we waarom, da's geen probleem. Bovendien , als het weer echt kl****e is dan is het weekend erop de uitwijkdatum!
     
  7. jmk1

    jmk1

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    298
    Die clinics zijn altijd super gezellig en je leert er ook erg veel.
    Inmiddels ben ik wedstrijden ook als soort clinics gaan zien.
    Zaterdag is echter voor mij een moeilijke dag om te organiseren dat ik kan komen, vooral in zo'n kort tijdsbestek.
    Ik wil daarom vragen of we volgend jaar aub de wedstrijden, clinics etc. weer op zaterdag kunnen doen.
    Groeten, Martijn
     
  8. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Geachte dames en heren,

    Een mooie aanvulling op de clinic van 10 december 2016 is de mogelijkheid tot brevet vliegen. Extra leuk is , wanneer je bij Frans Bal of ondergetekende je brevet haalt, dat je er een aantekening f3k bij op krijgt. Vanaf 14.00 kan je je melden bij Frans Bal om brevet te vliegen.
     
  9. MarkP

    MarkP

    Lid geworden:
    21 sep 2012
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Hoofddorp/Nieuw Vennep
    Echt kak, weer niet beschikbaar! Next time.
     
  10. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    mmmm, voor alle duidelijkheid, de wedstrijden en clinics worden op zaterdagen gehouden....
     
  11. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Tot onze grote vreugde kunnen we ook mededelen dat seizoen 2017 het 10e f3k seizoen is, een hele mijlpaal. Uiteraard vieren we dit gedurende de hele dag, maar tijdens de lunchpauze wordt hier wat extra aandacht aan gegeven. Namens f3k Nedereland wil ik jullie dan ook graag uitnodigen om vooral naar de Thermiekbel te komen tijdens de lunch om dit mooie moment te vieren.
     
    dwarswind vindt dit leuk.
  12. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    In 2007 waren de eerste wedstrijden. Tenzij we een seizoen hebben overgeslagen is 2017 het 11de seizoen F3K.
    Ook memorabel, net zoals 2016.
     
  13. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Was de eerste wedstrijd in Weert op de Boshoverheide? Ik was erbij ;)
    Of is er daarvoor al wedstrijd gevlogen?
     
  14. jmk1

    jmk1

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    298
    Sorry, zie nu dat ik het van zaterdag naar zaterdag wil verplaatsen
    Ik heb de wedstrijden etc.het liefst op zondag.
     
  15. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    In dat geval vieren we het 10 jarig jubileum van f3k nederland;)
     
  16. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    Volgens mij heb ik eind jaren 90 al eens een NK f3k gevlogen.
     
  17. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Ook volgens Peter Keim van de KNVvL was de eerste officiële NK in 2007.
    Toen ik net een half jaar RC vloog werd ik aan je voorgesteld door Arno Hacken in 2006 in Malden. Je hebt daar met de kist van Arno gevlogen. Toen je weg was, was Arno lyrisch over je en zei: " als die gaat DLG vliegen dan wordt het een hele goede" Dat is uitgekomen.
    Ik vraag me af of er iemand überhaupt al F3K vloog eind jaren 90. Misschien bestond de officiële categorie nog niet eens, wel het speerworp werpen maar niet met een FAI-aanduiding.

    Ik geef toe dat de eerste wedstrijden al wel heel lang geleden lijken.
     
    specialpainter.nl vindt dit leuk.
  18. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    De wedstrijd waar ik op doel was in de speerwerp tijd. Volgens mij gewonnen door Bas Breijer. Henk Bonestroo was ook zeker van de partij. Deze wedstrijd werd gehouden ergens op de hei. Als ik me niet vergis de Rozendaalse Heide. Dit was voor dat F3K een WK status kreeg. Misschien geen FAI aanduiding maar wel een NK handlaunch.
     
  19. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.829
    Locatie:
    Vlaardingen
    De eerste Nederlandse wedstrijd met werpmodellen HLG werd volgens dit stuk gehouden op 20 juni 1999 op het Roosendaalse veld.
    Eerste meeting F3K was in 2005 bij Zwolle.
    Dan in 2006 weer een wedstrijd/meeting op het Roosendaalse veld.
    Deze meeting was de aanleiding tot het starten van het NK het jaar daarop.


    [​IMG]

    [​IMG]
     
    crins, j.knippels, jorn en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Geweldig deze info! vermakelijk ook om te lezen dat het hlg-en(de speerworp) al vorige eeuw beoefend werd.
    Feit blijft dat de officiële f3k competitie in Nederland 10 seizoenen lang gevlogen is, April 2007 was de 1e officiële f3k wedstrijd voor het NK. Al het voorbereidende werk van voor die tijd, is gedaan door een aantal die-hards waarvan sommige nog steeds zeer fanatiek en enthousiast deelnemen aan onze competitie!

    Graag wil ik iedereen die aanvullende info heeft over de begin jaren van de competitie, of leuke verhalen heeft uit die tijd, vragen om deze naar mij te mailen.

    f3k forever!
     

Deel Deze Pagina