Winter op komst , gewoon effe Clikken .

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door guyken, 13 okt 2017.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Bij gebrek aan ander werk (voorlopig) de Click nog maar eens verbeteren . Oude servohevels er af , te slordig en ik ga ook 1 servo per vleugel steken . Ondertussen de gaten van de aileron servo opgevuld met depron stukjes . Ik wacht nu op indoor hevels van air to foam en dan gaan we verder . Nieuwe hevels worden aan 1 kant met ball link zoals heli's en aan andere kant deze , dus geen speling .
    [​IMG]
     
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.888
    Locatie:
    Velserbroek
    FoamToAir :D
     
  3. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    P4210001 (1).JPG Oeps , juist Winfried . :rolleyes: Zo hier de nieuwe stangen , gedeeltelijk toch al en de vorige . Ik denk dat het restjesdag was toen die dag LOL :p
    P4210001 (1).JPG
     
  4. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Zo beetje netter nu , zelf roerhoorntjes gemaakt omdat de post er een zootje heeft van gemaakt . Verloren geraakt ergens ?
    20180516_102440.jpg
     
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Nog maar eens de werktafel leeg en dus weer naar de Click :hammer:; Deze heeft een nieuwe motor gekregenen een carbon schroef P8090001.JPG

    P8090002.JPG

    P8090003.JPG voor het komende indoor seizoen en ook de ailerons nu eens op de klassieke manier verstevigd . Ook 2 nieuwe ( al lang in de kast liggende ) servo's TGY 1290 van elk 2,5 gr . Waarom lagen deze al lang opzij , wel er was iets met de fiches maar ook de volgorde van de rood - zwart en neutrale kabel . Die liggen niet op de klassieke manier . Alles losgemaakt , nieuwe JR stekker en voila , ca marche . Ondertussen nog een Donatas symmetric( kit ) op de kop kunnen tikken :hammer:. Vintage dus . Maar dat wordt misschien een ander draadje .
     
  6. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    We zijn er weer klaar voor . :banana:
    P9290004.JPG
     
  7. slomo

    slomo

    Lid geworden:
    7 dec 2005
    Berichten:
    611
    Locatie:
    Meeuwen (België)
    Hoi @guyken, bedankt voor je bouwdraadje!
    Ik heb zelf ook een click R2 super-lite gebouwd maar ik moet hem nog afwerken (motor enz.).

    Kijk hier eens: https://twistedhobbys.com/th-33-epp-clik-r2-super-lite-blue/
    Onderaan vindt je de handleiding van rc-factory maar ook die van Twisted Hobbys die beter is en ook tekst bevat en ook de bouwdraad op RCgroups.

    Maar Ik denk dat dit vliegtuig niet bedoeld is om snel te rollen want daar zijn de oppervlaktes veel te groot voor. Zie maar de romp, die is denk ik wel 2x zo hoog als een ander indoor modelletje en dat draai je daarom niet zo vlug.
    Ik denk dat deze clik gemaakt is om heel rustig en langzaam te kunnen vliegen...

    Ik had al wat filmpjes van de clik gezocht en daar zie je ze ook nergens snel rollen maar meestal heeeeel langzaam vliegen en rustige maneuvers doen...

    Binnenkort maak ik de clik af maar nu ben ik met 2 andere modellen van rc-factory bezig: de crack yak 55 superlite en de edge 540 backyard.
    De clik wordt dan gebruikt voor heel ontspannen langzaam te vliegen in de sporthal, de crack yak om 3d te oefenen indoor en de edge 540 om thuis in de tuin te oefenen.
     
  8. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Heel goede link die je daar hebt gevonden . Ik had tijdens de bouw enkel de foto's . Het feit dat de Clik een brede romp en brede vleugels heeft zal wel een rol spelen ivm met het rollen :))) maar modellen zoals de Disney hebben ook brede oppervlakten maar ze zijn natuurlijk van depron gemaakt en dus heel wat stijver . In ieder geval ik heb vandaag mijn eerste indoor gedaan het seizoen en met de Clik en nu vliegt hij zoals ik wil . Verbeteringen waren dus 1 servo per vleugel , nog wat meer versteviging onder de vleugels en hij heeft een nieuwe deftige motor gekregen ( geen HK spul ) Maar ik ben ook akkoord met uw denkwijze dat deze voor zeer rustig en traag vliegen meer geschikt is . :koud:
     
  9. slomo

    slomo

    Lid geworden:
    7 dec 2005
    Berichten:
    611
    Locatie:
    Meeuwen (België)
    Ah ok, dat is goed, hij vliegt nu wel zoals je wou.
    Dan was het toch blijkbaar dat er teveel flex opzat of de servo was gewoon niet sterk genoeg.

    De servo's die zij zelf aanraden (verkopen) zijn digitale exemplaren: Gening D541met een stelkracht van 0,7 kg.cm.

    EDIT: Ik lees dat jij een JR 318 hebt gebruikt en dat is ook een digitale servo met net dezelfde stelkracht. Misschien dat een enkel exemplaar dan toch niet genoeg kracht heeft.
     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2018
  10. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Slechte start van indoor seizoen . tijdens oefenen nieuwe figuren kwam de grond ineens te dicht , stel je voor :confused: Ik vrees dat deze clik nu zijn deel heeft gehad . Je kan altijd herstellen maar ik vrees voor te zwaar worden . Misschien bouw ik een volledig nieuwe off ... Ik begin nu aan een Donatas symmetric ( depron , vintage :rofl:)
    PA070005.JPG
     
  11. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Ondertussen hebben ze ( mijn vrouw) mij wijsgemaakt dat ik zuinig moet zijn en ja dus het is ook in Belgie doorgedrongen nu . Dus maar even nadenken en besloten tot herstelling . Veel lijmen zou niet echt een oplossing geweest zijn . Even rondkijken in de hobbykamer en ik zag nog een vel depron . Neusamputatie en de stukken op de depron gelegd en afgetekend , uitgesneden en wat aanpassen en hopla , de eerste hybride foamie is geboren . Clik forever . + PA070001 (1).JPG
    PA070002 (1).JPG
    PA070003.JPG
     
    Cnn vindt dit leuk.
  12. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Beetje late reactie…

    In de rolroeren en staartvlak heb je carbon rond gelegd (slingers). Dat maakt het zeker niet stijver. Rechte stukken wel.
    De gehele romp tordeert bij een rol (maak maar een video kun je het zien).

    Volhout
     
  13. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Die slingers die zijn stock uit de bouwdoos . Ik zelf heb rechte stukken bij gestoken . :)
     

Deel Deze Pagina