Winter postal 2009-2010

De Winter Postal is weer terug.

Niet alleen Berrie had hier voorzichtig om gevraagd maar ook anderen vroegen zich af waarom we dit niet meer doen. Ik vond het zelf altijd een ontzettend leuk initiatief, een goede reden om naar buiten te kijken en als het weer het toelaat naar buiten te gaan.

Deze keer organiseer ik het en nodig ook buitenlanders uit om hier aan mee te doen.

Op de onderstaande homepage is de eerste taak te vinden en staan de spelregels. De eerste taak heeft een werktijd van een uur (60 minuten)

Nieuwe pagina 1

Veel plezier.

Loet

maar wat houd het eigenlijk in?
want kan het nogal moeilijk vatten allemaal :)

doe je dan ook mee in je short? :p

wat de taken zijn?
ik las iets van een uur lang...
maar wat is de bedoeling?
snap totaal niet wat de bedoeling gaat zijn :)

als ik op de link klik kan ik bv alleen maar taak 1 bekijken.
en daar staat iets van een uur lang ofzo.
maar of er andere taken zijn snap ik niet, en kan het ook niet zien.

is de wedstrijd dan 1uur lang of hoe zit het...

wat de taken zijn?
ik las iets van een uur lang...
maar wat is de bedoeling?
snap totaal niet wat de bedoeling gaat zijn :)

Listen well, I only tell this once.

Het is een mooie dag in Herentals en de datum valt tussen 29 November en 19 December 24.00 uur.
Je hebt een DLG mee en ineens schiet je te binnen dat die Nederlander een Winter Postal had uitgeschreven.
Je stapt het gemaaide veld op, kijkt op je horloge en denkt: "vanaf nu ga ik 1 uur lang vliegen" en dan toevallig taak 1 van de Winter Postal.

De eerste vlucht die je maakt is boven de 30 seconden. Heel mooi, nu mag je dus de 45 seconden gaan proberen, Ook die lukt en je gaat de 1 minuut vlucht maken. ook die lukt.
Zo ga je door totdat je b.v. de 2 minuten moet halen maar die haal je niet. Voordat je door mag naar de 2 minuut 15 moet je eerst de 2 minuut vlucht weten te halen. Uiteindelijk haal je die 2 minuten wel maar mocht het niet lukken binnen dat uur dan heb je als eindscore 1 minuut 45 = 105 seconden.

Voldaan (of niet) rijd je naar huis en mailt mij die score door.
Ik hou al die tijden van de andere deelnemers ook bij en aan het eind van de maand kijk ik wie de beste score had en die krijgt 1000 punten. De andere deelnemers krijgen een percentage daarvan.

Als taak 1 afgelopen is op 19 december plaats ik de 2-de taak op mijn homepage en kun je kijken hoe de andere deelnemers taak 1 gevlogen hebben.

Zo vliegen we een aantal ronden om de winter door te komen.

Meer weet ik er niet over uit te leggen.:confused:

Loet

Laatst bewerkt:
Dit is een leuk begin voor mij om eens een beetje met een wedstrijdje mee te doen.
Ik ben van de partij.

Succes allemaal:),

Glen

Je hoeft niet perse in Herentals te gaan vliegen:mrgreen:

Loet

en dat geld ook voor mij gelukkig...

het is duidelijk ja... maar de vraag is nu... mag je maar eenmalig een uur doen.
of mag je bij wijze van spreken iedere dag weer opnieuw de uitdaging aangaan?

en dat geld ook voor mij gelukkig...

het is duidelijk ja... maar de vraag is nu... mag je maar eenmalig een uur doen.
of mag je bij wijze van spreken iedere dag weer opnieuw de uitdaging aangaan?

Bij de spelregels staat het volgende:

Spelregels:
- je mag zelf weten wanneer je de taak vliegt als het maar binnen de gestelde termijn is.
- de bewuste taak mag slechts 1 maal gevlogen worden, dus eenmaal begonnen betekend doorgaan.
- een tijdopnemer/helper is toegestaan maar zeker niet verplicht.
- er is geen controle mogelijk dus eerlijkheid wordt gewaardeerd.
- een eventuele streper volgens het reglement. De eerste streper dus bij 5 gevlogen taken.
- een overzicht van de resultaten is te vinden onder "Results Overview"

In goed Nederlands: Je mag de taak niet meer dan 1 keer vliegen in de gestelde termijn.

Loet

P.S. Lees je eigenlijk wel? Vanuit het buitenland (m.u.v. België) nog geen enkele vraag. Of is mijn Duits en Engels is zo veel beter dan mijn Nederlands, zou zo maar kunnen:D

Loet, goed initiatief dit weer eens op de rails te zetten. Altijd leuk om lekker te gooien met een doel voor ogen.

Back