WinterPostal 2007/2008

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Theo, 12 okt 2007.

  1. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Het NK zit er op. De zomer is geweest. De thermiek wordt steeds zwakker en het wordt koud, guur en nat. De kisten kunnen nagekeken en opgeborgen worden.
    NIET DUS
    Op 5 november starten we weer met de winterpostal!!!

    Hoe ging het ook alweer:
    Op 5 november krijg je een mailtje met daarin de taak en het scoreformulier. Je krijgt 4 weken de tijd die taak te vliegen. Je mag dus zelf weten waar, wanneer, tijd, alleen of in een groep, het maakt niet uit!
    De score zet je op het formulier en mail je binnen twee dagen na het vliegen van je taak terug. Ik zet op de site wie er zijn score al ingestuurd heeft en dus al gevlogen heeft. De score zelf wordt nog niet vermeld. Dat wordt pas na het verstrijken van de inzenddatum bekend gemaakt. Je krijgt dan ook de nieuwe taak pas toegezonden.
    Het wordt dus gokken wanneer je gaat vliegen. Is het weer nu goed of zijn de verwachtingen voor morgen beter? Zal ik nu starten of zal ik nog een uurtje wachten?
    Als je eenmaal gestart bent kun je niet meer stoppen. Je staat bijvoorbeeld op het veld lekker te vliegen en je vind de omstandigheden prima voor het vliegen van je taak. Het is 14:00 uur en je besluit te starten met je taak waarvan de werktijd 30 minuten is. Na 20 minuten begint het vreselijk hard te regenen. Vliegen is het komende half uur niet meer mogelijk. Jammer dan. Die 10 minuten ben je kwijt. Ook in het geval van schade loopt de tijd gewoon door.
    Natuurlijk kun je iedereen voor de gek houden omdat er geen enkele controle is, en wie dat wil doen gaat zijn gang maar. Volgens mij bedonder je dan alleen jezelf. Het gaat bij deze wedstrijd om niets, er valt niets te winnen!
    Iedereen kan meedoen!! Wel of geen KNVvL-lid. Ervaren of absolute beginner. Het maakt niet uit! Van de 5 taken die we gaan vliegen tellen de beste 3 score's voor het eindklassement. Het is mogelijk na de start van de competitie nog in te schrijven.

    Schrijf je in!!
    Mail naar mail@f3K.nl en geef op in welke klasse je mee wilt doen. Mini of F3K. Het is natuurlijk ook mogelijk in beide klassen te vliegen.

    succes en veel plezier
    Theo



    Deelnemers F3K
    Loet Wakkerman
    Bas Breijer
    Niels Meerdink
    Arno Hacken
    Bart Rotteveel
    Theo Schoorl
    Frans Bal
    Sietse van Doorn
    Henk de Boer
    Peter Aanen
    Martijn Schoorl
    Arnold Kinds
    Rob Kinds
    Eric van Dijken
    Alex Hoekstra
    Goswijn Thijssen
    Jurgen Maassen
    Hans Knippels

    Deelnemers Mini
    Bart Rotteveel
    Niels Meerdink
    Frans Bal
    Jeroen Koeleman
    Sietse van Doorn
    Johnny te Brake
    Erik Crins
    Philip van Diggelen
    Jurgen Maassen
    Marc Evers
    Raymond Esveldt
    Jaap Braam
    Bram Harmsen
     
  2. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Ha leuk! gaan we weer in het donker smijten bij de lantarenpaal :) hahaha.

    Gelukkig dat het pas 1 november start. heb ik nog ff om me rug bij te laten komen.... (net beetje gecrashed met me parapente...)

    tijd om te bouwen dus!
     
  3. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    :) zin in.
    Hopelijk verschijnt hier gauw ook een bouwdraadje van mijn nieuwe.. in de mini klasse
     
  4. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Nog twee weken te gaan. Inschrijven kan nog steeds :wink:
     
  5. allrounder_w.l.c.

    allrounder_w.l.c.

    Lid geworden:
    8 feb 2007
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lent - Nijmegen
    yeah ik heb mijn mini nu ook af (zodadelijk ff invliegen) ! kan ik toch nog meedoen bij de mini's. :) grr ik zie al wel weer dat alle top mini vliegers ook meedoen ;) @ jurgen: ik vind dat overkill niet mee mag doen in de mini klasse, hij is voor deze klasse..... euh nouja hij vliegt gewoon te goed! :p

    gr niels
     
  6. maaskie

    maaskie

    Lid geworden:
    23 jun 2006
    Berichten:
    489
    Locatie:
    Nijmegen
    Ach Niels, als Theo net zulke leuke taken bedenkt als afgelopen jaar, dan maakt het niet heel erg veel uit hoe goed je model vliegt :D
     
  7. allrounder_w.l.c.

    allrounder_w.l.c.

    Lid geworden:
    8 feb 2007
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lent - Nijmegen
    haha nou dan wordt het nog wat met die wedstrijdjes:p ik ben benieuwd!
     
  8. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Op verzoek starten we de postal 1 dag eerder. Zondag aanstaande is dus de eerste dag waarop de taak gevlogen mag worden. Zaterdag 1 december is de laatste dag.
    Ik laat bewust niet op een zaterdag starten. Op deze manier kan er in het weekend gestart worden en voor diegene die geen kans gezien hebben de eerste weken de taak te vliegen hebben dan de laatste kans nog in het weekend op de zaterdag.

    Ik ben een tijdje (twee hele avonden) aan het sleutelen geweest met het score-overzicht voor op de site. Vorig jaar was het erg bewerkelijk voor mij en onoverzichtelijk voor jullie. Hieronder zie je een voorbeeld zoals het er nu uit gaat zien. Let op Bas en Loet, dit is een voorbeeld!!! :wink:

    [​IMG]

    Onder je naam zie je na ieder gevlogen ronde een grafiekje ontstaan. Deze geeft jou ranking aan in de gevlogen taak. Loet had in de eerste taak (rood) dus de eerste plaats en Bas plaats 5. De laatste balk (blauw) geeft de actuele plaats in de competitie aan. Hiervoor wordt het totaal van de 3 beste score's opgeteld.
    In de volgende velden zie je de plaats waar gevlogen staan met tijd, datum, temperatuur en windkracht. Als iedereen de taak gevlogen heeft komt hieronder weer de behaalde punten te staan.
    In het laatste veld staan de 3 beste score's opgeteld met daaronder de totaalscore.

    Ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is. Zoniet dan hoor ik het wel!!!
    De score zelf wordt dus pas aan het eind van de taak als iedereen de score ingeleverd heeft ingevuld. Tot dat moment vul ik wel de andere gegevens in zodat je kan zien wie , waar al gevlogen heeft en bij welke omstandigheden.

    Zaterdag ontvangt iedereen de eerste taak in de mailbak.

    Succes allemaal!!!
     
  9. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    whaaaaaaa, supercoool!!!!
    strakke actie theo!

    gelukkig, heb nog tot december :). kan nu net weer beetje fietsen, dus het schiet al op :D.
     
  10. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Gelukkig maar want al ben ik dan een zogenaamde aanleuntopper, met een score van 177 neem ik geen genoegen.
    Mooi gemaakt Theo, kom je nog wel toe aan vliegen??

    Loet
     
  11. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.829
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hoi Loet,

    Tjonge die 177 punten is helemaal nog niet slecht.
    Moet je zien wat Bas heeft gescored, 91 magere puntjes, en dat voor een topper!!!! 8O
    O ja, het is een voorbeeld.

    Theo, ziet er weer gelikt uit :thumbsup:

    Frans
     
  12. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Ik was het niet van plan maar heb toch de taak maar gevlogen en mis gegokt. Om 3 uur nog even de Aspi gepakt en de eerste paar vluchten gingen allemaal richting de 3 minuten ondanks dat het strak bewolkt en nat was. 8O
    Mwahhh ik moest rond 16:00 thuis zijn dus om 15:20 toch nog snel met de taak gestart. De eerste 2 vluchten gingen super en daarna was het helemaal gebeurd. Het zakte als een pudding in elkaar. Een half uurtje te laat gestart :(
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen zonder je tijd te verklappen natuurlijk :wink:
     
  13. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    In Garderen was het heerlijk vandaag maar ergens had ik niet het gevoel dat ik de taak moest vliegen, ik ga nog op vakantie naar Denemarken en daar heb ik al eens een aantal plekken gevonden met op korte afstand heel veel verschillende oppervlaktes (qua kleur en bebouwing). Misschien is het niet vliegen ingegeven door anderen die hem ook niet vlogen. Het was bewolkt, weinig wind en lichte thermiek-tikken. Vluchten van 5 minuut+ en langer waren niet onmogelijk. Waarschijnlijk hebben Peter A en Bart B bedacht om wel de taak voor de Mini's te vliegen en ik heb ze horen mopperen over het feit dat het moment ( een goede 1.5 uur) voorbij was. Maar ja, eenmaal begonnen........ Geen idee wat ze gepresteerd hebben. Wat me wel opviel is dat Bart zo veel hoger gooit dan in in het begin van dit jaar.

    Maar genoeg over Garderen want dit is niet het Topic over Garderen. We hebben geen taak gevlogen of er is me iets ontschoten en dat zou zo maar kunnen.

    Loet
     
  14. de materiaalverzamelaar

    de materiaalverzamelaar

    Lid geworden:
    27 sep 2006
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Rotterdam
    Het ging helemaal niet zo slecht (ondanks ons gemopper).....ik dacht nu ik toch in Garderen ben kan ik ook wel even de 1e taak
    vliegen. Leuk dat Peter ook mee deed, kon het weer niet van hem winnen ondanks dat ik hoger
    ben gaan gooien, maar Peter gooit toch nog steeds iets hoger..
    en nu maar snel met mijn F3k kisten verder..
    Cheers

    Bart

    PS : Loet leuke avatar.....:D
     
  15. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Grappig dat niemand van de toppers het aandurfde om de taak te starten. Heb ik dan toch goed gegokt? De weersvoorspellingen voor de komende 4 weken zijn erg erg slecht namelijk :lol:

    Ik denk dat Bart in Garderen een dikkere jas aan had dan Peter. Volgens Peter zijn opgave was het 9 graden en Bart vond het 12. :p
     
  16. Bas B

    Bas B

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    1.389
    Locatie:
    Hilversum
    Theo,

    Wat meespeelde in de beslissing om de taak niet te vliegen is dat het niet mogelijk is om de taak voor de full size te vliegen zonder coach (mits je een sprekende stopwatch hebt).
    En coachen betekend 45 minuten niet vliegen..............

    Door deze beslissing hebben we (vandaag) een kans op een hoge score laten liggen. Zeker in het begin van de middag was het geen probleem geweest om in 45 minuten 5 vluchtjes van 3 minuten te maken (wat kan je voor deze taak meer wensen dan allemaal toppiloten om je heen die de bel voor je aanwijzen?).

    Bas
     
  17. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
  18. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Of check deze site eens ff:
    http://www.metzgerralf.de/palm/dlgtime/index.htm
    Een Palmpje (nee, niet dat drinkbare) haal je voor minder als 20 euri's van Marktplaats.

    Wil zelf hier ook eens mee gaan spelen; schijnt heel makkelijk te zijn en je bespaart jezelf
    een heleboel schrijfwerk. En voor enkele onder ons: je hoeft ookgeen minuten meer naar sekonden om te rekenen.....lol

    Arno
     
  19. rob kinds

    rob kinds Guest

    hoi arno


    als jij zo,n dingetje gaat bestellen ,zou je er voor mij ook 1 kunnen mee bestellen
    vind het een zeer mooi apparaatje :D

    groeten arnold
     
  20. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Hi Rob,

    Via die site bestel je de software; voor een palm moet je zelf zorgen............

    Op de site staat wel nog omschreven wele Palms geschikt zijn en welke minder

    Arno
     

Deel Deze Pagina