Het is weer zover! Buiten begint het te vriezen, de verwarming staat te loeien, Sinterklaas is zich aan het voorbereiden en dus is het weer tijd voor de: Winterpostal 2012/2013 Vanwege het succes van vorig jaar (65 deelnemers uit meer dan 10 landen) neem ik dit jaar wederom de organisatie op mij. Wil je: - ondanks de kou een goede reden hebben om toch te gaan gooien - je meten aan andere f3k/mini vliegers uit verschillende landen dan moet je dus meedoen! Ga naar Winterpostal 2012/2013 en vlieg vanaf november de proeven. veel plezier, Jaap
Goed idee! Ik hoop dit jaar stiekem weer eens mee te kunnen smijten. Pas op met deelnemers van beneden de evenaar hè! Voor hen is het een zomerpostal!
de kans bestaat dat ik dit jaar wel eens meedoe, mss zelfs met de mini versie! (wie weet! ) wat ik niet begrijp bij taak 1 , is of je nu 31 dagen (december) elke dag mag proberen? of moet je er 1 dag uit pikken, en dan proberen de taak te voltooien... wat als je bv van de hele dag maar aan 7 vluchten komt boven 1.30min?
Yes, heb ik me al op verheugd Jaap, ik vind het geweldig dat je het winterpostal weer organiseerd. Ik zal in beide klassen meedoen. Groet Domi
Je mag de hele maand november gebruiken om een tijd neer te zetten. Wat mij betreft probeer je het elke dag. Dan schrijf je 8*60*60=28800 seconden
Dan schrijf je 7x90sec=630sec + alle tijd die je ertussen verbruikt hebt voor het gooien(bv.6x2sec), handen warmen(3x60sec), hete chokolademelk drinken(300sec), akku wisselen(30sec) of dlg uit een boom halen(900sec) Totaal =2052sec. It`s fun, eenvoudig meedoen.
Wanneer je na een hele dag slechts 7 keer 1.30 hebt gevlogen dan heb je geen score want je moet 8 keer 1.30 vliegen.
ok dank u voor het antwoord dus niet 7 vluchten, en de tweede beste vlucht (de achtste eigenlijk) die bv 1min28 is? @ domi, ik heb nog nooit een dlg uit een boom moeten vissen... en dat zal ook niet snel gebeuren... ik ben als het ware geboren om modelpiloot te worden... (vooral DLG dan) (het is een kwestie van de grenzen niet eindeloos af te gaan tasten ) ik heb in 6jaar nog maar 1x een toestel uit een boom moeten halen, en dat was na 3weken in mijn leerperiode , bij het verkeerd inschatten dreef ik af door de crosswind... ik dacht dat ik voor de boom zat, en ik vloog er vanachter in
Krijg je bij temperaturen onder de nul graden celcius bonuspunten???!brrrrrrr, bere leuk, zo'n winterpostal!
Het noodlot tarten is meestal niet verstandig DJ. Met dit soort uitspraken vraag je erom dat je binnenkort met het schaamrood op de kaken vet hoog in een boom hangt. Boomlandingen heb ik overigens ook gezien bij top piloten, het feit dat je jezelf ziet als " geboren om modelpiloot te worden -ahum- " is geen garantie om hiervan gevrijwaard te worden. Hoogmoed komt voor de val
:Fade-color:Fade-color Excuus het moeten natuurlijk 8 vluchten van 90 sec zijn! @ook ik heb al in een boom gehangen en ik zie me zeker niet als geboren modelpiloot! Dan zou ik hoger op de ranglijsten eindigen en niet altijd als laatste/voorlaatste
haha mensen, ik lul toch maar wat uit men nek al mag ik in de handjes klappen dat ik in 6jaar maar 1 mid air gehad heb, zonder schade nog wel, en nog maar 1x een boom zag, en waarin hij in de onderste takken hing... verder ook geen zotte dingen gedaan, buiten mijn toestel (vroeger op 72mhz) aan de elastiek gehangen , maar niet nagedacht over het feit dat ik tussen verschillende vluchten ff mijn toestel en zender had uitgezet.... zender aan.... toestel vergeten.... en shoot! hij kwam weer snel naar beneden aan de stiek (nog repareerbaar!) uiteraard wel al een flow in confetti gesmeten... dit raakt je diep vanbinnen als je midden in een ronde staat de vliegen! het lijkt me wel leuk om zo in de sneeuw te gaan gooien!
hier 22° morgen jammer dat het pas telt van 1nov helaas wel 6-7bft wind hier :s maar volgende week belooft super te worden! idd, allemaal in 1 vlucht! als ik iets doe, dan doe ik dat goed! haha neej, maar het steekt echt als je je dlg in confetti voor je uit ziet knallen! een constructie fout, maar ja, leg dat maar is uit aan de bouwers van de fireworksen....
ik kan maar 120 gram ballast steken geen kilo 200 hihi al lijkt het volgende week echt wel lekker nazomers weer te worden! helaas begint november nog niet iets later... (als het maar goed weer is als ik verjaar )
Met veel wind leer je ook veel meer.Ik prop mn ballastbuis helemaal vol en naast (dus los in de romp..)dit, nog zoveel mogelijk als past... inmiddels kom ik uit op zo'n 480 gram, gaat prima, alleen heb ik na een paar uurtjes wel last van mn arm....
Los in de romp is wel spannend. Vraag Jurgen maar eens.... Die klemde zijn stabilo-stuurkabel vast tijdens de worp...... Romp in drie stukken
Yes... dat zag er niet zo fijn uit... Het was wel een nuttige les. Alleen jammer dat het "the hard way" moest zijn... Het was eigenlijk zo dat het ballast tijdens het slingeren vasthaakte aan mijn stuurlijn en deze meetrok waardoor het stabilo in standje "full-down" kwam te staan. Resultaat was dat ik de neus van de romp 3 meter verderop uit kon graven... Greetz, Jurgen