Winterpostal 2012/2013

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door jaap27, 16 okt 2012.

  1. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    Het is weer zover! Buiten begint het te vriezen, de verwarming staat te loeien, Sinterklaas is zich aan het voorbereiden en dus is het weer tijd voor de:
    Winterpostal 2012/2013

    Vanwege het succes van vorig jaar (65 deelnemers uit meer dan 10 landen) neem ik dit jaar wederom de organisatie op mij.

    Wil je:
    - ondanks de kou een goede reden hebben om toch te gaan gooien
    - je meten aan andere f3k/mini vliegers uit verschillende landen dan moet je dus meedoen!

    Ga naar Winterpostal 2012/2013 en vlieg vanaf november de proeven.

    veel plezier,
    Jaap
     
  2. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Goed idee!
    Ik hoop dit jaar stiekem weer eens mee te kunnen smijten.
    Pas op met deelnemers van beneden de evenaar hè!
    Voor hen is het een zomerpostal!
     
  3. fireforx309

    fireforx309 Guest

    de kans bestaat dat ik dit jaar wel eens meedoe, mss zelfs met de mini versie! (wie weet! ;) )

    wat ik niet begrijp bij taak 1 , is of je nu 31 dagen (december) elke dag mag proberen?

    of moet je er 1 dag uit pikken, en dan proberen de taak te voltooien...

    wat als je bv van de hele dag maar aan 7 vluchten komt boven 1.30min?
     
  4. Domi Jacobs

    Domi Jacobs

    Lid geworden:
    13 okt 2011
    Berichten:
    500
    Locatie:
    D-53894 Mechernich
    Yes, heb ik me al op verheugd:p Jaap, ik vind het geweldig dat je het winterpostal weer organiseerd. Ik zal in beide klassen meedoen.
    Groet

    Domi
     
  5. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    Je mag de hele maand november gebruiken om een tijd neer te zetten. Wat mij betreft probeer je het elke dag.

    Dan schrijf je 8*60*60=28800 seconden :D
     
  6. Domi Jacobs

    Domi Jacobs

    Lid geworden:
    13 okt 2011
    Berichten:
    500
    Locatie:
    D-53894 Mechernich
    Dan schrijf je 7x90sec=630sec + alle tijd die je ertussen verbruikt hebt voor het gooien(bv.6x2sec), handen warmen(3x60sec), hete chokolademelk drinken(300sec), akku wisselen(30sec) of dlg uit een boom halen(900sec) Totaal =2052sec.:D
    It`s fun, eenvoudig meedoen.
     
  7. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    Wanneer je na een hele dag slechts 7 keer 1.30 hebt gevlogen dan heb je geen score want je moet 8 keer 1.30 vliegen.
     
  8. fireforx309

    fireforx309 Guest

    ok dank u voor het antwoord ;)dus niet 7 vluchten, en de tweede beste vlucht (de achtste eigenlijk) die bv 1min28 is?

    @ domi, ik heb nog nooit een dlg uit een boom moeten vissen... en dat zal ook niet snel gebeuren...
    ik ben als het ware geboren om modelpiloot te worden... (vooral DLG dan)
    (het is een kwestie van de grenzen niet eindeloos af te gaan tasten ;) )

    ik heb in 6jaar nog maar 1x een toestel uit een boom moeten halen, en dat was na 3weken in mijn leerperiode , bij het verkeerd inschatten dreef ik af door de crosswind... ik dacht dat ik voor de boom zat, en ik vloog er vanachter in ;)
     
  9. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Krijg je bij temperaturen onder de nul graden celcius bonuspunten???!brrrrrrr, bere leuk, zo'n winterpostal!
     
  10. MaartenX

    MaartenX

    Lid geworden:
    2 okt 2008
    Berichten:
    1.892
    Locatie:
    Regio Utrecht
    Het noodlot tarten is meestal niet verstandig DJ. Met dit soort uitspraken vraag je erom dat je binnenkort met het schaamrood op de kaken vet hoog in een boom hangt. Boomlandingen heb ik overigens ook gezien bij top piloten, het feit dat je jezelf ziet als " geboren om modelpiloot te worden -ahum- " is geen garantie om hiervan gevrijwaard te worden. Hoogmoed komt voor de val
     
  11. Domi Jacobs

    Domi Jacobs

    Lid geworden:
    13 okt 2011
    Berichten:
    500
    Locatie:
    D-53894 Mechernich
    :Fade-color:Fade-color Excuus het moeten natuurlijk 8 vluchten van 90 sec zijn!

    @ook ik heb al in een boom gehangen en ik zie me zeker niet als geboren modelpiloot! Dan zou ik hoger op de ranglijsten eindigen:rolleyes: en niet altijd als laatste/voorlaatste :D
     
  12. fireforx309

    fireforx309 Guest

    haha mensen, ik lul toch maar wat uit men nek ;)


    al mag ik in de handjes klappen dat ik in 6jaar maar 1 mid air gehad heb, zonder schade nog wel, en nog maar 1x een boom zag, en waarin hij in de onderste takken hing...

    verder ook geen zotte dingen gedaan, buiten mijn toestel (vroeger op 72mhz) aan de elastiek gehangen , maar niet nagedacht over het feit dat ik tussen verschillende vluchten ff mijn toestel en zender had uitgezet....
    zender aan.... toestel vergeten.... en shoot! hij kwam weer snel naar beneden aan de stiek :p
    (nog repareerbaar!)


    uiteraard wel al een flow in confetti gesmeten... dit raakt je diep vanbinnen als je midden in een ronde staat de vliegen!


    het lijkt me wel leuk om zo in de sneeuw te gaan gooien!
     
  13. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Zo. En dat allemaal in 1 vlucht? Dan ben je echt heel goed...:p;)
     
  14. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Morgen wordt het hier 18 graden. Je MOET zeker ff wachten tot november ?(jaha, ik ben n koukleum...)
     
  15. fireforx309

    fireforx309 Guest

    hier 22° morgen ;) jammer dat het pas telt van 1nov ;)
    helaas wel 6-7bft wind hier :s maar volgende week belooft super te worden!


    idd, allemaal in 1 vlucht! ;) als ik iets doe, dan doe ik dat goed! haha :D

    neej, maar het steekt echt als je je dlg in confetti voor je uit ziet knallen!
    een constructie fout, maar ja, leg dat maar is uit aan de bouwers van de fireworksen....
     
  16. 00Steven

    00Steven

    Lid geworden:
    27 mrt 2009
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Zonnegem , Oost-Vlaanderen , België
    Als geboren DLG piloot mag het weer toch geen excuus zijn! ;)
     
  17. fireforx309

    fireforx309 Guest

    ik kan maar 120 gram ballast steken :D geen kilo 200 :eek: hihi

    al lijkt het volgende week echt wel lekker nazomers weer te worden! helaas begint november nog niet iets later... (als het maar goed weer is als ik verjaar :) )
     
  18. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Met veel wind leer je ook veel meer.Ik prop mn ballastbuis helemaal vol en naast (dus los in de romp..)dit, nog zoveel mogelijk als past... inmiddels kom ik uit op zo'n 480 gram, gaat prima, alleen heb ik na een paar uurtjes wel last van mn arm....
     
  19. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Los in de romp is wel spannend.
    Vraag Jurgen maar eens....
    Die klemde zijn stabilo-stuurkabel vast tijdens de worp......
    Romp in drie stukken
     
  20. maaskie

    maaskie

    Lid geworden:
    23 jun 2006
    Berichten:
    489
    Locatie:
    Nijmegen
    Yes... dat zag er niet zo fijn uit...

    Het was wel een nuttige les. Alleen jammer dat het "the hard way" moest zijn...

    Het was eigenlijk zo dat het ballast tijdens het slingeren vasthaakte aan mijn stuurlijn en deze meetrok waardoor het stabilo in standje "full-down" kwam te staan. Resultaat was dat ik de neus van de romp 3 meter verderop uit kon graven...

    Greetz,
    Jurgen
     

Deel Deze Pagina