Winterpostal 2013/2014

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door jaap27, 27 okt 2013.

  1. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    Het wedstrijdseizoen is voorbij, het weer wordt slechter en Sinterklaas is in aantocht (met of zonder zwarte pieten).

    Dus is het weer tijd voor de Winterpostal. Zoals gebruikelijk is er elke maand een nieuwe taak en hebben de mini's een eigen competitie.

    De eerste taak start 1 november, zie Winterpostal 2013/2014 voor meer details.

    Veel succes en plezier!

    Jaap
     
  2. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Jaaa ik doe zeker mee!
     
  3. Domi Jacobs

    Domi Jacobs

    Lid geworden:
    13 okt 2011
    Berichten:
    500
    Locatie:
    D-53894 Mechernich
    Hallo Jaap,
    Ik vind het geweldig dat je ook dit jaar weer de moeite op je neemt dit te organiseren en ik zal natuurlijk weer deelnemen.
    Grt.
     
  4. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    IK begrijp dat je dit kan doen op je eigen veldje / ongeacht de weersgesteldheid ? Want dan doen ik ook mee, en nog wat mannen. Leuk ! (mimi's tuurlijk)
     
  5. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Tja ik heb net gehoord dat ik een mini heb met een mimi vleugel.... Leuke competitie!
     
  6. Niels1275

    Niels1275

    Lid geworden:
    13 jul 2012
    Berichten:
    1.085
    Locatie:
    Limmen (NH)
    Super leuk! Ik doe ook mee in de mini's
     
  7. 00Steven

    00Steven

    Lid geworden:
    27 mrt 2009
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Zonnegem , Oost-Vlaanderen , België
    Begrijp ik het goed dat taak 1 de laatste 5 vluchten is en niet de beste 5?

    Mocht het niet duidelijk zijn, ik doe mee.
     
  8. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    Je mag de taak vliegen waar en wanneer je maar wil zolang het maar niet op een helling is.

    De eerste taak is: Slechtste vlucht telt.

    Maak minimaal 5 vluchten waarvan de slechtste vlucht telt. De maximale vluchttijd is 3 minuten voor full-size.

    Het beste is dus om 5x achter elkaar 3 minuten te vliegen, dan is je slechtste tijd dus 3 minuten en scoor je maximaal.
     
  9. jorn

    jorn

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    1.321
    Locatie:
    Leeuwarden
    Leuke taak! Iets om voor te stellen als nieuwe taak F3K? Maximaal 3 vluchten in 10 minuten werktijd, slechtste vlucht telt?
     
  10. JenR

    JenR

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Lochristi, Belgie
    Erg leuk, ik zal proberen mee te doen in de mini klasse (ELF).

    Wat als je een vlucht hebt dat meer dan 2 (mini) of 3 (f3k) minuten duurt? Die telt gewoon niet mee?

    Dus in de 30 minuten werktijd mag je zoveel vluchten maken als je wil, en de beste vluchten moet je dan inzenden? Aangezien je de tijden max 1 dag na je vlucht mag insturen, moet je dus je moment goed uitkiezen neem ik aan, je kan niet op meerdere dagen binnen die maand een poging doen?
     
  11. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    Een vlucht mag net zo lang zijn als je wil, de maximum op te schrijven tijd is echter 3:00 of 2:00 voor de mini.

    Je mag net zoveel vluchten maken als je wil. Je mag net zoveel pogingen doen als je wil. Meerdere keren per dag mag dus.

    Voor taak 1 stuur je, je slechtste vlucht in!

    Voor taak 1 is het niet taktisch om meer dan 5 vluchten te maken, je score kan dan alleen maar slechter worden!
     
  12. maaskie

    maaskie

    Lid geworden:
    23 jun 2006
    Berichten:
    489
    Locatie:
    Nijmegen
    Volgens mij niet helemaal waar. Zoals JenR ook al opmerkt: je mag zoveel vluchten maken als je wilt, dus als je een vlucht maakt van bijvoorbeeld 30sec en daarna 5 vluchten van boven de minuut, dan vervalt automatisch de 30 sec vlucht (want dat is dan de 6e). Of zie ik dat verkeerd?

    Ik ga proberen om dit jaar ook weer eens mee te doen met de winter postal.

    Greetz,
    Jurgen
     
  13. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    Bijna goed.

    Je mag inderdaad zoveel vluchten maken als je wil maar er is een MINIMUM aantal vluchten van 5. De slechtste vlucht blijft tellen. Een eenmaal gemaakte vlucht zal nooit vervallen. Hij zal misschien niet tellen omdat je een nog slechtere vlucht hebt gemaakt.

    Maak minimaal 5 vluchten van maximaal 3 minuten binnen 30 minuten werktijd waarbij de tijd van de slechtste vlucht telt.
     
  14. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    ? Na vijf vluchten kun je je slechtste toch niet meer verbeteren....
    Dus 'minimaal vijf...' klinkt me dan vreemd.
    30min. werktijd, vijf vluchten maken-> de slechtste teld....
    Mag je de taak op een later tijdstip overdoen? Of maar één poging?
     
  15. fireforx309

    fireforx309 Guest

    je mag een hele maand proberen ;) opt einde van de maand stuur je de score door...

    of ik moet het mis begrijpen
     
  16. JenR

    JenR

    Lid geworden:
    28 aug 2013
    Berichten:
    85
    Locatie:
    Lochristi, Belgie
    Je mag dus niet op het einde van de maand de poging van 2 weken geleden doorsturen als die de beste blijkt te zijn. Het moet binnen 1 dag na je vlucht zijn.
     
  17. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    Ik heb geschreven dat de score 1 dag na je poging binnen moet zijn maar ik zal daar niet heel zwaar aan tillen.

    En inderdaad is het woordje minimaal overbodig bij deze taakomschrijving. Maar het is toegestaan om meer dan 5 vluchten te maken alhoewel dat dus niet slim is.
     
  18. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Phew!
    Ik denk dat ik geloof dat ik het snap!
    Nu tijd vinden en een mooi veldje.
     
  19. dennisten

    dennisten

    Lid geworden:
    14 aug 2009
    Berichten:
    46
    Ja, super , de winterpostal, dit jaar doe ik weer mee!! Als je nog hulp nodig hebt met invullen van de scores, laat het me weten en ik kom je helpen jaap. Het is idd soms even goed lezen wat er bedoeld wordt met de taak, maar dat maakt de winterpostal met haar uitzonderlijke taken juist zo leuk. het gaat gaat om jezelf en eerlijkheid en lol om de koude winterdagen goed door te komen. Succes iedereen en veel smijtplezier.
    Petje af jaap dat je je er weer voor inzet dit jaar, ik weet dat het veel werk is... ps site ziet er weer goed uit, alles werkt geloof ik.
     
  20. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Huey en ik gaan morgen een eerste poging wagen om te zwiepen voor de postal....

    Maar als we morgen wat insturen, kunnen we dan later deze maand nog eens wat insturen ? Of is opgestuurd gelijk je definitieve score ?
     

Deel Deze Pagina