Winterpostal 2015-2016

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door jaap27, 31 okt 2015.

  1. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    Het wedstrijdseizoen is voorbij, Sinterklaas is in aantocht...

    Dus is het weer tijd voor de Winterpostal. Zoals gebruikelijk is er elke maand een nieuwe taak en hebben de mini's een eigen competitie.

    De eerste taak start morgen op 1 november, zie http://www.rcdc.nl/wp voor meer details.

    Veel succes en plezier!

    Jaap
     
    Monique Wakkerman en Theo vinden dit leuk.
  2. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Team Tantalus Assen is druk aan het bouwen en haakt aan wanneer er wat vliegbaars is :)
    Jaap weer bedankt voor het organiseren!!
     
    Monique Wakkerman en Niels1275 vinden dit leuk.
  3. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Mooie gelegenheid om mijn F3K trainingsprogramma voor de Taranis te testen. Hier wat voorbeelden uit de simulator op de pc.
    TaranisMenu.png
    F3Ktraining.png winterPostal task1 parameters.png winterPostal task1 Prepare.png winterPostal task1 flight3.png winterPostal task1 graph1.png winterPostal task1 graph2.png winterPostal task1 graph3.png winterPostal task1 improvements.png winterPostal task1 score.png
     
    Theo, MarkP en Loet Wakkerman vinden dit leuk.
  4. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    En de real life resultaten natuurlijk.

    Heavy wind, 8-9 m/s, met uitschieters 14 m/s.

    Toch blij met mijn 2:30 !!!

    winterpostal task 1 guido.jpg
     
    jaap27, Rick NL, Theo en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    637
    Locatie:
    Almelo
    Indrukwekkend wat je er allemaal mee kunt Guido. Is dit voor de gewone man ook nog te begrijpen of moet je bijna ICT man zijn?
    In ieder geval gave plaatjes
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  6. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Hoi bgo?

    Ik laat het je graag een keertje zien. Het is nu heel gebruiksvriendelijk. een keuzemenuutje aanklikken en gaan.

    Ben nu op het punt dat ik in mijn eentje lekker kan trainen voor alle taken uit de F3K, en meer (je kan gewoon je taak aanpassen, zoals in de android app F3K master).

    En dan direct op je zender zien of je lanceerhoogtes een beetje stabiel zijn, en of je die 3 minuten nu met mazzel hebt gehaald (eerste thermal en weg) of dat je lekker hebt moeten werken.

    Geeft mij heel veel feedback over waar het beter kan.

    :)
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2015
    HBZWEEF vindt dit leuk.
  7. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Sodemikmak, jij haalt echt alles uit de taranis :worship: Dit werkt alleen op de Laatste versie taranis zeker? de X9Dplus.
     
  8. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    2.0.17 is genoeg.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  9. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    By the way, mijn focus gaat nu liggen op vliegen en daarna bouwen. Ik kan nu goed zien waar het beter kan. Ik loop steeds weer tegen de grenzen van snelheid aan. Zelfs met mijn snipe mis ik met 100 g ballast nog iets om op optimum glide terug te kunnen komen met veel wind. Moet nog steeds te veel duiken en zit dan op daalsnelheid en van meer dan 1.5 m/s om tegen de wind in terug te kunnen komen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  10. 00Steven

    00Steven

    Lid geworden:
    27 mrt 2009
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Zonnegem , Oost-Vlaanderen , België
    Knap werk !
     
  11. MarkP

    MarkP

    Lid geworden:
    21 sep 2012
    Berichten:
    242
    Locatie:
    Hoofddorp/Nieuw Vennep
    Indrukwekkend wat dat apparaat in zich heeft!

    Edit van een uurtje later : En natuurlijk ook indrukwekkend wat jij in je hebt. Mooi werk!
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2015
  12. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    637
    Locatie:
    Almelo
    Hallo Guido,

    lijkt me niet goed dat we het draadje van Jaap verder vervuilen met vragen omtrent de Tanaris.
    Ik stuur je wel een pb, zodat dit verder kan gaan over de Winterpostal.

    groet,

    Brian
     
  13. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Ik vind die winterpostal een goed idee. En dacht, ach, laat ik daar dan maar posten waartoe mij dat geïnspireerd heeft. Da's redelijk on-topic, dacht ik.

    Bovendien vond ik het jammer dat de site van de winterpostal geen interactie toelaat, dus dan maar hier op het forum. Daar is het toch voor bedoeld.

    Als iedereen die meedoet nou eens één postje doet met iets persoonlijks van/over de taak van de maand, een flight-logje, of een mooit fotootje van het veldje waar ze vliegen, dan krijgt het wat leven, zo'n forum. Daar is Jaap volgens mij ook blij mee. Van mij alvast het weerbericht van vandaag. Gisteren tijdens mijn vlucht was het nog ietsje erger, die wind.

    en inderdaad, voor verdere details Taranis beter een ander draadje openen. Ga het een en ander wat documenteren op RCgroups, voor mezelf en voor anderen.

    Guido weer.png
     
    Monique Wakkerman vindt dit leuk.
  14. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    637
    Locatie:
    Almelo
    Ik ben het helemaal met je eens Guido en mijn reactie is ook zeker niet negatief bedoeld! Ik vond het juist inspirerend en heb je daarom een pb berichtje gestuurd voor wat meer informatie omtrent de Tanaris. Ik ben er ook van overtuigd dat Jaap er geen enkel probleem mee heeft. Dus vooral doorgaan zou ik zeggen!

    groeten,

    Brian
     
    l shems vindt dit leuk.
  15. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Mijn reactie ook niet hoor . Weet inmiddels wel dat internet, en iedere andere puur geschreven communicatie, gauw aanleiding is voor misverstanden of verkeerdelijk geïnterpreteerde intenties. Weer eens een voorbeeldje hoe makkelijk dat gebeurt.

    En nu weer vliegen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  16. jaap27

    jaap27

    Lid geworden:
    15 sep 2008
    Berichten:
    560
    Locatie:
    Arnhem
    En nu weer de Winterpostal vliegen.
     
  17. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Gister gedaan, nu zonder wind. Zal logje posten als ik thuis ben.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  18. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Hierbij mij tweede poging, nu zonder wind. Ik kon echt geen zuchtje thermiek vinden (wat niet wil zeggen dat het er niet was :) ). Sink rate van exact 0,3 m/s (55 meter en 165 s (2:45)).

    winterpostal task 1 poging 2 Guido.png

    P.S. heb je wel eens geprobeerd te zoeken naar het weer van gisteren? Dat kun je dus echt nergens meer vinden op het internet. Grappig, hoe vluchtig dat is.
     
    dwarswind en 00Steven vinden dit leuk.
  19. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
  20. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045

Deel Deze Pagina