Wired Quadcopter maken .

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door RC_Freak, 13 feb 2016.

  1. RC_Freak

    RC_Freak

    Lid geworden:
    5 nov 2014
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Belgie
    Hoi Modelbouwers !

    ik ben al een tijdje bezig met mijn quadcopter en wil het testen met een voeding van een Desktop ...
    kan de voeding van een desktop genoeg Mah leveren ?
    Ik hoop dat iemand een oplossing heeft of me kan helpen :)

    Alvast Bedankt !
     
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat hangt van de gebruikte elektronica en voeding af denk ik.
     
  3. RC_Freak

    RC_Freak

    Lid geworden:
    5 nov 2014
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Belgie
    bedankt voor je snelle reactie !
    Mijn drone heeft minimum 2200mah nodig .
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat is 2,2a, dat zullen de meeste voedingen wel moeten kunnen leveren lijkt mij.
    Het maxiamale amperage per lijn staat vaak wel op de voeding.

    Alleen hoe heeft u dat berekent?
    Volgens mij gebruiken ze veel meer?
    Het is belangrijk op te weten hoeveel stroom de complete multicopter gebruikt, de 2200 mah is alleen een capaciteit van een accu, en daar kan u alleen mee berekenen hoe lang u kan vliegen.
     
  5. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.354
    Locatie:
    Woerden
    Een voeding kan geen Mah leveren.
    Sorry dat ik weer ga "zeuren" maar een voeding kan alleen een bepaalde stroom bij een bepaalde spanning leveren. De afkorting mAh staat voor milli Ampère hour, wat een maat is voor capaciteit. Een voeding zal stroom leveren zolang de stekker in het stopcontact zit dus nagenoeg oneindig.
    Die voeding zal dus een bepaalde spanning, waarschijnlijk 18V tot 20V, en een bepaalde stroom. Hoeveel dat is zal op die voeding staan, vermoedelijk ergens tussen de 3A en 5A.

    De spanning wordt met de grootheid Volt aangegeven wat wordt afgekort met de hoofdletter V. De stroom wordt met de grootheid Ampère aangegeven. Dat wordt afgekort met de hoofdletter A.
    Een volgend punt is de hoofdletter M als voorvoegsel. Die letter staat voor Mega en een accu met een capaciteit van xxx Mega Ampère hour heb ik nog nooit gezien. ;)
    De kleine letter m staat echter voor milli en dat is één duizendste. Dus 1mA is 0,001A en 1MA is 1.000.000A. Net als 1mAh is 0,001Ah en 1MAh is 1.000.000Ah. Daar zit dus wel een verschilletje in. :rolleyes:

    Terug of je deze voeding voor je quadcopter kunt gebruiken, ik vermoed van niet. Het hangt natuurlijk sterk af van welke motoren je op die quad hebt staan maar die voeding kan waarschijnlijk bij lange na niet voldoende stroom leveren voor die vier motoren. Het zou me zelfs niet verbazen als één motor al meer stroom gebruikt dan die voeding kan leveren.
     
  6. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.963
    Locatie:
    Tilburg
    Beetje quad? Nee dat gaat niet lukken.

    Hiervoor kun je een wattmeter gebruiken, typ in bij b.v hobbyking. Deze zet je tussen accu en regelaars.
    Verbruik aflezen bij volgas en je weet hoeveel een voeding moet kunnen leveren.

    20% extra rekenen ivm verliezen en walla.
    Zal al snel 30A + zijn denk ik en dat red een 3 tot 6A laptop voeding niet..
     
  7. RC_Freak

    RC_Freak

    Lid geworden:
    5 nov 2014
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Belgie
    Bedankt alweer voor de snelle reacties ! :D
    Ik heb uitgevonden dat het niet met een voeding gaat , het is zelf ook niet goed als het te weinig stroom krijgt ...
    ik zal maar iets anders zoeken of gewoon bij de originele oude batterij houden :p
    Mvg RC_Freak
     
  8. Abom

    Abom

    Lid geworden:
    3 jul 2015
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Vlissingen
    Wat wel een optie is.
    Het probleem is dat je in korte tijd een behoorlijke stroom aan de voeding wilt onttrekken en de meeste betaalbare voedingen zijn daar niet echt op berekend.
    Pak gewoon een 'auto'-accu van laten we zeggen 60Ah of meer in kombinatie met een druppel/ standby- lader en gebruik die accu dus als buffer. Ik neem aan dat je niet een hele avond bezig bent de accu met je experimenten leeg te trekken. De andere avond is de accu dan weer netjes op spanning.
    Eenvoudig en hoeft niet duur te zijn.
    Mvrgr.
    alex
     
  9. repeat

    repeat

    Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Amsterdam
    Binnen testen doe ik ook met een simpele 220v adapter. Zakt in tot 9.5V bij 4.5A. Net genoeg om 10cm los te komen en dingen te testen. Bij max power trekt ie 40A dus dat wordt lastiger (nog los van de verliezen over je kabel)
     
  10. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Als je dan toch de puntjes op de i wilt zetten, de namen van eenheden, ook als deze zijn afgeleid van een eigennaam, worden geschreven met een kleine letter. Het is dus bij voorbeeld volt, ampère, watt en ohm. Zie het SI-stelsel https://nl.m.wikipedia.org/wiki/SI-stelsel#Schrijfwijze
     

Deel Deze Pagina