WIZARD X220S REBUILD

Discussie in 'Multicopters' gestart door whitte, 3 aug 2018.

  1. whitte

    whitte

    Lid geworden:
    23 jun 2010
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Merksplas (B)
    Hallo iedereen,

    Ik zal beginnen met mij kort even voor te stellen.
    Ik ben Bart en afkomstig uit de noorderkempen in Belgie. Na enkele jaren met RC autos bezig te zijn vlieg ik nu een jaartje fpv. Dit met de nodige ups en downs van elke starter denk ik ;)

    Momenteel ben ik bezig met de rebuild van mijn wizard. Deze heeft altijd alles goed gedaan en is geüpgraded met een unify tsb en een nieuwe camera. Verder was hij nog origineel. Na de laatste crash was er te veel schaden dus heb ik de beslissing genomen een nieuw frame aan te kopen en de elektronica over te bouwen aangezien die nog perfect werkte.
    [​IMG]

    Momenteel heb ik alles overgezet in een dragon HX5 frame. Alles werkt behalve het belangrijkste en dat zijn de motors. Als ik bind met de zender dan gaan wel de ledjes aan naar welke kant ik stuur enzo maar de motors zelf lijken geen signaal te krijgen. Ik heb momenteel alles bekeken en snap niet waar de fout zit.
    [​IMG]

    Een van de dagen komt er materiaal binnen voor een volledig nieuwe build te starten en deze zou eentje worden om wat meer mee te spelen/oefenen. Daarom wil ik hem graag terug aan de praat krijgen.

    Moest iemand hier tips hebben hoor ik het graag.

    Foto's volgen snel
     
  2. Ralphie

    Ralphie

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rhoon
    Ik weet niet welke programma je gebruikt, maar zowel in Baseflight, Cleanflight, betaflight, Openpilot etc kan je de motoren testen.
    Daar heb je je zender niet bij nodig.
    Daar kun je al verifieren of je motoren het doen. Als ze het daar niet doen, dan is er inderdaad iets mis met de bekabeling (en of voeding).
     
  3. whitte

    whitte

    Lid geworden:
    23 jun 2010
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Merksplas (B)
    Bedankt voor je feedback Ralpie. ik heb indd via daar al testen gedaan maar ook dat werkt niet.
    De bekabeling zit volgens mij ook goed maar ik denk dat de ecs niet doorgeeft of moet gereset worden ofzo. Dat ga ik nu opzoeken en testen
     
  4. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Een paar dingen die je even na moet lopen: krijgt de regelaar accuspanning? Das snel te meten met een multimeter. De witte draad van de regelaar, naar welke pen op de FC loopt die? Is het er een met servo stekkers, dan zouden je ze ondersteboven kunnen zitten.
    Plaats even aan paar fotos van closeups van je electronica, dat helpt.
     
  5. whitte

    whitte

    Lid geworden:
    23 jun 2010
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Merksplas (B)
    Heb de drone terug vliegend gekregen.
    Ik heb de esc vervangen en alles nog eens opnieuw nagelopen en toen heeft het probleem zichzelf opgelost.

    Echter stoot ik nu op een nieuw probleem. Gisteren de maiden flight gedaan na wat tests binnen en de eerste 1/2 min ging perfect maar daarna ging hij er ineens vol trottel vandoor... na een sec 1/2 viel hij uit en als ik dan aan de trottel kwam (zachtjes) dan ging hij weer 2/3 sec vol trottel de lucht in. Dan heb ik beslist om hem maar uit de lucht te laten vallen want hij ging telkens hoger en hoger.
    (Zonder schaden want hij kwam net op een petfles terecht haha.)

    Maar zou dit kunnen liggen een de bedrading die naast de zender ligt?
    mvg
     

Deel Deze Pagina