Wl toys borken blade.

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door watdanook, 22 sep 2015.

  1. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ik vind het al lang niet meer grappig,
    hoe met serieuze schrijvers hier omgegaan woord,
    sommige denken, dat ze de heli-goden zijn,
    maar zelfs niet eens een heli goed afstellen kunnen , van vliegen wil ik niet praten .

    .. het thema is idd niet spannend,
    maar men hoeft het ook niet te volgen, als het niet spannend is,
    zo als sommige schrijven,
    ga liever vliegen en oefenen, voor dat je onzin schrijft.
     
    guyken vindt dit leuk.
  2. watdanook

    watdanook

    Lid geworden:
    4 sep 2015
    Berichten:
    44
    Locatie:
    ver weg
    Wat wil je nou zeggen? Want ik kan er geen chocola van maken.
     
  3. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    .. het gaat ook niet over jou topic @watdanook :
    het gaat erom, welke kritiek daar aan komt, zo als:
    "Ik zal volgende keer ook even een topic openen als er een tekst verkeerd geschreven staat op een pak melk"
    dat vind ik vervelend, snap je
    Groet
    Uwe
     
    watdanook vindt dit leuk.
  4. watdanook

    watdanook

    Lid geworden:
    4 sep 2015
    Berichten:
    44
    Locatie:
    ver weg
    Dat vind ik ook.
    Ja, het is een best nutteloos topic. Maar reageer dan lekker niet.
    Snap ook niet wat er verkeerd aan zou zijn, als er een spelfout op een pak melk staat, om dat te melden. Maar dat is schijnbaar not done. :rolleyes:
     
  5. watdanook

    watdanook

    Lid geworden:
    4 sep 2015
    Berichten:
    44
    Locatie:
    ver weg
    Tja wat betreft upgrades, is een goede tip. Maar er is echt van alles te krijgen, en de meeste upgrades, maken van een plastic deel, een aluminium deel. Ik heb het nu over de v977. Is niet zo bij elk model.
    Er zijn geen specifieke upgrades omdat er iets snel kapot gaat. Meer om er een mooiere, meer alu heli te maken.
    Blade heeft volgens mij niemand (meer) een hoge pet van op, lees eigenlijk alleen maar negatieve dingen. Maar het was meer een voorbeeld. Had ook een ander merk kunnen zeggen ;)
     
  6. jeroen1987

    jeroen1987

    Lid geworden:
    15 mrt 2015
    Berichten:
    956
    Locatie:
    Wageningen Gelderland
    Dat was inderdaad ook bij mijn Walkera het geval.
    Kunstof rotorhead, blade grips etc. naar aluminium upgraden.

    Enkel de swashplate en de stock servo's waren met de upgrade wel degelijk verbeterd.
    Zoals ik al aangaf zijn de servo's origineel met plastic vertanding uitgevoerd wat snel kapot gaat. Ook de kunstof swashplate ging vrij makkelijk kapot.

    Feit blijft wel dat altijd een onderdeel de zwakste schakel blijft. En dankzij d'r upgrades waren dat dan de ball links
     
    watdanook vindt dit leuk.
  7. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ... maar waar dan weer de vraag komt,
    wat kost dat geheel met alle upgrades,
    of wat kost een nieuwe (tweedehands) heli, die geen upgrades nodig heeft..

    ... en even nog een ander verhaal,
    over een merk, die ik hier niet noem,
    alle upgrades verbouwd, maar de heli vloog niet meer,
    omdat alles de precies werkte en o.a. de fbl systeem niet meer met om kan gaan !
    (was een mooie heli, maar nu niet meer)

    Groet
    Uwe
     
  8. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.620
    Locatie:
    belgium
    Dan nog liever met borken blades rondvliegen !
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  9. watdanook

    watdanook

    Lid geworden:
    4 sep 2015
    Berichten:
    44
    Locatie:
    ver weg
    Nou dat valt reuze mee hoor, de upgrades zijn niet zo duur.
    Ook noemen we het upgrades, maar van wat ik lees, word de heli er alleen maar zwaarder van. Dus echt een upgrade vind ik het ook niet. Qua uiterlijk, en qua sterkte misschien, maar de heli gaat er alleen maar minder van vliegen, van wat ik lees.


    Zonde van die heli. En erg raar. Upgrades... Niet dus.
     
  10. jeroen1987

    jeroen1987

    Lid geworden:
    15 mrt 2015
    Berichten:
    956
    Locatie:
    Wageningen Gelderland
    Precies, die upgrades kosten bij elkaar opgeteld incl. de heli zelf (nieuw prijs) meer dan een goede gebruikte Trex 450 dfc pro om maar een voorbeeld te noemen.
    En qua kwaliteit is het appels met peren vergelijken.. Maar het is een afweging die je maakt.
     
  11. watdanook

    watdanook

    Lid geworden:
    4 sep 2015
    Berichten:
    44
    Locatie:
    ver weg
    Dat is gewoon niet waar.
    De wl, inclusief alle upgrades zal niet boven de 120-130 euro kosten. Het basismodel rtf kost 90 euro.
    Ook is een 450 geen optie voor mij, ik wil binnen kunnen (leren) vliegen. Een grotere heli komt later. En 2ehands met nieuw vergelijken, is natuurlijk ook appels met peren vergelijken.
    En natuurlijk is een trex veel beter, maar ook veel duurder. Dan kan je de kwaliteit ook niet echt vergelijken. Als iets 2 tot 3x zo duur is, mag ik hopen dat de kwaliteit een stuk beter is.
     
  12. jeroen1987

    jeroen1987

    Lid geworden:
    15 mrt 2015
    Berichten:
    956
    Locatie:
    Wageningen Gelderland
    Ik ben zelf overigens niet bekend met het merk heli waar dit draadje over gaat, dus kan ik er ook geen oordeel over vellen.
    Wel vind ik het opmerkelijk dat er veel discussies te vinden zijn over de kwaliteit van deze heli's.
    Ik vermoed dat de merknaam er deels voor zorgt dat het eerder voor "toys" word aangezien
     
  13. jeroen1987

    jeroen1987

    Lid geworden:
    15 mrt 2015
    Berichten:
    956
    Locatie:
    Wageningen Gelderland
    Ik was even van mijn Walkera met upgrades uitgegaan, deze had ik nieuw gekocht en vervolgens wat upgrades bij gekocht.

    Later heb ik een mooie 2ehandse Trex 450 dfc pro gekocht voor 225,- daar moest dan weliswaar nog een ontvanger in.
    Maar die prijzen lagen erg dicht bij elkaar.

    En achteraf gezien heb ik meer schik met mijn 2ehandse Trex dan ik met de Walkera gehad heb.
     
  14. watdanook

    watdanook

    Lid geworden:
    4 sep 2015
    Berichten:
    44
    Locatie:
    ver weg
    Dat denk ik nou ook. Er staat toys in de naam, dus zal het wel speelgoed zijn. Dat vind ik dus niet waar. Er is ook speelgoed van wltoys, maar ze hebben ook (behoorlijk) hobbygrade spul. Er zitten echt leuke dingen bij, wat zeker weten geen (kinder) speelgoed is.
     
  15. watdanook

    watdanook

    Lid geworden:
    4 sep 2015
    Berichten:
    44
    Locatie:
    ver weg
    De wltoys, zijn een stuk goedkoper ;)

    Zoals ik al zei, wil ik binnen leren vliegen(ik heb een mooie grote woonkamer)
    Dan kan ik leren zonder wind, en lekker binnen oefenen.

    Ik weet ook dat een micro heli, vaak een aantal crashes kan hebben.
    Bij een 450 is dat natuurlijk weer een ander verhaal. Als je crashed, kan je er vanuit gaan dat er iets kapot is.

    Ik ben nog niet zo'n geweldige piloot ;)
     
  16. jeroen1987

    jeroen1987

    Lid geworden:
    15 mrt 2015
    Berichten:
    956
    Locatie:
    Wageningen Gelderland
    Ow kijk, je wilt binnen leren vliegen? Dat had ik even niet mee gekregen.
    Nee dan raad ik je een 450 absoluut niet aan, integendeel dat is levens gevaarlijk!

    Heb je ook al in het Te koop" gedeelte op het forum gekeken?
    Daar worden ook veel kleine heli's aangeboden.
     
  17. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    zeker is ook een groot verschil ...:
    voor de ene merk zijn upgrades gewenst en niet duur,
    en voor de andere merk zijn ze erg duur en niet altijd noodzakelijk,

    bekijk ik b.v. een ESC voor een 700er heli
    met prijzen tussen 200 € voor een gewone, en 700 € voor een iets betere regelaar,
    waar een 'normale' piloot de verschil niet eens merkt,

    zo zijn misschien bij een 200er heli upgrades voor 25 € voor een rotorhoofd
    wel een grotere verbetering ook voor de beginnende piloot.
     
  18. watdanook

    watdanook

    Lid geworden:
    4 sep 2015
    Berichten:
    44
    Locatie:
    ver weg
    Ik heb op te koop gekeken, die zijn bijna allemaal brushed, en dat zoek ik niet eigenlijk.
    Ook zijn ze vaak erg snel weg. Ben ik de heli een beetje aan het opzoeken, reviews kijken enz enz, is dat ding al weg :p

    Pff 700 euro. Ben al blij als ik dan kan uitgeven aan een hele heli ;)
    En je hebt gelijk, de meeste mensen zullen nooit het verschil merken.(zelfde met een regelaar van een auto, daar heb ik ervaring mee) Alleen de echte pro's, die dag en nacht met dat ding vliegen. Maar dan is het ook de moeite waard.

    Ja een rotorhoofd upgrade had ik naar gekeken. Maar dan word het dus een stuk zwaarder. Iets wat me geen strak plan lijkt.
    Het is nu heel licht plastic, dan ga je het zwaarder maken met aluminium. Word niet alleen de heli zwaarder, maar in mijn logica ga je hem ook topzwaar maken, iets wat denk ik allesbehalve bevorderlijk is. Geen idee of die logica klopt, maar goed.

    Maar dat zijn wltoys upgrades. Bij andere heli's is dat waarschijnlijk anders, en word iets van aluminium juist lichter. Bij de grotere heli's zal dat vooral van toepassing zijn denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2015
  19. jeroen1987

    jeroen1987

    Lid geworden:
    15 mrt 2015
    Berichten:
    956
    Locatie:
    Wageningen Gelderland
    Ja Uwe dat is zeker waar, en je kan het uiteindelijk zo gek maken als je zelf wilt.
    En ik vind dat een hobby ook wel geld mag kosten..

    Voorheen vloog ik met goedkope merkloze blades op mijn 600er, nu toch genoeg zelfvertrouwen gekregen om er Rail blades op te zetten.
    Voor mijn 700er nieuwe Scorpion motor&Esc aangeschaft.. En de oude Scorpion word momenteel tot power dekker gekroond voor een nieuw project... (De X7 )
     
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.963
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nee.... die logica klopt niet.... Hoog of laag zwaartepunt hebben lichte invloed op het vliegbeeld, maar dat is slechts visueel. Het heeft NUL invloed op de stuureigenschappen tot aan het punt dat je de bladen begint te overbelasten. De heli rolt niet makkelijker of moeilijker, zelfs inverted verandert er niet van.
    Ik heb wel eens 3,5 kilo lood aan een heli van 4,5 kilo gehangen, onderaan het landingsgestel, en afgezien van dat je de massatraagheid merkte (je deed wat langer over accelereren en afremmen, klimmen ging iets minder vlot) bleven stuureigenschappen en stabiliteit vrijwel volledig intact. Had ze net zo goed bovenop kunnen plakken.
    Enig verschil is dat de denkbeeldige as waarom de heli rolt hoger of lager komt te liggen, waardoor een rolbeweging er meer of minder recht uitziet, maar dat is puur optisch.
     

Deel Deze Pagina