WW1 Bristol M1C

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Ton van Munsteren, 22 jan 2006.

  1. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Heb in de diverse onderwerpen al eens wat plaatjes gezet van mijn Bristol M1C die op de wereld kwam als een Balsa USA kit maar na 90% modificeren niet echt een Balsa USA model meer te noemen is.

    Maakt niet uit heb de plaatjes geupload in mijn galerie omdat daar een paar dingetjes in staan welke ik voor het subforum Tutorial wil gebruiken.

    Zet de plaatjes ook hier om de honger naar WW1 modellen wat los te maken.

    Bristol M1C

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Zo dat is de eerste serie.

    Ton
     
  2. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    8) Zo hier zijn er nog een paar.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Zijn er wat veel in een keer dus op naar het volgende deel.

    Ton
     
  3. jacques

    jacques Guest

    Weer een nieuw project! :D

    Mooi hoor Ton,Maar doe jij nog iets anders dan alleen modelbouwen.
    Daar hou je geen tijd meer voor over volgens mij :wink:
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Tja, wat zal ik zeggen.
    Ik ben niet zo`n WW1 fan maar dat neemt niet weg dat ik het geweldig vindt om naar dit soort plaatjes te kijken en ook naar het verloop van het bouwen.

    En het ziet er gewoonweg weer schitterend uit zoals we van jou wel gewend zijn.

    Laat die plaatjes maar komen ik ben er klaar voor :)
     
  5. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    De volgende serie,

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Hoewel het model goed vliegt ben ik nog aan het experimenteren met de aandrijving en moet het kleurenschema nog verder worden afgewerkt.

    De vliegfoto's zijn gemaakt in windkracht 4-5 en dat is toch iets te hard voor het model.

    Gelukkig werd de wedstrijd toch maar afgelast en kunnen we nog wat aanpassingen maken voor een volgende keer.

    Ton
     
  6. jaap

    jaap Guest

    Hoi Ton,

    Leuk om te zien dat mijn foto's toch van pas komen :D

    Wel ben ik benieuwd wat je aan het doen bent op verschillende foto's,
    bijvoorbeeld met die projector in de huiskamer?
    Verder heb ik ook wel wat meer interesse in de ribstitching die je toepast?

    Verder is het een mooi toestel.

    Groetjes,

    Jaap
     
  7. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    jacques,

    Welke andere dingen :wink: en ja steek veel tijd in de modelbouw.

    Heb niet veel keuze ook :? of het is de PC of bouwen want zappen is er niet bij krijg de afstandsbediening niet te pakken.

    De Bristol is niet nieuw en ongeveer 4 jaar oud maar heb nog steeds problemen met de juiste aandrijving te vinden en heb al twee oud type Robbe sport motoren opgestookt vanwege de grote prop en spinner.

    Heb nu pas proefgedraaid met een T29/18/14 op een Kruse vertraging 1:1.8 op 4 Lipo 3200 en dat ziet er veel belovend uit denk dat dit wel eens een prima combinatie zou kunnen zijn met gewicht en power.

    Berto,

    Dank je :lol: doe me best en eh ook de WW1 toestellen zijn Warbird.


    Jaap,

    Natuurlijk nogmaals dank voor het schieten van de plaatjes en hoop dat je er nog veel van mijn modellen wil schieten tijdens wedstrijden, want dat is altijd leuk.

    Heb de foto's geupload om er tutorials van te maken en hoop daar van de week een begin mee te maken.

    Kan alvast iets vertellen over de projector,

    Had voor het controleren van de kit tekening een spreadsheet gecopieert met het 3view en verknipt tot dia.

    Deze over de tekening geprojecteerd om me vervolgens rot te schrikken over de afwijkingen van de kit, zal daar later in de tutorial meer van laten zien.

    Ben je al iets schaal aan het bouwen 8) .

    Ton
     
  8. jacques

    jacques Guest

    Je kunt ook extra afstandsbedieningen kopen Ton, voer je het vermogen een beetje op :wink:


    ps, Ton worden je motoren niet te heet door dat balsa omhulsel om je motor?
     
  9. jaap

    jaap Guest

    Ton,
    Die foto's is geen enkel probleem, dat doe ik graag.
    Heb nu een digitale camera dus dat is alleen maar makkelijker geworden.

    Helaas ben ik nog niets schaal aan het bouwen.

    Heb laatst van Berto en Onno hun gecrashte piper overgenomen en die ga ik eerst opknappen zodat ik daar mee kan vliegen.
    Wel ga ik proberen er gelijk een schaaldeur in te bouwen, die kant van het vliegtuig ligt er toch uit.

    Zijn trouwens de data al bekend van de schaalwedstrijden van dit jaar?

    Groet,
    Jaap
     
  10. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    jacques,

    Dat van die afstandsbedieningen heb ik geprobeerd maar is helaas niet gelukt :cry: .

    Ja :? denk dat de balsa omhulsel ook nadelig was ondanks een plaatje die de luchtstroom moest geleiden over de motor werd deze toch erg heet.

    Zat dan ook met 10 cellen op 40 amp en dat was dan ook te veel voor de Robbe motoren die verbranden.


    Jaap,

    Zeker handig een digitale camera en praktisch kun je direct wat plaatjes schieten van de werkzaamheden aan de Piper Cub.

    Heb al een paar keer op de KNVVL site gekeken maar daar staat alles nog van 2005 en daar zijn we nu te laat voor maar hopen dan er ook iets in 2006 is.

    Ton
     
  11. Arvid

    Arvid Guest

    Inderdaad een bijzonder mooie bouw met mooie details! Inderdaad een enkele uitleg hier en daar zou het nog completer maken.
     
  12. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    hoi ton,

    die stiksels zien er super uit ton!
    Hoe heb je die precies gedaan?
    Draadje over de hele breedte van de vleugel en dan op juiste afstand van elkaar een drupje seconde lijm, en vervolgens nog 1 strookje bespanning eroverheen met fijn kartel randje?

    Peter
     
  13. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Arvid,

    Klopt is ook de bedoeling wat meer uitleg, maar ga dit doen in het tutorial subforum.

    Peter,

    Helemaal goed het is garen met enkele druppels Ca vastgezet en de knoopjes zijn gemaakt met houtlijm.
    De afdekstrip op de Bristol vleugel is polytex of iets dergelijks met een strakke rand.

    De andere vleugel ( en stabilo) is van een Piper Cub en erbij gezet als voorbeeld, dit is gedaan met tisseu en spanlak op Solartex.
    Om de karteltjes te krijgen is er afgescheurt langs een zaagblad.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ton
     
  14. Arvid

    Arvid Guest

    Kijk dit soort tips zijn waardevol!
     
  15. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.311
    Locatie:
    Dordrecht
    Ja en het is nog heel leuk om te doen ook.

    Wel jammer dat de foto's voor het uploaden zo klein moeten zijn er blijft zo weinig van over, iemand een idee hoe dat zo efficient mogelijk te doen.

    Ton
     

Deel Deze Pagina