X50 new Raptor

TT brengt een volledige nieuwe 50heli op de markt !
De pro's voor 120° sturing kunnen hun hart ophalen , de heli ziet er wel goed uit met enkele onderdelen uitwisselbaar met de oudere Raptors .
Op het foldertje is ook te zien dat ze een Redline 56 motor zullen uitbrengen , ik denk dat het een Trex 600 killer zal worden .
Ik begin alvast te sparen . ;)
x50-flyer-1.jpg

x50-flyer-2.jpg
 
Kijk, het zal tijd worden.
Ik ben benieuwd of ze nog markt kunnen terugwinnen.
Eerst was TT de enige betaalbare heli, nu is de concurentie een stuk groter.
 
ziet er een bloedmooie heli uit,
a must buy voor in de collectie, blij dat de frame van Carbon is, de muffler ziet er ook lekker uit,
 
iedere muffler van tt die er goed uitzag viel in delen uiteen :(

waarom ze niet meteen betaalbaar flybarless gaan is me ook een kans gemist vrees ik.
 
Daar geef ik je deels gelijk in Gerard,

Demuffler van de Raptor 30V2 is bagger en heeft wel erg sterke locktite op de vijsjes nodig.
bij de 50 versie die ik heb ben ik meteen vliebare pakking siliconen gaan halen die tot een temperatuur van 260° niet smelt, zo blijft de muffler netjes op zijn plek maar toch,
zou gewoon niet mogen.

de tijd zal wel uitmaken of de echte 3D piloten hem goedvinden.
Ben er benieuwd naar
 
Ziet er mooi uit.
De tijd zal leren welke kinder ziektes er zich openbaren.
Ook de prijs , wat tot nu toe een heel groot pluspunt was , zal belangrijk worden voor het bepalen van het succes.
Mijn opinie is toch dat de huidige 30 of 50 de ideale instap heli is / was, zeker als complete kit met zender servo's gyro etc.
Verder is ook de look een stuk moderner en concurerend met de grote der aarde :D
 
Die uitlaat , ja , dat is altijd een mooi probleem geweest.
Zelf heb ik de pijp van mijn zoon en van mijn zelf gemonteerd met betere O ringen en met gebruik van Loctide 270 ( de meest sterke schroefdraad borging ) het hele spul vast gedraaid. Dit heeft geen problemen meer gegeven.
Tijdens zijn vlucht viel mijn zoon zijn pijp in delen uit elkaar , waardoor de tegendruk compleet verdween en het motortje hierdoor schade opliep.
Gelukkig kon hij normaal landen wat de schade beperkte tot alleen het motortje.
Dan ga je toch wel zoeken naar definitieve oplossingen :zon:
 
Echt waar? Ik dacht echt dat iedereen elektro wilde :mrgreen::cool::p

Even serieus, leuke heli, 3.6 kg vol. Alleen denk ik 2 jaar te laat. Gaat alleen een succes worden als de prijs enorm concurrerend zal zijn.
 
Smaken verschillen, kijk hoeveel merken heli's op de markt zijn en van allemaal worden er verkocht ! Zelf vind ik Raptors prijs/kwaliteit goede heli's , mijn Synergy is een superheli maar owee als er spares moeten gekocht worden .
Naar de berichten over minder kwaliteit van de T'rexen geloof ik dat deze X50 beter zal zijn van kwaliteit . Mijn bescheiden mening . Over uitlaten gesproken , van al mijn Hatori's is schroefdraad van een of twee gaten reeds gestript . Zo zieje, er is aan alles iets mis . ;)
 
Ben het helemaal met Gerard eens,
Deze heli loopt in technische ontwikkeling achter helaas, terwijl je de kans hebt om voor te lopen.
 
Ben het helemaal met Gerard eens,
Deze heli loopt in technische ontwikkeling achter helaas, terwijl je de kans hebt om voor te lopen.

Ik vrees dat de goedkope fly-barless systemen nog niet geschikt zijn voor beginners, maar inderdaad een slecht moment. De elektro-Raptor is ook al geen succes lijkt mij.
 
nahhh,
Als ik kijk naar de instellingen van het nieuwe Align FBL systeem, dan is het instellen ervan niet moeilijker dan de gemiddelde gyro.
En die moet ook iedereen instellen om te kunnen vliegen.
Daarnaast valt het hele gedoe met het goed afstellen van de CCPM in zender en kop dus weg.
En durf ik zelfs te beweren dat de nieuwere systemen (align is niet duur als je geen gyro hoeft aan te schaffen!) makkelijker zijn om mee te starten dan een conventionele kop.
 
Hij is zelf nog niet uit in het algemeen ! De eerste testkits zijn al uitgestuurd naar de profs, dus nog wat wachten .
 
Helaas nog nergens verkrijgbaar, heb hem zien vliegen op de masters en dat zag er goed uit, spijtig dat ie niet direct FBL is...
 
Back
Top