xray xb4

Discussie in 'Electro offroad' gestart door lieves, 6 mei 2013.

  1. lieves

    lieves

    Lid geworden:
    4 jan 2007
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Staden, België
    Zijn er hier mensen die al enige ervaring hebben met de xb4 van xray?
    De mijne zal normaal gezien morgen binnen zijn en vraag me nu wel af waar je vooral op moet letten bij de xb4. Ik heb voordien altijd met asso gereden (b4, t4, tc5 en tc6) dus dit wordt mijn eerste xray :p
     
  2. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Er zijn er hier wel enkele met een xray XB4 waaronder ikzelf.
    Zeker de onderdelen van de upgrade kit gebruiken, voor de rest netjes bouwen en nergens geen shims tussensteken. De speling die er standaard is, is ook nodig om uitzetten door warmte op te vangen.

    Het inbouwen van de elektronica is een beetje lastig maar lukt wel.

    [​IMG]

    Heb er voor de rest wat niet standaard onderdelen opzitten zoals een extra brace voor de voorste shocktower en een lange brace in de wagen ipv een halve zoals standaard.
    De wagen opzich rijdt echt fantastisch en loopt heel soepel.
     
  3. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Hele mooie auto veel plezier :)
    Grts
     
  4. gdw1963

    gdw1963

    Lid geworden:
    6 jun 2011
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Helmond
    Inderdaad de elektronica is een uitdaging, zeker met een wat grotere ontvanger.

    Als het goed is krijg je de XB4 niet meer met een losse upgrade kit, deze is er in verwerkt en bevat ook de o-ringen voor de schokbrekers (zonder deze o-ringen willen ze vrij snel lekken op de schroefdraad van de kapjes).

    [​IMG]

    Waar je ook op moet letten is dat je de "collars" van de stabi's niet te vast draait... de collars zijn van aluminium en je hebt maar weinig "vlees", je draait ze zo kapot.

    Ik heb er nog geen meter mee gereden, hij is net klaar en de kap heeft nog een kleurtje nodig!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. lieves

    lieves

    Lid geworden:
    4 jan 2007
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Staden, België
    bedankt voor de bouwtips. En van de elektronica heb ik speciaal gewacht om mn servo te bestellen. Ik heb een voorkeur maar dat is geen low profile dus eerst eens kijken wat voor plaats ik overheb als mijn regelaar en ontvanger er opstaan.
     
  6. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Hele leuke auto! :)
    Heb hem zelf ook en kan je alleen meegeven zeg je slipper absoluut niet te vast! Beter iets losser!
    Ook je rem zou ik niet op max zetten :)
     
  7. lieves

    lieves

    Lid geworden:
    4 jan 2007
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Staden, België
    woensdag avond de auto gaan ophalen en alles op het gemak beginnen bouwen. Het bouwen zelf verloopt heel vlot dankzij de heel duidelijke bouwhandleiding. De wagen ziet er heel degelijk uit en voelt vrij soepel en vlot aan. Je ziet nu ook al dat het onderhoud vrij gemakkelijk zal verlopen want je kan goed aan uw diffs.
    En de upgrade kit was inderdaad al verwerkt in de zakjes :)
    [​IMG]


    Vandaag heb ik me bezig gehouden met de elektronica.
    Het is redelijk vlot verlopen en heb alles mooi kunnen plaatsen. Voor mijn ontvanger heb ik wel dat kabel support blokje weg gedremeld daar ik dat toch niet zal gebruiken langs deze kant en je zo veel meer plaats krijgt. Zo kan je zelfs een normale servo gebruiken.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. denizz

    denizz Guest

    ik heb net de xb4 besteld.

    ik heb nu alleen nog motor en regelaar nodig alleen weet ik nog niet welke.

    iemand een id?
     
  9. denizz

    denizz Guest

  10. gdw1963

    gdw1963

    Lid geworden:
    6 jun 2011
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Helmond
    Ik zou op zoek gaan naar een sensored motor/regelaar. En kijk dan eerst eens waar je gaat rijden, pas daar je motor op aan.
     
  11. denizz

    denizz Guest

    ik ga bij mvb rijden.

    maar mijn max voor een combo licht wel ergens bij 200 250 euro. maar ik kan daarvoor in nl geen goede set vinden
     
  12. denizz

    denizz Guest

    mijn budged voor een goede combo licht rond 250 euro ,.
    maar ik zou echt niet weten welke
     
  13. gdw1963

    gdw1963

    Lid geworden:
    6 jun 2011
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Helmond
    Ik heb via PB al gereageerd en diverse informatie gegeven. Voor dat bedrag vindt je in Nederland best wel leuke combo's. Bijvoorbeeld RC-Plus CARMAXX 120 SS + CARMAXX 3650 SS 5200 KV 6.5T

    Niets minachtend over deze combo, ik heb daar iemand 1e mee zien worden op de indoor in Oss en voor MVB misschien zelfs al een tikkie te snel (maar dat kun je wel temmen met een tandwiel of instelling).

    Even voor je inspiratie, kijk eens bij Team Xray XB4 - Electronics Setups daar vindt je heel veel setup voorbeelden.
     
  14. denizz

    denizz Guest

  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Blijkbaar dus goede ervaringen mee. ;)
     
  16. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Kijk eens naar de Speed Passion Reventon Pro combi.

    Radio Controlled Cars, RC HPI cars, Kyosho, Team Losi, Thunder Tiger

    Zit je onder de 200 euro voor een top regelaar/motor combinatie.

    Ofwel een Hobbywing V2.1 met een Speed passion/HPI Flux motor moet je ook rond de 200 euro zitten.

    http://www.hk-modellbau.com/default.asp?ex=shop:produktedetail.asp&Artikel_id=1090891&kat_id=1094

    http://www.hk-modellbau.com/default.asp?ex=shop:produktedetail.asp&Artikel_id=1405374&kat_id=1161

    Heb je een heel mooie soepele combinatie die ik al meermaals gebruikt heb met alle tevredenheid.
     
  17. denizz

    denizz Guest

    De speedpassion combo staat mij zeker aan bedankt voor de tip!!!
     
  18. denizz

    denizz Guest

    Bedankt voor alle info.

    Ik kon toevallig een hobbywing setje de x4a op de kop tikken nieuw voor een leuke prijs dus heb die genomen.

    Vrijdag heb ik alles binnen en ga ik eens beginnen met bouwen! Ik zal de fotos fosten wanneer hij klaar is!
     
  19. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Zal je veel plezier aan beleven!
     
  20. lieves

    lieves

    Lid geworden:
    4 jan 2007
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Staden, België
    Vandaag even kort 2 batterijen leeg gereden op de lokale piste en ik ben er heel tevreden over. Ik heb de xb4 gebouwd en afgesteld naar de klei setup en die is zeker niet slecht. Het jumpen was wel even aanpassen tegenover de b4 en t4 die ik daar voorheen gereden heb. Met de xb4 moet je iets langer je gas inhouden tijdens het loskomen van de grond om de neus omhoog te houden maar dat is een kwestie van gewoon worden. (Is ook logisch want van b4/t4 zit al het gewicht aan de achterkant waardoor die automatisch hun neus omhoog houden)

    Dan mijn elektronica. Daar had ik eigenlijk al redelijk wat vertrouwen in dat dit wel goed zat en dat is het zeker. De reedy sonic 7.5t heeft enorm veel koppel en lanceert zich dan ook heel gemakkelijk voor de jumps. En de temperatuur was amper 30 graden na een kwartier voluit te gaan.

    Volgende week ga ik als het weer een beetje meezit een volle dag gaan rijden en mijn setup verder afstellen en zal dan zeker nog eens mijn bevindingen meedelen.

    Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de xb4 :)
     

Deel Deze Pagina