YAK 23.

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Dickie, 11 dec 2016.

  1. Dickie

    Dickie Guest

    Deze kwam ik tegen op RC NETWORK kompleet eigen bouw jammer maar ik heb al zoveel te doen.


    image.jpg
     
  2. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Oei.

    Ik heb mijn oude 14 kilo RT hammer nog liggen, die zou wel mooi passen hierin.

    Paar keer tot tien tellen...........diep adem halen........... en weg klikken want hier hoef ik niet mee aan te komen bij het vrouwtje.
     
    Dylanosaurus vindt dit leuk.
  3. Dickie

    Dickie Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 11 dec 2016
  4. Dickie

    Dickie Guest

    verfbrander vindt dit leuk.
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Laatst bewerkt: 12 dec 2016
  6. Dickie

    Dickie Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 12 dec 2016
  7. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    921
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Yes, Tonnetje blijft een leuke kist.
    De Yak 23 is interessant ivm met de bouw van de romp. Heb toen het draadje gevolgd tijdens de bouw.

    Ben ook altijd opzoek naar niet dagelijkse kisten. Blokkeert me wel want dan zie ik weer een interessante kist waar ik de nodige info van moet hebben. Zoals F4D Skyray, DH108 Swallow, A6 intruder.............
     
  8. Dickie

    Dickie Guest

    ik heb een bericht gepost in jouw box.
     
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Ah, Ray je moet ergens beginnen, de F84G is de eerste, de rest volgt vanzelf ;-)
     
  10. Dickie

    Dickie Guest

    Als die net zo wordt als de kist van Frank dan komt het vast wel goed.

    hqdefault.jpg
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 dec 2016
  11. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    921
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Zou wel moeten. De basis/ontwerp is deels van mijn hand en clubgenot Sjoerd Hiemstra. Natuurlijk alle credits voor de afwerking van Frank.
     
  12. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    921
    Locatie:
    Arnhem (NL)
  13. Dickie

    Dickie Guest

    Ook deze kit heeft RBC kits in zijn programma 1.40 mtr span.
    Makkelijk uit te vergroten ik weet niet of Rob dat wel doet tegen meerprijs.
     
  14. Dickie

    Dickie Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2017
  15. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    921
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Dick midden feb. staat er een freesmachine in Arnhem. Heb trouwens de tekeningen gekocht van die Prowler om er een Intruder van te maken.
    Maar je moet ophouden met het voorstellen van alle die kisten ;-) Ik kom gewoon niet meer tot bouwen omdat ik geen keuze kan maken. Misschien toch wel zie mijn postje. Misschien volgend jaar de Vampire DH100 schaal 1:4 en een Intruder schaal 1:5 of 1:4
    Zit trouwens ook te denken aan vergrote P-59.

    Spreek je later
     
  16. Dickie

    Dickie Guest

    He Ray wat moet ik met een grote P59, dan moet ik ook een grotere auto aanschaffen.
    Deze voldoet prima en is opgebouwd uit glaslaminaat, start heel gemakkelijk van gras, en iets wat goed bevalt moet je niet weg doen, toch!.
    En voorlopig druk met de V8 ook daar moet in de toekomst een kist voor komen zolang het met de gezondheid blijft lukken tenminste.
     
  17. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    921
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Nee. Ik vind jouw kist gewoon leuk en misschien maak ik een keer een grotere variant er van.
     
  18. Dickie

    Dickie Guest

    (OFF TOPIC) Komende week druk, uitnodiging om een Porche 917 te bekijken, werd onverwachts spontaan uitgenodigd.
    Wat zo,n kleine V8 motor al niet te weeg brengt. film is om een indruk te geven waar het om gaat.
    Alleen nu hebben we te maken met een flat 12 cilinder. twee 6 cilinder 911 blokken aan elkaar geknoopt.
    de latere turbo versie kwam aan de 1500+ pk.


     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2017
    renetl50, skycat en Berto vinden dit leuk.
  19. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Nou Dick.
    Je hebt het voor elkaar hoor, door jou eerste post is het gaan broeien.
    Ik heb mijn zelfbouw 44er turbine ( gebouwd samen met Martin Stouten) geupgrade naar 5 kilo trust.
    En deze gaat dienst doen in een Yakovlev 23 'Flora' met een span van 1 meter 60.
    Volledig houtbouw en hoop hem onder de 5 kilo vliegklaar getankt te houden, moet makkelijk kunnen.
    Rob Bulk ( de welbekende persoon achter RBC kits) kan zijn bestaande kit uitvergroten naar de gewenste maat En zelfs de canopy ook hiervoor.
    Het kriebelt weer na de voltooing van de FW190

    Ger.
     
    Berto vindt dit leuk.
  20. Dickie

    Dickie Guest

    He Ger: ja mijn plannen zijn weer omgegooid, ik had vandaag een jet zullen ophalen, maar door omstandigheden is dit even uitgesteld.
    Je hoort het nog.
    Maar dan blijft het in ieder geval nog een verrassing.
    En een Yakovlev 23 van dit formaat lijkt mij helemaal leuk worden, afwisseling is wel zo leuk er zijn nog genoeg leuke modellen op deze aardkloot, (vliegtuigen dan he)

    ( je hebt een pb)

    Redimensionnement_de_DSCN30011.jpg
    maar wel in deze kleurstelling, en met wielen.

    groeten
    Dick.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 feb 2017
    Berto vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina