Heren, Ik heb een YGE 90VL ESC met bec op mijn 550 heli. (accu, 6s 5.0 40c) Daar op zit ook nog een BeastX v2 versie. Ik heb de heli zo over genomen maar dan zonder ontvanger. Nu ga ik er mee aan de gang maar stuit op een probleem, wat komt waar te zitten. De servo's zijn aangesloten op de BeastX maar nu de rest nog. Ik zet er een spectrum 6ch ontvanger op, er heeft een Fatuba ontvanger op gezeten met andere aansluiting. Uit mijn YGE 90vl komen 2 servo pluggen en dat is mijn vraag, waar komen die? Ben er achter dat de master op de ontvanger komt of beastx. De Slave, die komt ook ergens maar waar? Volgens de beschrijving zou de slave in een leeg slot van de ontvanger komen MAAR die kabel is gesplitst in 2, op de kleur oranje zit een JR plug en op bruin /rood zit een JR plug!? Is er een schema voor het aansluiten met beastx en YGE of in soort daar van? Het is de eerste keer dat ik met Beastx aan de gang ga en dat mijn ESC 2 servo pluggen heeft??????? tja. Ik hoop dat iemand mij wegwijs kan maken.
http://www.yge.de/pdf.eng/YGE-90-120LVK_V3_engl.pdf 2 servo pluggen= Master en Slave voor in de ontvanger(zie manual te downloaden op internet)
http://www.yge.de/pdf.eng/YGE-90-120LVK_V3_engl.pdf 2 servo pluggen= Master en Slave voor in de ontvanger(zie manual te downloaden op internet)
Nu gebruik ik geen Spectrum en geen YGE maar denk dat je zelf het antwoord al had gegeven in je bewerkte bericht. Master zit bij mij in de ontvanger en de Slave op een losse poort van de FBL controller/ontvanger waarom jou slave kabel gesplitst is weet ik niet (mss contact opnemen met de verkoper waarom?)
Hallo jjdehaan, Ik kan de verkoper niet meer bereiken maar als ik de ESC bekijk op internet hoort het gewoon een enkele JR plug te zijn. Maar ik plaats de master in de ontvanger en de slave in de FBL system. Dank je wel
jup... een servostekker kan maar 2,5 ampere continu doorgeven, 5 ampere piek. met een grote heli, digitale sterke servo's etc zit je continu al op de 2 of 2,5 ampere. ga je wat enthousiast vliegen, zit je zo op 4 of meer. iig, bij mezelf op de 600 heb ik 4 ampere gemeten op 6 volt. Dus 2 stekkers om de stroom in de ontvanger/stabilisatie te krijgen, is dan niet meer dan logisch. 1 stekker zal het throttle kanaal zijn. als de 2e stekker + en - heeft, moet die gewoon ergens in een openstaand slot. liefst op de estab bijvoorbeeld, omdat daar ook de stroomverbruikers op zitten. Zit er maar 1 kabel op de 2e stekker, is dat waarschijnlijk de rpm out/gov kanaal.
Ok, Duidelijk verhaal maar de gesplitste stekker kan ik dan weer 1 van maken. Zou niet weten waar die rpm zou moeten zitten of waar die aan komt, zag niet echt iets waar het op aan komt. Gr Ed
2 draden op de stekker zijn voor + en -. De derde is een signaaldraad. Loshalen als deze niets hoeft te doen..