YPR-765 PRAT/V

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Roel van Essen, 9 okt 2016.

  1. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Het resultaat van: 4 weken bouwen - 7 jaar half gebouwd in de doos laten liggen - 2 weken bouwen, schilderen en camoufleren: De YPR-765 PRAT/V.
    P1420963.JPG
    Het onderstel is de YPR PRI van AFV-Club, de Hammerhead-toren is die van een Canadees voertuig (naam is me even ontschoten) op Mowag-onderstel.
    Toren is niet helemaal correct: de PRAT heeft een groot, rond schuttersluik, deze toren heeft een beduidend kleiner schuttersluik. Lastig, niet te corrigeren. Bovendien is het een "Basic-TOW" toren, dus zonder warmtebeeldkijker. Nou ja, dat laatste is snel opgelost.
    Decals van NL-voertuigen erop, tot en met het embleem van het COKL (Commando Opleidingen Koninklijke Landmacht) en je hebt een instructievoertuig van het OCI (Opleidings Centrum Infanterie).

    De reden waarom deze kit zolang in de kast lag?
    Ik ben 6 jaar instructeur geweest op dit gebakje, en ik was bang dat ik de kit zou verprutsen....

    P1420965.JPG

    P1420966.JPG

    P1420967.JPG
     
    MikeMohawk vindt dit leuk.
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    De afgelopen weken bezig geweest met een passend ondergrondje voor de PRAT. Simpel, klein, maar toch voor de insider herkenbaar.
    Het is de Paalberg geworden, de markante richel die van oost naar west over de Ermelosche Heide loopt. Inclusief rood/witte paaltjes langs de tankbaan.
    P1430209.JPG




    P1430212.JPG
     
  3. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Mooi hoor. Kit lijkt me niet verprutst :) Diorama maakt het helemaal af.
    Ik vind vooral de achterzijde met het stof-waas mooi gedaan Dat ziet er echt heel erg overtuigend uit.
     

Deel Deze Pagina