YS91 ellende

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door eddie, 27 nov 2016.

  1. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Zondag gaat m niet worden John , ergens in t nieuwe jaar komen we zeker een keer kijken .
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ... die Ed wil nog 'n beetje oefenen tot 3D champion , ha haa
     
  3. johnvm

    johnvm

    Lid geworden:
    23 mrt 2013
    Berichten:
    259
    Champignon Eddie:koud:
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  4. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    eddddddie eddddie edddie
     
  5. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Vandaag eindelijk weer tijd gemaakt , door wat omstandigheden bij de eigenaar van de heli is t even wat op de langere baan geschjoven .

    Vandaag de carb helemaal uitelkaar gehaald , ook t gebeuren wat de druk regelt schoongemaakt , alles goed doorgeblazen , de schroef op t gedeelte wat de druk regelt was geborgt dmv een soort dotje lijm ??
    Deze verwijdert (de lijm) en even gekeken , de schroef staat niet gelijk aan t huis zegmaar .
    Moet deze vlak staan ? nu staat hij er iets onder/in dus is ingedraait zegmaar .
    Denk in de top een half slagje .
    Van de week maar s weer een x starten en kijken wat dat kreng doet .
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik heb geen YS, maar ik lees overal dat die regelaar vlak met het huis hoort te staan....
     
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik zou die motor op een bokje met een propeller gaan testen.
    Dan kun je overal bij. In een heli is het gewoon lastig.
    Ik heb ook zoiets aan de hand gehad en kwam er heel laat achter wat het probleem was.
    Dankzij iemand van Q trouwens.

    De motor die jij daar hebt is een speciale.. die vraagt ook wat kennis van de gebruiker.
    Ik weet dat jij een motor kunt afstellen maar dit gaat wat verder.
     
  8. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Vandaag vorderingen gemaakt ermee .
    Na t schoonmaken van de hele motor en carb was de start een eitje .
    Ook t stelschroefje wat o zo belangrijk zou zijn gelijkgezet met t huis zegmaar .
    loopt netjes , toert goed op , nou de rest van die prutsheli nog even in orde maken , helaas kwam de `tape` van de beastX los , in ieder geval te los om verder te gaan ermee .
    Van de week maar even een nieuwe set scoren om te plakken .
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  9. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    .. leuk te horen Ed,
    voor de beast zou ik misschien nog tape hebben,
    gaan we vanmiddag eens kijken,

    groet,
    Uwe
     
    eddie vindt dit leuk.
  10. johnvm

    johnvm

    Lid geworden:
    23 mrt 2013
    Berichten:
    259
    Ductape eddie:thumbsup:
     
  11. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Ja we hadden al als zekerheid een tywrappie eromheen , werkte gewoon goed hoor ......
     
  12. johnvm

    johnvm

    Lid geworden:
    23 mrt 2013
    Berichten:
    259
    Nu ut mooie weer afwachten en dan....... :yes: veel rook en herrie knalluh
     
  13. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    En een v bar gekocht voor me eigen heli , ooit word t wat ......
    Nou nog in en afstellen dalijk als die binnen is .
     
  14. johnvm

    johnvm

    Lid geworden:
    23 mrt 2013
    Berichten:
    259
    Nog ff ed ben je straks een pro:worship:
     
  15. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Vbar pro ja .
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  16. XJR1300!

    XJR1300!

    Lid geworden:
    16 dec 2013
    Berichten:
    292
    Ik volg dit al een tijdje.
    Wat mij nu opvalt is dat niemand er op wijst dat een mogelijke oplossing in de beschrijving staat.
    Is een beetje een stokpaardje van mij.
    Wat bij deze YS heel belangrijk is is de lengte van de slang tussen motor en terug slag klep.
    Deze moet exact 10cm zijn.

    Controleer dit eens.

    Henk.
     
  17. XJR1300!

    XJR1300!

    Lid geworden:
    16 dec 2013
    Berichten:
    292
    Wat ook niet onbelangrijk is .
    Klopt de motor rotor verhouding wel.
    Bij deze motor mag dit maximaal 1 op 9 zijn.
    Maar liefst lager.
    Nu weet ik natuurlijk niet welke heli je hebt maar kijk daar eens naar.
    Want als de verhouding te hoog is dat gaat de motor over zijn nek.
    Want een YS is vele male sterker dan een standaard motor.
    En omdat we dit niet gewend zijn geeft dit problemen.

    Henk.
     
  18. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Dat van die slang dat is niet bekend bij ons nee , zal er eens naar kijken .
    De motor zit in een T rex 700 , verhouding is dacht ik 1 op 8.2 even uit mijn hoofd .
    Zaterdag of zondag gaan we weer eens even kijken wat ie verder doet , even wachten tot de beastx weer vast zit .
     
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik denk eerlijk gezegd, dat die overbrengingsverhouding er weinig toe doet: Je kunt ook de pitch verhogen.... Die motor weet niet hoe hard die hoofdrotor draait, en het interesseert hem ook weinig. Het enige wat die motor interesseert is dat de motor zelf niet teveel toeren draait. Een Governor regelt dat picobello voor je, beter dan jij dat zelf kunt.... Daar zou ik me werkelijk niet al te druk over maken, en gewoon een governor in zetten (als die er niet al in zit).
     
  20. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    Governor zit erin , en natuurlijk een nette idle up als ondersteuning .
    T is niet de 1e heli voor ons , maar wel de 1e flybarless en de 2e YS motor , ik heb er zelf ooit 1 gehad (YS) en die heb ik van ellende weggedaan omdat ik r doodmoe van werd en totaal geen vertrouwen erin had .
    Hopelijk kan dat nu wel goed komen , en anders word t gewoon een OS , ik snap niet waarom er zoveel dingen op een motor moeten zitten wat kan falen en daardoor dus een crash tot gevolg kan zijn .
    OS is starten , draaien aan de sproeiers en t is klaar , zeker met 30% erin .
     
    Heli-Uwe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina