zeer kort bouwverslag van de Pushy-Galore Indoor pylon racer

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
T

Theo Coenen

Guest
Papieren mallen uitmeten op de depron
afb13244.jpg

De tekening op het depron
afb13245.jpg

Alles uitgesneden inclusief alle inkepingen en de plaats van de 3 mm koolstof ligger.
afb13246.jpg

de plaats van de ligger is goed te zien en nu ook de rolroeren ingetekend
afb13247.jpg

Ligger met bundeltape vastgezet
afb13248.jpg

Canard verstevigd aan beide zijden met bundeltape.
afb13249.jpg

Stabilo met hoogteroer
afb13250.jpg

Vleugel en de rompvoorzijde verlijmd met het rompzijaanzicht
afb13251.jpg

Het stabilo wordt pas op zijn plaats vastgelijmd als beide servo's en de stuurdraad op zijn plaats zit.

En enkele uren bouwen en wachten op het drogen van de lijm, een vliegklaar model met een all in gewicht van precies 100 gram.
afb13252.jpg

Alles ruim optijd klaar voor de volgende indoor meeting in Alphen.

Tevens heb ik alles op papier (bouwtekening) en op een plaat 3 mm MDF gezet zodat ik alles straks veel sneller kan uitsnijden.

Sorry van de slechte kwaliteit van de foto's maar er is iets mis met de camera

Lijkt wel alsof hij niet van Macro af wil o.i.d.

Grappig model Theo, wil het graag eens zien vliegen. Wedstrijdje zondag? ;)

Theo,

Is er ergens een tekening te downloaden.....(pdf)
Wat voor aandrijving, prop en lipo's worden er gebruikt.

Met de vriendelijke groeten.

Walter

@ Walter, Nee nog niet, is mijn eigen ontwerp en ben met iemand bezig om er een kit van te maken. Meer daarover later, maar als het geen kit wordt dan probeer ik de tekening op Inet te zetten.

Gentleman Are You Ready for the Race?

Ikke wel!!!!!!!
afb17056.jpg

De Pushy-Galore geeft het nu dubbel, eentje geheel volgens de regel en de andere klaar voor de unlimited klasse. Zondag in Alphen zullen we zien hoe ze het allebei weer doen en of ze nog steeds het snelste zijn.

Kom maar op dan zondag. Ik scheur je er wel weer uit. :bye: :sleepy: :proost:

Kom maar op dan, een wilde kat is veel gevaarlijker dan een dolle hond. En ik spreek uit ervaring.

De unlimited versie is exact hetzelfde als de standaard versie, alleen een Feigao motor als aandrijving

Omdat ik afgelopen zondag de unlimited pushy-galore niet op volle snelheid kon vliegen ivm slechte trimming vanmiddag maar eens buiten gekeken wat hij nu echt aan kan. En ik moet zeggen dat hij nu met die feigao motor supersnel is en waarschijnlijk binnen niet te houden zal zijn. Ondanks de vrij harde wind vloog het model vrij goed en was erg snel.

NAdat ik enkele weken geleden mij Pushy-Galore weer eens gecrasht had werd het tijd voor een nieuwe. Omdat de crash kwam door het ondersnijden van de vleugel door de extreem hoge snelheid nu maar eens een andere vleugel uitproberen.
Vandaag dus begonnen met het maken van een nieuwe vleugel van 6 mm depron. De koolstof ligger wordt verzonken in de depron en er wordt een profiel ingeschuurd zoals ik dat ook bij mijn Rapster-480 gedaan heb.

DSCF0001.JPG

ligger er netjes ingefreesd met de tegelsnijder op de dremel.

DSCF0004.JPG

Tipje iets dikker gelaten ivm sterkte van het depron.

DSCF0008.JPG

Vleugel op de kop op de tafel gelegd zodat men duidelijk kan zien date r een soort van profiel inzit.

DSCF0003.JPG

middenstukje op dikte gelaten ivm motorbevestiging

DSCF0011.JPG

bovenaanzicht vleugel. alleen nog de rolroeren eruit snijden en scharnierend maken.

helaas moet ik nu stoppen met schuren en bouwen in de keuken, mijn vrouw wil perse nu stofzuigen.............. 8)
Straks de rest van de onderdelen uitsnijden uit 3 mm depron en kijken of ik het nieuwe model voor zondag ingevlogen krijg.

Zo de Pushy is bijna klaar, alleen nog een ontvanger er op en de lipo eronder.
DSCF0012.JPG

DSCF0013.JPG

DSCF0015.JPG

Motor Feigao 5800 Kv met gele STO prop 2,7x2,6. Geschat toerental 50.000 :twisted: op 3 lipo's................

DSCF0016%7E0.JPG

Dat moet hard gaan met die motor en prop!
Waarschuw je even dan kijk ik wel even van achter het glas ;)

Tot zondag, Peter

watjes......................... 8)

Nee hoor, als het niet veilig is dan vlieg ik hem in die configuratie absoluut niet binnen. Zaterdag buiten op de club invliegen en kijken hoe en wat er gebeurd op topsnelheid. Is het model te snel dan gaat hij wel mee, maar wordt er niet mee gevlogen in de hal.

Back