zelf airbrush mallen maken

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door freebutterflyx, 22 mei 2012.

  1. freebutterflyx

    freebutterflyx

    Lid geworden:
    23 jan 2005
    Berichten:
    292
    Tot op heden gebruikte ik altijd tape of fasmask om mijn (auto) body af te plakken. En om dus daaruit de figuren te snijden om te airbrushen.

    Ik had nu graag bepaalde figuurtjes op verschillende bodys gehad.
    Ik kan uiteraad dezelfde methode gebruiken en op alle bodys de figuren uitekenen en uitsnijden.

    Maar het zou wel zo handig zijn moest ik op de een of andere manier een soort herbruikbaar mal/sjabloon kunnen maken om hiermee die figuren te airbrushen.
    Eigenlijk zoals de kant-en-klare sjablonen.

    Maar uit welk materiaal kan dit gemaakt worden? Het moet makkelijk vervormbaar zijn, toch sterk zijn, de verf mag er niet onderkruipen,...
    (Ik dacht eerst aan de plastieken tussenschotten die je in mappen kan steken)
     
  2. PascalTuning

    PascalTuning

    Lid geworden:
    5 jun 2008
    Berichten:
    181
    Locatie:
    Waalwijk
    Ik heb zelf ook gebruik gemaakt van plastieken mapjes van de Action. Dit werkt bij mij zeer goed, gebruik gewoon een hobbymes om de vormen eruit te snijden en soms met grotere stukken gebruik ik gewoon de schaar.

    Ik heb ook een foto in mijn album staan van een sjabloon die ik zelf gemaakt heb. Resultaat vond ik prima nadat ik geairbrushed heb.

    Ik airbrush nu gewoon voornamelijk op papier omdat ik net met airbrushen begin. Echter denk ik dat deze plastieken tussenschotjes niet zo flexibel zijn om van binnenuit een body te spuiten waardoor de verf er makkelijk onder kruipt.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina