Zelf goedkoop leren zweefvliegen!!!

• Topicstarter Topicstarter ZweefvliegerReal
  • Startdatum Startdatum
Z

ZweefvliegerReal

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben zelf een zweefvlieger en zoek voor mijn club nieuwe leden.
Aangezien jullie blijkbaar geinteresseerd zijn in de luchtvaart denk ik hier zeker iemand te kunnen vinden die ook wel in het echt wil vliegen.
Veel mensen denken dat het veel te duur is om te gaan vliegen, maar dat valt zeker mee. Ik weet zeker dat veel modelbouwvliegers net zo veel kwijt zijn.
Zweefvliegen is gewoon een hele leuke sport en is goed voor je contacten. Daarnaast een goede voorbereiding als je voor je beroep wilt gaan vliegen. Onze club is zeer laag drempelig en op bijna alle vrije dagen wordt gevlogen. Afhankelijk van de leeftijd kan je na zo'n 60 starts alleen vliegen. De eerste starts maak je met een instructeur die vrijwillig instructie geeft. Zweefvliegen is mogelijk vanaf 14 jaar!
De kosten voor een heel jaar vliegen inclusief verzekering en onbeperkt aantal starts ligt zo rond de 500 euro en wanneer je nog onder de 21 bent kan het ook lager uitvallen.
In de vakanties zijn er altijd meerdere vliegkampen en is het mogelijk om te overnachten op onze club. We eten dan de gehele week samen en dit wordt gegarandeerd gezellig.
Qua medische eisen valt het ook heel erg mee. Er moet wel een keuring gedaan worden voor je mag gaan vliegen, maar een bril dragen ofzo mag gerust. Mocht je een beetje hoogtevrees hebben, dan is dat niet erg, de meeste mensen hebben er geen last van.
Zelf heb ik afgelopen jaar meer dan 300 starts gemaakt, heb ik urenlang in Duitsland gevlogen en een hoop plezier gehad. Om iets terug te doen voor de club probeer ik meer mensen enthousiast te maken voor deze super gave sport die bij veel mensen nog relatief onbekend is.

Onze club ligt aan de kust van Zeeland in Haamstede (vlakbij Renesse). Wij hebben hier een zeer groot veld waar we bijna altijd tegen de wind in kunnen starten. We beschikken over een zeer moderne vloot met 4 eenzitters en 4 tweezitters die voor leden altijd gratis te gebruiken zijn. Er zijn enkele vliegers binnen de club met een eigen vliegtuig, maar het grootste gedeelte maakt op deze mooie vliegtuigen zijn starts. Er wordt voor gezorgd dat aan het eind van de dag iedereen ongeveer evenveel starts heeft (meestal 4-5). Aan het eind van de dag drinken de meeste nog een biertje aan de bar en vult men zijn logboekje in. Onze leden komen niet alleen uit Zeeland, maar zelfs uit Amsterdam, Belgie, Lelystad en veel uit regio Rotterdam. Dit komt doordat wij een ideaal opleidingsveld zijn, veel starts maken, goedkoop zijn en al zeggen we het zelf zeer gezellig. Wil je kijken of het wat voor je is kijk dan eens op www.vch.nl. Een proefvlucht maken kan ook voor 35 euro. Ook kan je een 5 of 10 startsabbonement nemen om het eens te proberen. Wanneer je lid wordt krijg je de kosten ervan weer terug.

Stel gerust vragen en hopelijk tot ziens in Haamstede.
Mocht je interesse hebben neem dan contact op met R_van_rijnberk@msn.com

Groeten,

Reinier

Dit is overigens mogelijk bij meer clubs, zoals de GAE (Zweefvliegen - Gliding Adventures Europe - Zweefvliegen leren) ;)

Tevens is het zo dat als je tussen de 14 en 19 bent en je havo of hoger doet je een sponsoring kan krijgen van 350 euro. Op die manier kan super goedkoop een jaartje zweefvliegen. Vind je het wat (ongetwijfeld ;) ) dan kan je bij veel clubs lid worden voor het jeugdtarief.

Voor de sponsor regeling zie (deze zit voor dit jaar echter vol):

Zweefportaal - Artikelen: IFly 2010 (Jeugd Sponsor Regeling) - INSCHRIJVING IS GESLOTEN !!

Ook is het zo dat je op vrijwel overal een proefvlucht kan maken om te kijken of je er wat van vind. De GAE organiseert ook kampen in het buitenland waar je kan leren vliegen. Of overland voor de mensen die hun GPL al hebben (ideaal om met je vakantie te combineren).

Bij intresse of vragen kan je altijd een PB sturen

Groeten,

Mark

Laatst bewerkt:
Gaaf,
Ik heb in het hotel naast dit veld geslapen.
Ik heb ook nog een tijdje zitten kijken, ik vond het erg leuk om te zien.
Ik zal daar nog wel eens vlak bij zijn, dan kom ik zeker weer kijken.
Veel geluk met leden werven! :)

Ik kan iedereen echt heel erg aanraden om tenminste een keer een vluchtje te
maken, Ik ben van de herfst met Herfstkamp op haamstede geweest en het was
echt geweldig, de gezelligheid is al 1 reden om te gaan zweefvliegen ;).
en het is idd redelijk snel te leren als je jong bent, volwassene mensen zullen wat
meer moeite hebben maar dit ook nog kunnen oppikken en erg veel plezier kunnen
hebben.
maar als je jong bent moet je er mee beginnen ;) ik heb na 1 seizoen 112 starts
gemaakt waarvan een stuk of 50 solo :D, dus probeer het gewoon een keer zou ik zeggen ;)

Odin (ACvZ, Soesterberg (club met de modernste vloot van Nederland ;), maar haamstede
mag het blijven proberen :yes: )

Laatst bewerkt:
ik kan het iedereen aanraden. ben dertig jaar geleden eens gaan kijken en kom er nooit meer vanaf.

Het plaatje hiernaast is boven de franse alpen op 4500 meter. Aero Club Salland - Kom zweefvliegen! bekijk eens de serie over de virtuele overlandvlucht om te zien wat het zo mooi maakt.

Zoals hierboven aangegeven, met iFly kun je een fikse korting krijgen.

IK WIL OOK ZWEEFVLIEGEN !!!

Wie kan me op weg helpen? sites, clubs, ... Voor een Belg die centraal/westen van Vlaanderen woont.

kijk hier eens : Zweefportaal - Nieuws , daar kan je waarschijnlijk
wel alles vinden, van clubs tot leerstof voor het halen van je GPL (glider pilots licence)
(wat je al kan halen als je 16 bent en je theorie kan je al halen vanaf je 14e ;))

Odin

De inschrijving is weer van start gegaan voor de iFly regeling (voor een groot deel gesponsord leren zweefvliegen). Leuk voor mensen die overwegen om te gaan zweefvliegen.

Zweefportaal - Artikelen: IFly 2011 (Jeugd Sponsor Regeling) - aanmelden mogelijk tot 15 januari 2011

knvvl website zei:
In 2011 wil de KNVvL Afdeling Zweefvliegen 80 jongeren van 14 t/m 19 jaar (peildatum 1 maart 2011) de kans geven om een heel jaar te zweefvliegen voor ongeveer de helft van de normale prijs. Deze regeling is bestemd voor jongeren die een HAVO- of Vwo-opleiding volgen met tenminste Nederlands, Engels, wiskunde, natuurkunde in het vakkenpakket en voldoen aan de medische voor-waarden voor de burgerluchtvaart. De iFly!-regeling wordt door EPST en de KNVvL Afdeling Zweefvliegen financieel ondersteund met de verwachting dat uit de kandidaten enthousiaste zweefvliegers en toekomstige burgerluchtvaart-piloten voortkomen. De kandidaten die aan deze iFly!-regeling willen deelnemen, mogen nog geen vliegervaring hebben. Mocht, bijvoorbeeld uit de KNVvL administratie blijken dat de kandidaat wél vliegervaring heeft, dan wordt hij of zij alsnog uitgesloten van deelname.

Back