zelfbouw EXTRA 300 2.55m

ben weer eens aan een nieuw project begonnen nl. extra 300
heb een plan gekegen, maar heb wat veranderingen aangebracht.
ben begonnen de vleugels te snijden, buishulsen te maken en romp te frezen.
full

full

full

er komt een 80 of 85 cc motor denkelijk ne MT80, ZDZ80 of 3W 85

Laatst bewerkt door een moderator:
hyhy, super om eindelijk eens wat foto's te zien, vleugel ziet er goed uit. heb je die inkepingen in de vleugels zelf gesneden met de hand?

nog even verder gewerkt
de romp van voor, boven, onder en benedenachter

full

full

full

full

hoogteroer en vleugel
full

full

begint vorm te krijgen met motor en uitlaat
full

full

buis insmeren met slaolie, dan sellofaan papier op rollen en opnieuw met slaolie insmeren. dan de glasdoek insmeren met epoxy en op de buis rollen en klaar is kees

dat heb ik ook geprobeert, maar heeft bij mij toch wel een paar keer niet zo goed gewerkt,

tegenwoordig doe ik het anders...

men neme een condoom, en rolt id over de buis, die kun je met gemak 50cm uitrollen/strak naar beneden trekken, vervolgens met een plakbandje vast zetten. lamineren, s'morgens klaar. de passing is enorm goed,

Hey , een vraagje over de bouwwijze van dit model. Ik ben deze (denk ik toch) ook aan het bouwen , met een panwijdte van 2,4 meter.

De verbindingslatten tussen de spanten (vanaf firewall tot de staart), van welk materiaal zijn deze? , van hardhout of balsa.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen 2 verschillende maten,

4 die vanaf de firewall (foto op permalink 4) tot aan de staart. En de dunnere vanaf de firewall tot aan de staart, die meer "het model maken"

Ik neem aan dat de dunnere balsa zijn , maar ben niet zeker van de dikkere 4.

Bedankt,
Cor

waarom gebruik je geen hobbyplaat van de gamma voor de grote spanten? Is ietjes zwaarder maar wel een stuk sterker en goedkoper

@ D-J: als de vraag voor mij bedoeld is .... ik woon in Oostenrijk .... geen gamma hier , moet het met de BAumax of OBI klaarspelen. En die hebben niets dunner als 6 mm multiplex (erg zwaar). Voor mijn project heb ik nog 2 mm triplex liggen en 4 mm populieren triplex. Daar gaat het wel mee lukken.

Vraag me dus alleen af of de latjes die de spanten aan elkaar verbinden van balsa of hardhout zijn. Ik denk dat balsa goed genoeg gaat zijn , omdat de stevigheid uit de 2 mm triplex zijkanten komen.

Cor

Back