zelfbouw ontwerp

Discussie in 'Multicopters' gestart door Erik Janssen, 28 dec 2016.

  1. Erik Janssen

    Erik Janssen

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    225
    Locatie:
    Hoorn
    Ik heb een Phantom 3S en gebruik deze als voorbeeld om een eigen ontwerp verder op te bouwen. I

    Wat mij opvalt is dat de motoren een paar graden scheef staan op de arm...... ik kan daar alleen niets over vinden in welke eigen ontwerpen dan ook....

    Weet iemand waarvoor dat is en of ik dat gegeven mee moet nemen in een nieuw ontwerp????
     
  2. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    Waar het voor dient weet ik ook niet .
    Ik zou ze gewoon recht op je nieuw ontwerp plaatsen .
    De motors worden toch aangestuurd door de fc .
     
    Erik Janssen vindt dit leuk.
  3. Erik Janssen

    Erik Janssen

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    225
    Locatie:
    Hoorn
    Blijft toch mijn nieuwsgierigheid staan.... waarom is dit.... ik weet nog wel uit de oude motor modelvliegtuigen tijd dat je de motor ook een paar graden omlaag ten opzichte van je model gaf, maar iok dacht altijd dat dit er voor was dat bij stijgen de motor recht vooruit kwam. Bij Quad copter dus niet relevant maar wel aanwezig.
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Als de motoren iets naar voren zijn gekanteld , dan ligt het frame bij het vooruit vliegen vlakker en heeft dan minder luchtweerstand. Hierdoor kan de multicopter sneller vliegen.
     
    Erik Janssen vindt dit leuk.
  5. Erik Janssen

    Erik Janssen

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    225
    Locatie:
    Hoorn
    Interessant, maar de van voren en van achter gezien staan de motoren naar buiten en van opzij gezien staan de motoren naar binnen.....Ik zal toch niet de enige DJI Phantom hebben waar dit zo bij is....?

    Denk dat het iets met de torsie te maken heeft.
     

Deel Deze Pagina