[Zender FX18] 2 minuten gewerkt. DOOD

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Servowire, 31 jan 2005.

  1. Servowire

    Servowire Guest

    Vol trots mijn nieuwe FX18 zender aangesloten: Werkt :)
    na 2 minuten vliegen komt er een brandlucht uit en de heli klapt tegen de grond, geen reactie.

    Hij ging nog wel aan, maar zend niet.
    Mn vriendin is langs Quartel geweest, maar die nemen hem direct in 'ter reparatie'

    Ding is 2 dagen oud en geeft de geest, nou weet ik wel weer hoe dat gaat, dat word een 'Het is uw schuld' uitslag... en ik kan dokken....
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    je hebt gewoon garantie, kop op.
     
  3. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Wees maar blij dat je begonnen bent met een piccolo ;)
     
  4. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer

    durfde je zelf niet?... :wink:
     
  5. Servowire

    Servowire Guest


    De beste man begon direct over ' verkeerd aansluiten' e.d.....
    Hoe kan hij dan 2 minuten werken en vervolgens een eind er aan maken?

    Heli heeft ook behoorlijke schade! ik baal.
     
  6. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Kan je niets verhalen via de fabrikant ?
     
  7. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Waar een groot bedrijf klein in is. Mij lijkt dat je gewoon garantie hebt op het geleverde. Wat je kan doen is kontakt op nemen met de heer van Mouwerik in Maasland, hij repareert officieel voor Robbe/Futaba, hier struurt Q en anderen ook zijn reparaties naartoe. Laat hem je spullen zien en dan geeft hij je zo het antwoord wat de echte storing was. Zelf heb ik ook negatieve ervaringen bij Q, ik kom er daarom niet meer. By the way dhr van Mouwerik repareert voor kleine prijzen. Mijn FC18 werd gerepareerd voor 10 euro's hulde!
     
  8. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    Zender verkeerd aangesloten?
    Volgens mij is het principe van zender en ontvanger dat het draadloos is :wink:
    Ik heb ook geen hoge pet van de deskundigheid bij Quartel, ben het dan ook helemaal eens met vorige 'spreker'.

    sterkte,
     
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    Als iets binnen enkele dagen kappot is eis ik altijd nieuw spul onder het DOA princiepe. Slechte winkel als die dat niet wil doen. Anders terug brengen en geld terug vragen. Na 2 weken wordt het meestal wel reparatie werk. Wel vaag dat dat ding zo snel stuk ik. De eind trap is doorgebrand, mag niet gebeuren. Je hebt hem niet aangehad zonder antenne toch?
     
  10. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    ff een beetje off topic maar ik wil het ff kwijt...

    Quartel en de "deskundigheid"......

    Een hele tijd terug, toen Quartel Pijnacker nog in het dorp zat bij ze geweest voor koppelings lagertjes. Het was druk dus ik trok een nummertje uit de nummertjesautomaat.....
    ff wachten, ja hoor ik was aan de beurt.
    "ik wil graag een ... type flenslagertje"
    De verkoper wist mij te vertellen dat ik dus een ander lagertje moest hebben nl een glijlagertje....
    eerst legde ik de brave man rustig uit dat dat niet zou gaan werken en ik dus een flenslagertje moest hebben....
    Hij gaf me geen gelijk, maar ook geen flenslagertje.....
    ik dus opnieuw een nummertje uit de nummertjes automaat getrokken....

    eenmaal door een ander geholpen, ben ik tevreden met mijn flenslagertje vertrokken.......

    Weer een andere keer dat ik er was, stond er een man met een splinternieuwe OS .21 race motortje, het probleem wat hij had, hij plofte telkens zijn pluggen eruit.... (te hete pluggen dus).....
    De verkoper smeerde hem doodleuk NOG hetere pluggen aan.....

    toen kon ik mij mond niet houden en heb ik het een en ander ff gecorrigeerd.........
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    Dat heb je in wel meer winkels :( Bij computer zaken staan er soms ook mensen die niets weten). Maar als mensen je gaan vertellen dat je iets anders nodig hebt, en jij hebt gelijk, gaan ze wel erg ver. Een kleine terecht zetting is dan wel op zijn plaats ;)

    Zelf heb ik bij een modelbouw winkel nog nooit iets dergelijks meegemaat. Wel vaak gehad dat ze geen idee hadden waarover ik het had (lipo, brushelss (al een tijdje geleden ;)))
     
  12. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    jongens, we kappen nu meteen met het bekritiseren van de deskundigheid van de firma Quartel.

    de winkelbesprekingen zijn niet voor niks weggehaald.
    ook quartel heeft zich te houden aan de winkelwaren wet, wat dus inhoud dat ze het gewoon onder garantie moeten laten repareren.

    dat een fatsoenlijke winkel het direct had omgeruild en het nu gerepreerd word bij Q is een blijk van hun vertrouwen in hun klanten.
     
  13. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Voorbarige conclusies trekken is onjuist. Wacht eerst maar eens tot de zender bij de servicedienst is geweest.

    Door fabrikanten en importeurs wordt overigens met klem aan modelbouw-winkeliers ontraden om apparatuur zo maar om te ruilen. Dit heeft zijn gegronde redenen, zeker als er rook uit gekomen is. Het grootste probleem, dat hierbij namelijk ontstaat, is het feit dat er meestal een gerepareerd apparaat terugkomt. Als winkelier kun je dit bezwaarlijk aan de eerstvolgende klant verkopen.

    Het is trouwens wel ontactisch van de desbetreffende winkelier om de veronderstelling te uiten, dat de accu verkeerdom aangesloten is geweest. Laat de servicedienst maar vaststellen of dit zo is. Er wordt dan overigens nog steeds onder garantie gerepareerd (mits de aankoopdatum bekend is en uiteraard wel met de waarschuwing, dat herhaling voor eigen rekening is).
     
  14. Twister

    Twister

    Lid geworden:
    13 aug 2004
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Breda
    Volgens de wetgeving mag de winkel eerst tot 3 maal het artikel terugnemen en ter reparatie aanbieden bij de fabrikant.
    Daarna kun je pas je geld terug eisen !!!

    Als je nu problemen hebt met de reparatie bij Quartel stuur me even een e-mailtje.
    Ik kan voor je checken bij Robbe Duitsland of daar je zender vandaan komt !!

    GR,

    Henk
     
  15. Servowire

    Servowire Guest

    Ik vloog, met antenne erin, en opeens was het over.
    beejte brandlucht die er nog steeds in hangt...

    De man begon over accu verkeerd om aan sluiten... maar dan zou hij toch direct! affikken.... Hij deed het gewoon doodleuk 2 minuten toen POEF....

    Ik zit nu zielig de handleiding maar door te lezen wat hij allemaal wel niet kan :cry: veel! leuk speeltje
     
  16. pizaboer

    pizaboer

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Enkhuizen, MVC Pegasus Enkhuizen
    uitgeschoven of niet uitgeschoven...?
    , Marijn
     
  17. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
    Was dat zijn dat nou allemaal voor vragen?

    uitgeschoven, ingeschoven. maakt dat wat uit?

    Een bereik test wordt in altijd gedaan met insgeschoven antenne,
    daar gaat ie echt niet van smeulen.

    Hier is iets anders aan de hand, een klein stukje soldeer wat opeens
    op een verkeerde plek valt KAN de oorzaak zijn.
    Of gewoon een maandag productie.

    De op heeft recht op garantie.

    Dus gewoon afwachten........


    JOhan
     
  18. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Bij het programmeren dan zonder uitgeschoven antenne bezig geweest? Lijkt me sterk dat je binnen 2 minuten je piccolo inprogrammeert en vliegt.
     
  19. jeroenkok

    jeroenkok

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    251
    Locatie:
    enschede
    het kan aan mij liggen maar volgens mij heb ik gelezen dat je bij een fx-18 de versterker niet kan mollen door geen antenne te monteren ......
     
  20. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Het ligt niet aan jou, je zender kan niet stuk gaan door een ingeschoven/geen antenne.

    Uit de discussie: Zenden met onuitgeschoven antenne.
    De discussie over de ingeschoven antenne daar ook verder houden aub.
     

Deel Deze Pagina