Zender

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door swiss, 15 jan 2018.

  1. swiss

    swiss

    Lid geworden:
    15 jan 2018
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Sint-Pieters-leeuw, Vlaams-Brabant
    voor m'n huidig project moet ik onderstaande kunnen bedienen;

    9 pompen, 2 richtingen werkend, 1 snelheid, dus lijkt me dubbelwerkende schakelaars voldoende
    7 elektrische lieren (2 self lifting spuds, 4 ankers en Ro-RO klep), 2 richtingen werkend, met Thor snelheidsregelaars, lijkt me dat hier potmeters noodzakelijk zijn.
    5 motoren/lieren voor de Manitowoc 4100 crawler crane, 2 richtingen werkend, met Thor snelheidsregelaars, dus ook hier potmeters noodzakelijk.
    vaarverlichting en dekverlichting, eenvoudigste van hele pakket want kan met 2 schakelaars.

    schip word niet self propelled...staat wel een zware Lood battery van 12V in.

    Voor de techneuten onder jullie is m'n vraag...kan dit met 1 zender? zonder dat ik gebruik moet maken van telemetrie want ik heb het niet zo op computers.
    Indien Ja, welke zender en welke toebehoren (schakelaars, potmeters, multi switches, etc) moet ik erbij nemen.

    grts

    Swiss
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Werken de pompen altijd in één richting, dus staan ze nooit uit? Dat kan met een twee-standen schakelaar.

    Maar als het de bedoeling is dat de pompen ook uitgeschakeld worden, dan zijn drie-standen schakelaars nodig.
     
  3. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Uit het andere draadje:

     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Zo zie je maar dat dubbel posten niet erg handig is...
     
  5. Paul Konings

    Paul Konings

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Achlum - Friesland
    Suc7 met je project.

    groet,
    Paul
     
  6. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Neem dan een lageregler van norbert bruggen en het gaat mogelijk geheel automatisch.
    http://modelluboot.de
     
  7. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    wat voor ankers ga je gebruiken en wat voor draad/ketting?
     
  8. swiss

    swiss

    Lid geworden:
    15 jan 2018
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Sint-Pieters-leeuw, Vlaams-Brabant
    idd, maar de laatste post op die andere was al enkele maanden geleden, dus had niet verwacht om daar antwoord te krijgen op een nieuwe vraag :)
     
  9. swiss

    swiss

    Lid geworden:
    15 jan 2018
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Sint-Pieters-leeuw, Vlaams-Brabant
    4 messing Flipperdelta via MBS, lieren moet ik nog bouwen. Heb ze al wel klaar op schets. Nadien zal ik zien welke draad ik ga gebruiken. Mooiste is natuurlijk dunne staaldraad.
     
  10. swiss

    swiss

    Lid geworden:
    15 jan 2018
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Sint-Pieters-leeuw, Vlaams-Brabant
    voorlopig is m'n planning om het met aparte motoren per lier te doen, maar mogelijk wel dubbel of triple drum lieren. Ik zie je reply niet staan hier, maar zag het wel in m'n mails staan.
     

Deel Deze Pagina