zendercellen; afsplising van rooksysteem

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Azrael, 2 okt 2002.

  1. Azrael

    Azrael Guest

    :twisted: Hehehe met 2 Charters achter een Serval aan :p dat wordt lachen. Ik hang een vliegerstaart aan mijn vliegtuig :p ben benieuwt :p

    :offtopic:
    Rico er zit ongeveer 90 gram lood onder de neus van mijn Charter. Beetje veel als je het mij vraagt. Daar moet toch wat aan te doen zijn.
    En toen we de accu van mijn zender hebben gesoldeerd is het niet helemaal goed gegaan. Hij maakt niet lekker contact. En moet iets meer tin op. Ikzelf heb alleen een soldeer pistool dus dat ik moet ik nog maar een keer bij jou verhelpen.

    de groeten,

    Sander
     
  2. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    :twisted: Hehehe.. Kom maar op!! :twisted:

    :fuckyou2:
     
  3. tigermoth

    tigermoth Guest

    contact zit niet tegen de - aan zij je.. druppie er bij. kan ook met pistool..

    moet wel goed zijn, anders krijg je gegarandeerd storing. en dat willen we niet :p

    mvg
    Rico.
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    azrael, 90 gram is niet zo veel lood, je kan je motoer misschien nog een cm of wat verder naar voren op de motorsteun plaatsen om het zwaartepunt wat gunstiger te leggen.

    gerard.
     
  5. Azrael

    Azrael Guest

    Ach. Ik laat het er wel zitten. Mijn vliegtuig vliegt nu prima dus ik ga er liever niet aan kloien. Maar ik wou gewoon weten of die 90gram nog effect op de vliegeigenschappen zou hebben maar dat valt dus wel mee.
    Bedankt,

    Sander
     
  6. tigermoth

    tigermoth Guest

    nouw. ik zou niet zonder die dingen gaan vliegen als ik jou was! dan merk je wel wat voor effect het heeft op je vliegeigenschappen ;):p

    accu zit bij jou verder naar achter dan op tekening..
    en idd heb jij een standaard (te korte) motorsteun.. daar is niks (weinig) aan te doen.. idd lekker laten zitten.

    :)
    mvg
    Rico
     
  7. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Los drupje soldeer met soldeer pistool is vragen om problemen. die soldeer moet echt goed vloeien (= voldoende hitte toevoegen) anders verbreekt het contact vanzelf weer....
     
  8. tigermoth

    tigermoth Guest

    dit is een drupje tin op een drupje tin.. vloeit prima met een soldeerpistool..

    Ik zit er zelf trouwens aan te denken om een stekkertje aan mijn accu pak te solderen..

    in mijn zender zitten overigens 3.. eh.. aansluitingen..

    1 zit aan de "batterij klem veertjes
    1 zit aan een 12V adapter female stekkertje.
    en 1 zit aan een female hitec (robbe, futaba) modelstekkertje..

    ik kan via dat female stekkertje prima mijn accu opladen. maar kan dit geen kwaad? (denk het niet, maar je weet nooit zeker)..

    verder, ik kan dan een female stekkertje aan de zender (waar eerst de batterijen aan zaten) maken, en het mannetje aan de accu

    minder storing gevoelig..
    misschien ook wat voor jou sander?

    mvg
    Rico.
     
  9. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Dat is geen vloeien, dat is bakwerk. Bakwerk is vragen om
    :evil: problemen :evil: vroeg of laat dus als je toch de keuze hebt.... :teacher:
     
  10. Azrael

    Azrael Guest

    Nee dankje. Ik ga eerst proberen om mijn zender accu gewoon zoals die nu is te laten werken. 'k vind het al minder dat ie gewoon niet lekker pakt. En of dan dat negatieve voltage normaal is weet ik niet. Ik ben er iniedergeval niet blij mee. Dat negatief zou kunnnen omdat ie gewoon leeg is maar ik weet het niet zeker. Ik ga hem zo ff opladen
     
  11. tigermoth

    tigermoth Guest

    Negatieve volten? op een zender?

    :hammer: Wahahhaa.

    welke tolerantie waarde staat er op je meter?

    grin.

    groet.
    Rico.
     
  12. Arjen van Viegen

    Arjen van Viegen

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.313
    Locatie:
    Bodegraven
    Ja 'tuurlijk, nooit van gehoord??? broertje van de aardstralen, het springhek en het overdruk-vacuum... :wink:

    Ik denk dat hij onderspanning(te lage spanning; te weinig volts) bedoelt...
     
  13. tigermoth

    tigermoth Guest

    Dit is meer iets voor "spreuk van de dag" hahahaha

    wel vermakelijk :D

    mvg
    Rico.
     
  14. Azrael

    Azrael Guest

    :) ik bedoel niks. Er staan gewoon negatieve volts op de meter van mijn zender :) serieus. Maar het is verholpen. Heel ff laden en het was al weg. Hij doet het nu weer normaal. Stukje tin was niet nodig. Een stukje lang schuim was perfect en het zit nu muurvast. Kan geen kant meer op.
     
  15. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    een keer 2 seconden geen reacties van je servos in de lucht door slechte solderingen en BOEM einde charter :(
    als je echt blij bent met je vliegtuig en er nog veel plezier van wil beleven, raad ik aan om iemand die goed kan solderen, die je solderingen even na laat solderen.
    en kijk gewoon even mee, dan maak je devolgende keer zelf schitterende accupacs :D
     
  16. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Iets minder dan de helft, schat ik zo.... :rolling:
     
  17. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dat heb je inderdaad gezien. Het is een meter, geschakeld op een manier, die 'nulpunt-onderdrukking' geeft. Als de meter op 0 staat is dat bij de (voor deze schakeling) minimale accuspanning. Daalt de accuspanning nog verder, dan keert de stroomrichting door de meter om en wil deze vanaf zijn nulpunt de andere kant op.
    Maar je accu is niet omgepoold, geloof dat dus niet.....
     
  18. Azrael

    Azrael Guest

    Ik heb alle soldeer stukken nagekeken en het zit echt goed. Het is keurig gesoldeerd. Het was alleen de meter die raar deed. Geen probleem. Hij laadt prima op en ik heb al geprobeerd er ff flink mee te schudden enzo en hij reageert prima. En door het schuim wat erin zit, zit het echt helemaal moervast.
     

Deel Deze Pagina