ZeroUAV YS-X4 wifi VS DJI naza | Control boards

ja, ik heb eerst een naza op een f550 gehad, en daar sinds kort een ysx4 navigator edition op gezet.

ik vind het een goede controller, zeker de gps hold is zeker goed. ook is het grappig dat je in manual nog steeds acceleratie meters actief hebt, dus nooit zoals bij naza in manual enkel de gyro's

verder werken dingen als waypoints, follow met etc ook goed, en zijn leuk om te proberen. de wifi module werkt daarbij erg mooi/leuk.

wel moet ik zeggen dat ik hem qua consistentheid niet helemaal gelijk vind aan de naza. de hoogte meter is bijvoorbeeld heel strak qua hoogte hold, maar wijkt zeker in wind nog wel eens een beetje af. misschien is het ook wel deels gewenning, omdat ik nog niet super veel vlieguren ermee heb gedaan. met de naza en wookongs heb ik al enorm veel gevlogen, dus dat is voor mij veel voorspelbaarder.

kort samen gevat. zeker een goede controller, en de extra functies zijn zeker leuk. maar blijf daar uiteraard altijd goed controle houden en vinger op de gps schakelaar. vliegstanden zijn iets anders, maar snel aan te wennen. wil je een leuk stabiel platform met veel opties, ga voor ysx4. wil je een photo/video platform welke erg voorspelbaar is en altijd gelijke vliegeigenschappen, zou ik(voorlopig in ieder geval nog) voor dji gaan.

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Maar hoe betrouwbaar is de YSX4 tegenover een DJI naza met gps? En is de YSX4 net zoals de naza redelijk plug and play?

qua betrouwbaarheid kan ik nog weinig over zeggen, daar weet ik pas als ik echt een jaar stevig mee heb gevlogen ofzoiets;) maar vooralsnog lijkt het prima. alleen zoals ik zei, de naza/wookong vliegt echt altijd exact hetzelfde, dat gevoel heb ik nog niet met ysx4(kan ook gewenning zijn)

hij is inderdaad ook redelijk plug en play, instellen is een makkelijke wizard via android. wel wat meer tune settings dan naza. enige wat sommige lastig vinden is eerste keer wifi instellen. zelf geen problemen mee gehad, maar sommige schijnen dit lastig te vinden.

Wij vliegen zelf met de YS-X6 op de Kratos en zijn er tot nu toe erg tevreden mee, opvallend is dat op default de GPS altitude mode echt super strak is, en dit is niet een geval op zich zelf als je de ervaringen van andere leest roemen ze juist hier over in vergelijk met de Wookong, verder schijnt naar zeggen ook dat de YS-X6 beter met meer wind overweg kan, iets wat we zelf nog moeten ondervinden.
Manual moet je wel wat aandacht aan besteden en is bij lange na niet zo uitgewerkt als bij DJI, tov de Naza kan de YS-X4 trouwens wel een octo aan, dit gaat dan wel ten koste van een evt. mount aansturing.

YS-X4-P Professional Autopilot Will Be Released

YS-X4-P Professional Autopilot Will Be Released

Ik zoek nog een flight controller voor mijn heavy six.
Heb al een DJI Naza, maar ben er niet echt van onder de indruk.
Fijne set, mooi ingebouwd, plug&play, duidelijke software. Maar vrij weinig functies, stabiliteit/nauwkeurigheid is aardig maar moet voor mij beter.
Was aan het kijken voor de Wookong, maar ik denk dat er beter is te krijgen voor minder geld.

Gisteren de Mikrokopter.de versie in aktie gezien, is echt veel beter op alle fronten.
Maar dan vergelijk je ook appels met peren (bijna 3x zo duur).
Ik zie een beetje op tegen in het inbouwen van deze.

UAV Lijkt mij erg mooi, zij komen deze week met de verbeterde versie.
Maar ik kan geen NL-winkels vinden, en erg weinig gebruikers op dit forum.
Iemand nog tips voor de UAV uit eigen ervaring?
Zelf importeren of in D kopen?

ik zou zoiezo nooit voor mikrokopter gaan,is zoiezo veel minder betrouwbaar dan dji, en dji is vaak ook nog stabieler;) zero uav werkt ook wel goed

Ik las net dat er een update is voor de YS-X4.

FIRMWARE
1 The flying can be controlled by Phone/Tablet directly.
2 The algorithm of flight controller are greatly improved which enhanced the flying stability and precision.
3 Function of the distance limit and altitude limit are added.

Please download the latest firmware from below links to update your YS-X4 timely online according to the related instruction in Quick Start Guide.
Official website: www.zerouav.com
YS-X4 thread: Zero UAV YS-X4 [Owners Thread] *Autopilot System for Multi-Rotors* - RC Groups

Vlieg al jaren met een hexa van MK en nog nooit problemen mee gehad.
Heb ook de Dji naza met gps.
De gps van de Naza is minstens zo goed als die van MK.

Dus ik kan mij niet vinden in de uitspraak dat de MK onbetrouwbaar is.
Naza is veel goedkoper en heeft voor mijn gebruik voldoende opties.

De waypoints van MK zijn erg leuk maar je gebruikt ze eigenlijk nooit.

Kortom; MK vind ik niet onbetrouwbaar en heeft veel extra's
Naza heeft voor mij voldoende opties en is veel goedkoper dan MK.

ik zeg ook niet dat mk nooit betrouwbaar, is, ik ken een paar mensen die er al jaren mee rond vliegen zonder noemenswaardige problemen. maar ik ken nog veel meer mensen die alleen maar gezeur en crashes ermee hebben gehad, en zelf ook alleen maar gezeik mee gehad. dus in mijn ogen is de overall betrouwbaar heid gewoon minder;)

maar als het bij jou goed werkt en je vind het fijn, lekker mee door gaan! maar ik hoef het niet meer;)

De MK heeft een geweldige telemetrie wanneer je bijv. Graupner hebt.
Je kunt alles (hoogte, stroom, spanning etc) van je display aflezen.
De functies die je gebruikt kun je ook laten oplezen.

Wanneer je de sticks loslaat blijft hij direct stil hangen, de hoogte is echt zeer nauwkeurig, gimball sturing is snel.
Care free, Go home werkt allemaal subliem.
Nadeel is wel dat het een los systeem is met allemaal printjes zonder kastje. En je moet eigenlijk hun ESC en powerboard nemen wil het allemaal een beetje eenvoudig in te bouwen zijn.
Onbetrouwbaarheid ligt denk ik aan jezelf wanneer je het slecht assembleert, die kans is aanwezig.
Alles bij elkaar opgeteld zit je ook aan de prijs van een Wookong-M.

Ik heb mijn keuze al min of meer gemaakt, en wil toch voor de UAV gaan.
De user interface, mogelijkheden, uitvoering, prijs bevallen me wel.
Alleen nog bepalen welke versie en de leverancier.

Ik heb de mx 20 Hott en dan heb je inderdaad alles in je scherm staan.
Echt heel handig.

Wanneer ik nu wat nieuws zou moeten kopen zou dat geen MK zijn.
Toch wel erg duur.
Maar ik heb 'm nu eenmaal en hij voldoet prima.

Ik heb dji en graupner electric air module en ik zie ook alles in mijn disply ;)
Zelfs cell voltage en volgens mij heeft mk dat niet in zijn telemetry

Ik ben sinds kort ook een MK gebruiker en moet zeggen dat ik er ook zeer over te spreken ben.
Zeker met die nieuwe Accelerometer Upgrade, het blijft nu zeer mooi op hoogte.
De telemetrie via de zender (in mijn geval een Jeti setup) is inderdaad ook een prettige optie.
Zeker ter aanduiding van het aantal satellieten, om zeker te zijn van een goede fix.

Het was wel apart dat er standaard nog geen Hexa-X config instond, maar goed...
je kunt makkelijk zelf een motormix aanmaken.
(I now, MK heeft zelf alleen maar een Hexa + frame)

Ik zie MK nog steeds op 1 staan als je het uiterste uit je copter wilt halen door de vele settings mogelijkheden, ik geef toe het kost een berg tijd maar je loopt iig niet tegen een grens aan, wel jammer dat 6S nog steeds geen standaard is, en als je de regelaars er niet bij neemt kost het toch een stuk minder als de andere top systemen waar ook geen regelaars bij zitten.

Ik heb dji en graupner electric air module en ik zie ook alles in mijn disply ;)
Zelfs cell voltage en volgens mij heeft mk dat niet in zijn telemetry

Idem, zelfde setup. Heel tevreden over.

Je hoeft geen MK te nemen voor de telemetrie.
Verder heb je met een dji flightcontroller meer vrijheid kwa setup. (motoren, esc's, etc.)

Back