Zijn er plaatsen in Nederland waar dit nog kan?

Discussie in 'Vliegmeetings' gestart door Bruno van Hoek, 4 mei 2010.

  1. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    De 3 disciplines van het modelvliegen bij elkaar op dezelfde plek?
    In Nederland zou ik geen locatie (meer) weten.
    Het directe gevolg is dat er over en weer soms de raarste ideeen over 'de anderen' blijven bestaan.

    Toegegeven, de meeste VVers en LBers hebben een aardig reeele kijk op RC, terwijl dat andersom wat minder vanzelfsprekend lijkt.;)

    In Australie gebeurt het nog, van voor naar achteren: VV, RC en LB
    [​IMG]
     
  2. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    grappig joh..

    Heb zowieso pas één keertje een lijbesturingsvliegtuig zien vliegen.... Zag er nog best grappig uit, en volgens mij ook best moeilijk.
     
  3. Jaap Gaasbeek

    Jaap Gaasbeek

    Lid geworden:
    22 apr 2006
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    Eerbeek
    Ik ben met LB begonnen ik geloof op men 10de eerst een spitje met een cox, toen wat zelf in elkaar geknutselt en toen een dornier met een 1,5 cc dieseltje en om die dingen aan te slaan deet soms best wel zeer hahahaha.

    Maar was een leuke tijd, ik ging dan met de bus van Apl naar Deelen helemaal die bult oplopen en dan vliegen en weer terug naar huis, dat moeten die hangjongeren nu eens gaan doen.


    Gr Japioooooooooo
     
  4. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Probleem zal op veel locaties zijn dat je er niet met brandstof mag vliegen of dat je je aan de regels mbt geproduceerde decibels dient te houden. Ik weet dat in Garderen en ook op de heide achter Hattem Gelderland met VV gevlogen wordt maar geheid krijg je daar problemen met LB. RC kan ook wel zolang het electra is of pure zwevers zoals DLG.

    Lijkt me overigens wel een keer erg leuk (eens per jaar bijvoorbeeld), een show organiseren voor meerdere takken van deze mooie sport. Misschien dat mensen dan ook wat meer begrip voor ons krijgen en het niet meer hebben over "speelgoed voor volwassen kinderen" zoals ik vaak moet aanhoren..
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dan het verschilt wat dat betreft dus niks van RC, toch?
     
  6. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.742
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ik denk dat het op een RC terrein moet wat voldoende uitloop heeft, min. 1 x 1 km (Ede?)

    Ach, zolang VV of LB op hun best als 'grappig' worden ervaren, maak ik me over de opvattingen van buiten de modelvliegerij al helemaal geen illusies.
    Zolang veel modelvliegers niet beseffen dat bijv. F1B of F2A (ik noem maar wat) op hetzelfde niveau functioneert als pak 'm beet, F3A-X en andersom, kun je zoiets van de buitenwereld al helemaal niet verwachten.
    Vandaar het idee, dat het belangrijk is dat de drie hoofdtakken van het modelvliegen met elkaar vliegen.
    In Engeland is dat vaak iets beter geregeld.
    In Duitsland bijvoorbeeld weer helemaal niet. Daar hoort men vanuit de RC scene vaak buitengewoon neerbuigende commentaren over de andere takken van de sport.
    Frankrijk heb ik geen goed beeld van, behalve dat ik weet dat CPLR ook prima met een F2D model overweg kan. Verbaast mij dan ook weer niet.....
    Ik heb in het verleden wel demo's gevlogen op shows, als ik m'n nieuwe set-up voor elkaar heb (kan nog wel 'n jaartje duren) doe ik het zo weer.
    Iedereen weet me te vinden...
     

Deel Deze Pagina