zijn hier ook Belgische Piloten?

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door crazykuki, 9 feb 2006.

  1. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    ik wou gewoon even weten of in dit populair forum ook geregeld Belgische piloten een kijkje komen nemen.
    ik ben van plan binnenkort een nieuwe vliegclub op te starten en wou gewoon even polsen of er onder de Belgische bezoekers ook geintereseerde personen zouden zijn,
    graag een seintje.

    Vermeld eveneens met wat voor type toestel je vliegt, motor,zender....

    ik kijk er naar uit kennis met jullie te maken :p
     
  2. Rule

    Rule

    Lid geworden:
    8 sep 2005
    Berichten:
    280
    Locatie:
    Zellik (Belgiƫ)
    Welke regio?

    Ik ben van Baardegem (bij Aalst)...

    Groetjes, Roel
     
  3. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - Belgiƫ - EBZW
    Ik ben van Genk in Limburg.
     
  4. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    Hallo daar lieve vrienden :lol: ,

    ik ben van Gent maar woonachtig in Oudenaarde
    Ik wil dan ook daar in de Vlaamse ardennen een geschikte clublocatie vinden om te vliegen men enkel en alleen electro vliegers en heli's,
    als het van mij afhangt zelfs van met een parcours ernaast voor electro buggy's.
    Alvast bedankt voor het antwoord, hebben jullie nu reeds een een vaste vliegstek?

    :?:
     
  5. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    Met andere woorden, stel nu dat vrij spoedig in Oudenaarde een gloednieuwe rc club is, komen jullie dan eens langs om te vliegen?
     
  6. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    van ieper!maar op kot in gent(dus elektro op kleine veldjes te gent)
     
  7. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    Hey Eclipse, mag ik aannemen dat je ook bereid zou zijn om af en toe eens af te zakken naar een vliegveld in de regio oudenaarde?
    Ik ben van plan, eens alles geregeld is om de 2 weken een week end te vliegen op de club, 2 x per maand dus 8)
     
  8. Acropilot

    Acropilot Guest

    hey crazykuki ik ben van zottegem :p das maar 20 of 15?? km van oudenaarde :lol:
    is er dan een club in oudenaarde of heb ik het nu weer niet zo goed gelezen...
    ik zoek al sinds november een club in de regio maar ik dacht dat de dichste lessine was, daarmee ben ik benieuwd.
    met wat vliegt u?
    heb wel eens zin om met iemand in formatie of dergelijks, gewoon eens twee kisten in de lucht te zien :D

    greets
     
  9. Acropilot

    Acropilot Guest

    ohw by the way.
    ik vlieg met een easystar (electro)
    met speed 400 en een graupner mx-12.
    nu ik het eindelijk goed gelezen heb bied ik men hulp aan met je club, alhoewel je veel last zal krijgen met buren of de GROENE PARTIJ

    greets
     
  10. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    hallo,

    hmmm moest ik vervoer hebben zou dit wel lukken.tijdens de week vliegen zou ik helemaal zien zitten!:p wij hebben een plein in dikkebus maar mogen enkel zaterdagmiddag vliegen.met brandstofmodellen.ik vlieg bijna jaar met mn trainerke en kan er al heel wat mee(ook al paar elektro/depron modellen gevlogen)
    nu hots in elektro aan het maken en hopelijk eind deze maand de elektro formosa.
    de zondag zou ik wel kunnen komen of tijdens de week:p maar je vind natuurlijk niet zo makkelijk een plaats waar je zoveel mag vliegen !! greetz we zient wel:p
     
  11. Bavo

    Bavo

    Lid geworden:
    11 mrt 2005
    Berichten:
    174
    Locatie:
    Hove
    Woonend te Hove, ik vlieg op de Lier Aviation Club
    kijk ook her eventjes: www.flylac.org
    dit geldt tevens ook als uitnodiging voor de Jederman cub wedstrijd op 1 Mei (enkel elektro!)
    Ik vlieg momenteel met een quickpylonracer, een pipercub van greatplanes(zelf gebouwd(!)), een trol (soort shockflyer) een sustitute van hoellein, en wil binnenkort mijn bug invliegen (heb ook een deel v/d multiplex familie gevlogen zoals de microjet, de skycat...)
    greetz
     
  12. Acropilot

    Acropilot Guest

    ja maar klein vraagje: heb je niet wat geld nodig om een terrein op te kopen + bouw van clubhuis?
    of ga je een niet vaste club maken zonder vaste vliegplek?
    ik weet er anders een heleboel in de streek :lol:

    greets
     
  13. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    een hele hoop in de streeek??hier in gent toch nie ze:p
    aals het toch alleen over elektro gaat,mag ik dan vragen waar jullie depron halen?? buiten albatros of home flyer? in de streek van gent??of kopen jullie enkel kits? :)
     
  14. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    hoi allen,

    ik heb jaren stilgezeten en ben enkele maanden geleden opnieuw begonnen maar dan met een gws heli, vliegt perfect.
    Een paar weken geleden kocht ik me een slow Stick en ik heb nu reeds een nieuw 3D machine er bijgekocht de Reflex-Park Flyer
    Zie foto in bijlage
    [​IMG]

    Ik wil in de buurt van Oudenaarde een nieuwe club oprichten met enkel electro vliegers-heli's.
    Zo speel ik al op zeker voor geen omwonenden tegen de borst te stoten omwille van de lawaaihinder.
    Ten tweede vind ik dat de laatste nieuwe generatie electro modellen zelfs steeds beter nitro-replacers worden.
    Maar dat is natuurlijk dan weer mijn opinie :wink:
     
  15. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    tja, ik ben aan het uitkijken naar de geschikte locatie, ik ga in de loop van volgende week eens met de Burgemeester praten over wat er mogelijk is .
    ik ben van plan een vzw op te richten en proberen om fondsen bij elkaar te kunnen krijgen voor een club huis en dergelijke
     
  16. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    @ Roele
    vliegclub oudenaarde

    @ samuel speltdoorn
    We kunnen altijd eens afspreken in het week end, ik heb een vriend die ook vliegt kunnen we eens door de lucht dollen en alvast bedankt voor je aanbod om mee te helpen, ik hou je in gedachten 8)

    @ eclipse86
    ik ben van plan om qua vliegdata iedere twee weken de zat& Zondag te laten vliegen, zo heeft iedereen ook tijd om wat sociaal te kunnen leven met de rest van de familie :lol:
     
  17. Acropilot

    Acropilot Guest

    ja voor mij geen probleem hoor ik kan meestal wel in de weekends.
    hier waar ik woon zijn er ook prachtige vliegvelden (sint-goriks-oudenhove)
    financiele steun kan je krijgen door msch een of andere actie te doen weet ik veel :lol:

    @eclipse86: ik koop mijn spullen bij tammodelbouwcenter, is een eind rijden maar ze hebbe, verschillende synthetische en non-synthetische platen en balkjes liggen.

    @crazykuki: ik wil wel zeggen als ik eens zou vliegen met jullie ik vlieg met een mpx easystar dus die gaat nog niet zo snel als jullie kisten waarschijnlijk :p
    even ter informatie: ik weet dat er in de buurt van horebeke (bij de roman brouwerij) een hoop grote en afgelgen velden zijn.

    greets
     
  18. Acropilot

    Acropilot Guest

    off topic: wat is uw leeftijd eigenlijk? want sinds kort staat dit niet meer onder de avatars :?

    greets :D
     
  19. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    ik ben 34 jaar oud, ik wordt er aanstaande 12 Februari 35 :oops:

    hihi, life goes fast and so doe planes :lol:

    ik ga meestal in de buurt rond Heurne-oudenaarde-kluisbergen vliegen, prachtige panorama's die zich aftekenen tov het silhouet van de vlieger :lol:

    We kunnen binnenkort eens "meeten en greeten" en dan brengen we allen ons toestellen mee."
    ik ga nu zometeen mijn nieuwste 3D kist invliegen,
    windsnelheid varieert van 1.5 tot 3.6 beaufort maar dat maakt het juist spannend.Mijn motor trekt tot 15 amps en met een brushless setup met een 3cellig lipo'tje (1250 mAmp) moet dat wel lukken
    De turbulentie in de wind maakt het me lastig dit moment te weerstaan.
    ik hou van hoveren in de wind
     
  20. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.349
    Locatie:
    Oudenaarde
    Tijd voor een vliegverslag :)

    zonet ben ik gaan vliegen met dit 3D beest.
    Het was vrij winderig, soms bijna windstil enkele momenten later kleine rukwinden.
    Ik checkte eerst al mijn controls en gaf vervolgens half gas om vlot tegen de wind in mijn take off te kunnen maken.
    zodra mijn reflex de grond verliet wist ik meteen dat nog wat trimwerk nodig was.
    Na 1 minuut te hebben cirkeltjes gedraaid had ik hem bijgetrimd.
    Dit toestel is enorm gevoelig, ik testte even de rols uit en mijn ogen konden niet meer volgen.Na het loslaten van de stick, bleef ie gewoon dezelfde richting uit vliegen, enorm precies en volledig afhankelijk van de piloot.
    Ik checkte waar zijn stallpunt zat en probeerde een Harrier uit, hier en daar nog wat gas bij, soms maakte ie een wenteling maar dat lag aan het feit dat ie praktisch zweefde zonder gas.
    tijd voor een landing dacht ik en tegen de wind in stuurde ik hem richting landingsbaan.
    De eerste landing was niet meteen mijn mooiste maar was wel geslaagd 8)
    Enkele ogenblikken later stuurde ik hem opnieuw de lucht in voor een tweede verkennende vlucht.
    Ik voelde reeds van de eerste vlucht dat ie wat tailheavy was, ik had mijn gereedschap niet bij om de batterij te verplaatsen, dus ik besloot verder te vliegen.
    Vervolgens trok ik zijn neus omhoog en gaf ik volgas, hij schoot als een raket de hemel in, ik begon te rollen en snap-rollen en probeerde op veilige hoogte een korte mesvlucht uit, de wind speelde me serieus parten.
    omdat ik compleet nieuw ben met dit toestel besloot ik hem te landen en op een kalmere dag even verder te kijken wat ie nog allemaal in petto had,De landing was net als de eerste een serieuze uitdaging.
    Algemene conclusie:
    Dit is echt een bom, supergevoelig en ie kan echt alles wat je maar wil, zolang je hem onder controle kan houden tenminste.
    Dit toestel overstijgde mijn verwachtingen met de kracht en manouvreerbaarheid die dit toestel uit zijn mouw schudde.
    ik vraag me dan ook af of dit toestel wel een goede keuze was voor mij gezien de ervaring die ik heb, hij gaat me misschien iets te snel, het is dan ook een wedstrijd toestel. :!:
     

Deel Deze Pagina