ZOHD Nano Talon - 860mm AIO HD V-Tail EPP FPV

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Justapoke, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Leuke kist die mij enkele weken geleden al opgevallen was, en via pre-order besteld.

    De ZOHD Nano Talon is een compacte kist, volledig uit molded EPP schuim gemaakt (stukken sterker als het gebruikelijke EPO) en heeft een paar unieke eigenschappen:

    - Compact formaat maar toch vrij veel ruimte in de romp. Gemakkelijke toegang voor FPV gear b.v.
    - Vleugels en de V-tail zijn via een klik-systeem en magneten in een handomdraai te monteren en demonteren.
    - Past weer keurig in de doos na het vliegen, gemakkelijk voor transport / opslag.
    - Komt standaard met een stabilizator / gyro, met een soort van auto-launch functie, volledig RTF.

    Wat specificaties:

    Brand Name: ZOHD (zelfde fabrikant als Sonicmodel)

    Wingspan: 860mm
    Length: 570mm
    Rudder: Yes (V-tail)
    Flap: No
    Aileron: Yes
    Flying Weight: 361g(w/o FPV gear)
    Material: Crash Resistable EPP
    Weight: 700g
    CG: 3.5cm from the wing leading edge(mark under the wing)
    Color: White + Black
    Motor: ZOHD 2204 1870KV BL
    Motor Shaft Diameter: 5mm
    ESC: 30A W/1A BEC(XT30 connector)
    Servos: 2pcs 8g digital servo
    Propeller: 6x3 Inch
    Recommended Battery: 3S 1300-2200mAh 25C XT30 connector
    Recommend Radio: ≥6CH
    Flying speed: 12 to 90km/h


    https://www.banggood.com/ZOHD-Nano-...-FPV-RC-Airplane-PNP-With-Gyro-p-1168297.html

    (binnenkort tevens verkrijgbaar inclusief een compleet FPV systeem en HD camera, maar naar mijn mening niet interessant om te kopen)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2017
    Ard Schell vindt dit leuk.
  2. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Mijn schuim-doos vorige week dinsdag ontvangen, en aangezien het die dag prachtig weer was en in de middag vliegen al in de planning stond...
    Snel dus in elkaar gezet. Er valt eigenlijk bijna niets aan te doen, alles klikt gewoon in elkaar en is op de reciever na compleet vliegklaar.

    Het systeem wat ZOHD bedacht heeft voor de vleugels, en de manier waarop alles gemakkelijk toegankelijk is.. echt ideaal!

    Het idee is om deze kist met de Taranis en iNAV te gaan vliegen, voor het moment gebruik ik echter nog gewoon de Hitec Aurora 9 en een 6-kanaals Optima ontvanger.

    Ook heb ik even vlug de Runcam Split met de RC25G lens er in gezet, past keurig in de neus (klein beetje schuim weghalen) en geeft fantastisch beeld in zowel de FPV feed als de HD 1080P footage.

    Het installeren van de setup was dus snel gedaan, ik had echter mijn zender niet in de werkplaats liggen dus heb alle instellingen later op de dag op het veld gedaan.
    Helaas kreeg ik de gyro en V-tail rudder setup om de één of andere reden niet werkend... nog steeds geen idee of ik een defecte gyro heb, of dat ik simpelweg iets verkeerd heb gedaan met de setup.

    Maar dat mocht de pret niet drukken, de stabilisator gewoon uit gezet, en zonder rudder functie prima de maiden kunnen vliegen:



    Eerste indrukken zijn goed, er stond wel wat wind en zonder gyro was er toch wel wat last van "tail-wagle", maar nadat ik de 1300mah 3S lipo wat verder naar achteren geschoven had vloog het al weer een stuk prettiger.

    Hopelijk binnenkort een follow-up als ik een andere controller met iNAV geïnstalleerd heb. Voorlopig wel erg tevreden met deze leuke compacte kist!

    IMG_2400.JPG IMG_2401.JPG IMG_2418.JPG IMG_2419.JPG IMG_2420.JPG IMG_2422.JPG
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2017
    Ard Schell vindt dit leuk.
  3. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Nog wat extra foto's:

    IMG_2424.JPG IMG_2426.JPG IMG_2427.JPG IMG_2428.JPG IMG_2429.JPG IMG_2430.JPG


    En tevens nog wat beeldmateriaal van de Runcam Split met laagstaande zon..

     
    Ard Schell vindt dit leuk.
  4. DutchRC

    DutchRC Guest

    Minder interesse dan het vliegtuig (IMHO) verdient..

    Wat me een beetje tegen staat:
    + geen FPV-antenne mount.. de antenne In de romp is niet ideal..
    + speling in de ailerons.. niet Veel meer dan bij andere RTF's.. maar meer dan ik van een zelfbouw vliegtuig zou accepteren..
    + niet al te beste manual

     
  5. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Aangezien de betreffende firma hier schaamteloos wordt geplugd en er op de linkjes wordt verdiend gaat dit (en volgende topics hierover gewoon dicht. Lees de regels hierover even na aub.
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2017
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina