Zonnebril op sterkte

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 29 mrt 2017.

  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Rhodenstock Driver geprobeerd. Kosten 2 x 144 euro. Zijn echter niet polariserend. Morgen nog een paar winkels bezoeken.
     
  2. humptydumpty

    humptydumpty

    Lid geworden:
    16 jan 2012
    Berichten:
    102
    +1 is een leesbril, dus alleen voor dichtbij. Als je hem alleen voor je zender nodig hebt is dan een sprekende zender misschien een optie? Je ogen laten laten controleren zo als hierboven voorgesteld lijkt mij inderdaad een goed idee. Zou dat dan wel door een optometrist of een oogarts laten doen. (Niet iedere opticien is een optometrist.) Gelijk vertellen dat je deze hobby hebt.
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Je moet ook een zonnebril hebben die niet gepolariseerd is.
    Met een gepolariseerde bril kan je je display van je zender niet lezen.

    GJ
     
  4. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    [QUOTE="humptydumpty, post: 3791565, member: 37141 Je ogen laten laten controleren zo als hierboven voorgesteld lijkt mij inderdaad een goed idee. Zou dat dan wel door een optometrist of een oogarts laten doen. (Niet iedere opticien is een optometrist.) Gelijk vertellen dat je deze hobby hebt.[/QUOTE]
    Ik ben nu helaas al ruim 2,5 jaar onder controle van de oogartsen in het MUMC te Maastricht en toen ik vroeg voor een brilrecept kreeg ik als antwoord dat ik daarvoor bij de opticien terecht kon. Hun hielden alleen de toestand van het oog onder controle. En ja, ik was bijna 2 keer mijn rechteroog kwijt door mijn aandoening. ik ben wel 30% zicht kwijt in het rechteroog, maar het linker corrigeert dat heel netjes.
     
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Na nog 3 opticiens bezocht te hebben, uiteindelijk een Drivewear gekocht op sterkte +1,5
    Een winkel adviseerde een aardig montuur met Carl Zeiss lenzen voor slechts :D 1500 euro. De ander een gewone multifocale bril met een voorzet bril en een beeldschermbril. Over een zwembril hebben we het niet meer gehad.
    Het probleem is wel, dat ik straks mijn bril niet meer de schuld kan geven :D.
     
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik ben nu helaas al ruim 2,5 jaar onder controle van de oogartsen in het MUMC te Maastricht en toen ik vroeg voor een brilrecept kreeg ik als antwoord dat ik daarvoor bij de opticien terecht kon. Hun hielden alleen de toestand van het oog onder controle. En ja, ik was bijna 2 keer mijn rechteroog kwijt door mijn aandoening. ik ben wel 30% zicht kwijt in het rechteroog, maar het linker corrigeert dat heel netjes.[/QUOTE]

    Oei, dat klinkt niet best. Goed dat je nog kunt vliegen.
    Mijn ogen zijn vandaag 2x gemeten. Over de hobby heb ik verteld. Een van hen heeft ook gevlogen. Twee jaar geleden was het +1,25 en nu +1,5
     
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De DriveWear zonnebril op sterkte inmiddels opgehaald. Vergeleken met de vorige glazen van € 30,00 per stuk is het een verschil van dag en nacht.
    De glazen zijn weliswaar 10x zo duur, maar in mijn optiek :D 4x zo goed. Als ik nou de vliegtuigen niet goed meer zie, ga ik op kantklossen.
     
  8. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dus verweg zien is voor jou ook zonder bril nooit een probleem?
     
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Normaal gesproken niet. Ik ga de bril ook in de auto gebruiken.
     
  10. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.963
    Locatie:
    Tilburg
    Ik heb aks vliegbril een oakley half jacket 2.0

    Zoek maar is op oakley. Zeker hun glazen zijn super. Serengeti is ook goed maar het geld niet waard.

    Een Oakley is zeker gelijkwaardig
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Oakley gebruikt speciale apparatuur om de glazen (op sterkte) er in te zetten. De meeste opticiëns hier hebben die apparatuur niet.
    Wel is de kwaliteit van de glazen op zich erg goed, volgens een winkelier.
     
  12. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.244
    Locatie:
    Arnhem
    Last mij even een lichtje hierop schijnen... :)
    Serengeti vind ik dus totaal meuk. Die glazen hebben aan de binnenkant een anti spiegel coating. Bij mij en denk bij iedereen veroorzaakt deze coating het volgende: als je in de zon kijkt en schuin in de zon dan komt er licht door de glazen en deze reflecteert vanaf je oog naar de binnenkant van het glas waardoor je een soort van tandwiel ziet. De reflectie van jou pupil.. dus die heb ik terug gebracht.. ik heb vele brillen geprobeerd en ben uitgekomen bij een bril van oakley. Neem er een uit de jacket serie en ga die passen. Probeer g30 iridium polariseren te kopen die zijn echt ultiem. Goed contrast en gewoon echt ultra goed. Er zijn nog wel meer voordelen aan oakley en je kan ze op sterkte krijgen.
    Neem sowieso de polariserende ook leuk voor op het water en haalt de schittering meer weg.

    Gr Dennis
     
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dag Denns,
    Zie #27 en #31.
    Gr. Wil
     
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen op zonnebril (op sterkte) gebied.
    Ik wil na zoveel jaren wel eens een nieuwe proberen.
     
  15. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Koop een nieuwe bril en je krijgt er een zonnebril bij . Ben je ook weer up to date met je sterke!
     
  16. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Display? Welk display? :rofl: ;)
    [​IMG]
     
  17. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Je wilt toch niet beweren, dat je 6 jaar aan het prutsen bent geweest om een oud modeltype rc zender te klonen?

    Enne oh ja met de huidige generatie polariserende brillenglazen is na soms wat handigheid prima een display af te lezen.
    De handigheid bestaat dan uit gewoon ff het display een kwartslag draaien.
    De bril of het hoofd zou natuurlijk ook ff op de linker of rechter schouder gelegd kunnen worden.
     
  18. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.835
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ik heb heerlijk meekleurende glazen in mijn gewone bril.
    Sinds ik een bril heb nooit meer een zonnebril gehad.
     
  19. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    690
    Locatie:
    Veldhoven
    Inderdaad. Met mijn gepolariseerde zonnebril is het scherm van de zender maar ook mijn telefoon prima af te lezen. Zelfs zonder trucjes of handigheidjes.

    Kan er zelfs mijn vliegtuigje prima mee volgen, meestal dan toch...:rolleyes:.
     
  20. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.113
    Locatie:
    Thuis
    Ik voel weer een heftige discussie aankomen over serengetti en een brillenboertje ergens in t westen :D

    ik heb zon overzetding maar gebruik met vliegen geen zonnebril maar gewoon een petje met n zonnekleppie,
     
    coen_l vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina