zweefduur

Discussie in 'MBF Labs' gestart door lecraM, 20 jul 2016.

  1. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Nu we toch aan het raden zijn, gebruik je soms een Lisand turbine ?

    (de kenners weten wat ik bedoel)
     
  2. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
  3. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
  4. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    nee dat dan weer net niet. hacker, maxon, reisenauer en zo. (ik ken het niet zeg ik eerlijk, ik weet niet of dit stom of goed zal zijn)
     
  5. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    Arjan, houd me eraan.. dat is mijn persoonlijke project, en krijgt nog een staartje. ik vind het een prachtig onderwerp. dat tekeningetje heeft Taurus voor me gemaakt, als 1e proefvlucht van dat concept van mij. is ook een video van. zien? open voor debat. ik maak een grotere RC versie een keer..

    let wel, níemand heeft mijn theorie nog concreet onderuit gehaald. ook dit zal ik wel een keer demonstreren.
     
  6. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Succes. Tegen zoveel genialiteit kan ik niet op, ik volg het gewoon van de zijlijn als je het niet erg vindt.
     
  7. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    goed (2e die opgeeft en al verliest)
     
  8. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ik verlies niet, ik ken mijn beperkingen. Ik ben helaas niet gezegend met genialiteit (geen grapje).
     
    Justus vindt dit leuk.
  9. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Marcel......Jij hebt nog niets laten zien dat jouw theorie bevestigd dus tot die tijd ben jij de verliezer
     
  10. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Vraag aan LecraM

    Wat is het verschil in weerstand tussen horizontale en verticale vlucht.
     
  11. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    jacobbos, de geinduceerde weerstand. plus, dat de kist dan sneller vliegt dan die stijgt (gebruikt kubisch meer energie ³) en deze weerstand verslechterd het (klim-) rendement van een gegeven prop. (ja zelfs al die lagere weerstand, maar minder)
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2016
  12. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    Justus. naja mijn kist (de oude) heeft al gevlogen en heeft qua stats al gewonnen als ik onze kisten doorreken. maar er was thermiek.. ja
    ik zal het een keer zonder (of allemaal mét) thermiek doen.
    bedankt voor je data (echt)
     
  13. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Je kan niets doorgerekend hebben want je weet niet hoeveel energie ik verbruikt heb om op hoogte te komen en ik weet geen zuivere vliegtijd omdat ik nog nooit een hele vlucht in stille lucht heb meegemaakt
     
  14. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Laat ik het anders vragen want ik begrijp niks van je antwoord.

    Ondervind een zwever in verticale vluegstand meer of minder weerstand dan in horizontale vliegstand
     
  15. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    jacobbos, minder, want geen weerstand door lift (cdi) en een lagere lucht snelheid gedurende de klim (want verticaal) voor een gegeven stigsnelheid ( 1:1 verticaal). nou, dan zo langzaam mogelijk met een flinke prop en evt. vertraging = optimaal
     
  16. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    Justus, volgens mijn theorie, en jou data van je kist en accus weet ik dat al. plus dat jij verloor met een Orca. van een houten kist.
    maar, dat ga ik een keer zonder thermiek doen, dan gaat het hetzelfde.

    echt waar kom dan gewoon testen, ik ga een keer niks meer zeggen anders hoor..
     
  17. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Ok
    Dus jij gaat uit van minder weerstand door minder lift in verticale vliegstand door zo langzaam mogelijk verticaal omhoog te gaan. Klopt dat?
     
  18. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    anders gezegd kan je Orca nog beter, als je probeert wat ik zei maar dat doe je natuurlijk niet
     
  19. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    jacobbos, correct, met een toerijkend grote prop en vertraging. dit is een vrij steile piek door elkaar versterkende factoren. als men ernaast zit kan dat zo een half uur of wel een uur zweven schelen.
    ik claim de ontdekker van deze synergie te zijn, en geeft de maximale zweef duur, voor een accu.

    vergelijk het met een turbine (nu men daarover begon..), een soort regeneratief effect.

    nóg een heel ver verwijderd maar gelijk effect in een moderne turbofan, een supersnelle kleine lichte kern, vertraging, heel grote fan.
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2016
  20. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Ok duidelijk

    Volgende vraag

    Jij denkt ook dat het effect van het uitschakelen van lift en de bijbehorende weerstand door een verticale vliegstand opweegt, lees efficiënter is, tegen de positieve effecten van lift in een steile stijgvlucht? Klopt dat?
     

Deel Deze Pagina