Zweefvliegtuig

Discussie in 'Beginners' gestart door mjewrik, 20 nov 2005.

  1. mjewrik

    mjewrik Guest

    Hoi,
    Ik wil graag een klein zweefvliegtuigje zelf bouwen (low-budget), met motortje e.d.
    Ik zat beetje te kijken en vond het volgende vliegtuigje wel interessant:
    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2...ys=0&postorder=asc&highlight=ucelino&start=90

    Alleen het probleem is dat ik, totaal geen ervaring heb, met het bouwen van een vliegtuig.
    Bijvoorbeeld de vleugels lijkt als ik het even snel bekijken een onmogelijke taak.
    Ook vroeg ik me af hoe het vliegtuigje bestuurd werd en de meeste termen die gebruikt worden in het topic lijkt wel chinees voor me.

    Maar even terug op het onderwerp; raden jullie me af om aan zoiets te gaan beginnen, zo ja weten jullie dan misschien een beter beginners-ontwerp.
    Of misschien weet iemand een of ander tutorial voor het maken van zulke vliegtuigjes?

    b.v.d. Mark
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  4. Je kunt het gewoon proberen en aldoende leer je. Misschien lukt het niet meteen de eerste keer, maar met voldoende doorzettingsvermogen zal je best iets vliegends krijgen. Bedenk wel dat de totale kosten (als je nog niks hebt van een vorig vliegtuig?) best hoog zullen worden. Je hebt een zender nodig, een lader, accu, ontvanger enz.
    Misschien kun je daarom beter een een bouwdoos kopen, want het zou jammer zijn als dit vliegtuig niks wordt en je stopt met modelvliegen en je hebt dan duur spul liggen. En weer een modelvlieger minder. Met een bouwdoos leer je veel sneller hoe een vliegtuig in elkaar zit en wat voor motor je nodig hebt enzo.

    Ik zou goed beginnen door een bouwdoos te kopen en in ieder geval bij een club te gaan vliegen.

    Groeten Robert
     

Deel Deze Pagina