zwever met Jetex aandrijving

hallo allemaal ..

ik heb van een kennis een kleine zwever gekregen spanwijdte 110 / lengte 80cm,
die eigenlijk met een bungee omhoog moet worden gebracht ..maar ik weet van een hele poos geleden dat er ook Jetex motoren waren of iets in die richting ...maar wat ik ook google geen jetex motoren te koop ..wie o wie weet iets , of zoiets als een jetex motor ..het is alleen maar om dit toestel omhoog te brengen...foto's volgen nog ik moet hem nog ophalen ..

even van het net geplukt ..hier lijkt hij een beetje op

http://xoomee.com/pix/hlg7.jpg

gr Ben.R

Laatst bewerkt:
yep zie link Jetex.org: Motors

echt prachtig om te zien (zelfs oude speedbooten hahaha cool hoor)niet erg veel stuwkracht maar meer dan genoeg voor deze zwever

en @''Sprezlaus'' bedankt voor de info daar ga ik denk ik zeker mee aan het werk ;-)

In de link die je hier geeft staat eea. Ook een mailadres met mogelijke onderdelen.

Ik heb zelf wat ervaring met de Jetex 50c de op één na kleinste die ze maakten.

Jetex levert een matige stuwkracht (de 50c doet 0.5 oz. ofwel 14 gram) gedurende een seconde of 30.
Jetex is (was) geschikt voor veel soorten vliegtuigen, maar licht gewicht en weinig weerstand zorgt voor de beste prestaties. Maar met vrije vlucht modellen gaf dit ook de moeilijkste afstelling van het model.

Met de huidige technologie is de raketmodelbouw nog steeds interessant. Vooral in de landen in en grenzend aan het oostblok, maar ook in de VS wordt deze tak van sport beoefend.
Een populaire en heel interessante wedstrijd klasse is S8E, een soort mini F5B modellen met raketmotor welke enkele seconden brandt met flinke stuwdruk en daarmee hoge stijgsnelheden.
S8E Radio Controlled Rocket Glider

Hierbij nog een foto met wat motoren in mijn bezit.
full

Links de Jetex 50c origineel en deze is nog ongebruikt, midden Weco Held 1000 te koop bij Home - Noris - Raketen Raketenmodelle Raketenmodellbau - Made in Germany en rechte de kleine Rapier uit Tsjechië.

Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
prachtig!! vooral dat linker spul met die blikjes...ja helemaal goed ..
ik ga eerst even dat toestel halen..kijken wat hij weegt en wat ik er nog aan moet doen ...dan ga ik er even goed voor zitten voor de jetex/raket aandrijving .

maar het staat vast dat er dit soort van aandrijving op gaat komen ..
bedankt voor de uitleg en info

gr Ben

Hier nog een recent draadje over Jetex/Rapier motoren terug-de-tijd

Het grootste probleem is dat de brandstof (een soort pillen), de speciale lonten en de gaasjes niet meer verkrijgbaar zijn voor Jetex ... dus als je al een motor op de kop kan tikken, dan kan je er nog niets mee ...

Laatst bewerkt door een moderator:
Held motoren worden ook niet meer gemaakt. speciale motoren voor S8 heb ik wel.

E klasse motoren branden 8 seconden en liften een zwever van 250 gram.

Rapier motoren worden ook niet meer gemaakt.

Back