Zwever voor beginner isola 3

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door ISOLA2, 27 jul 2015.

  1. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Terug naar het veld :)
     
  2. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Gisteren het haakeffect van de rolroeren bij het inzetten van een bocht goed kunnen zien, ik heb differentieel op een schakelaar gezet .
    Nu ga ik de 3 modes start cruisen en landen voorzichtig bijstellen .
    Start kan zo blijven want toestel stijgt na het werpen bijna rechtuit onder een hoek van 30 ° zonder aan de stiks te raken.
    Snelheid maken ga ik in eerste instantie de rolroeren paar graden up trimmen , gevolgd door hoogte down gekoppeld aan de trottel., dit zou als resultaat moeten hebben dat bij langzaal trottel geven de kist geen hoogte pakt zodat ik ook bij wat hardere tegenwind terug geraak zonder extreem down te duwen..
    Volgens de duiktest ligt het zwaartepunt ook nog te ver naar voor , herstel uit duik is zeer nadrukkelijk, misschien moet ik dit eerst aanpassen voor ik verder aan de trim kom?
     
    aurectar vindt dit leuk.
  3. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Ja, verstandig.
     
    aurectar en crins vinden dit leuk.
  4. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Na een crasch door een defecte servo , gelukkig alleen de romp beschadigd .
    Dus nieuwe romp gebouwd vooraan iets korter en onderkant vooraan iets voller, dit om bij het landen niet ieder grassprietje op te pikken.
    Gisteren eindelijk wat thermiek , resultaat 20 min vlucht met 270 mA :yes:


    [​IMG]
     
    Berrie en DirkSchipper vinden dit leuk.
  5. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Helaas na een paar maand gezellig zweven word ik even afgeleid en zwever verdwijnt uit het zicht , om een beter zicht te krijgen geef ik vol trottel om een loping te maken gevolgd door rol om een beter zicht te krijgen, zonder resultaat.
    Heb dan motor gestopt en vol richting gegeven om zo snel mogelijk aan de grond te komen.
    Een clublid heeft toestel zien landen in korte bochten zeker 60 ° links van de oorspronkelijke richting.
    2 dagen achter toestel gezocht , ook in een diepe overgroeide gracht, met een gesloten pak want er stond hier en daar water in, puf wat was dit warm.
    Niets gevonden, iemand opgeraapt ? clublid verkeerd gekeken ? Wie zal het weten ?
     
  6. bel10

    bel10

    Lid geworden:
    28 jun 2012
    Berichten:
    369
    Locatie:
    Oost Vlaanderen
    Balen Rene,:mad:,hopelijk vindt je hem nog,grt Bel10:bye:
     
  7. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Een Graupner Carat gekregen
    Heeft er iemand ervaring met dit toestel vlieggedrag ? vliegt niet echt lekker , kan aan mij liggen of afstelling.
    Volgens de handleiding CG op 100 mm ? dat is in het midden van de vleugel ?
     

Deel Deze Pagina