2008 EFRA uitlaten

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 31 jan 2008.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Pas wel even op dat dit 36 extra minuten vereist in ons schema.
     
  2. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Dat zou in mijn opzicht het enige relevante discussiepunt zijn ...
    Hoe ga je dit in een dag passen?

    Minder pauze? Iets langer doorgaan en iets minder pauze? Iets vroeger starten en iets langer doorgaan? Een kwalificatie op zaterdag?
     
  3. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    2 x kwalificatie op zaterdag en 2 op zondag.

    Posted via iPhone
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2008
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Helaas, een dergelijke opzet met een zaterdag kwalificatie hebben we al eens gehad en heeft het 1 jaar volgehouden. Persoonlijk ben ik er wel een voorstander van maar vandaag de dag met 24/7 dienstverleningen moeten mensen zelfs voor de zondag vrij vragen en lijkt de zaterdag helemaal onmogelijk te zijn.
    Zo moet je dus ook afwijkende regels maken als bv. de zondag nat is want dan kan je een droge zaterdag niet laten tellen en zo zijn er nog wel wat dingen....

    Maar wie weet, als de 1:10 de promo afketst kon het wel eens een optie worden.
     
  5. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Niet goedkoper Pieter, maar ook niet minder toegankelijk...

    Als we naar de 7 minuten gaan, moet de Promo dat ook.
    Dat is FORS drempelverhogend voor instappers....

    Als we dan zo nodig mee willen met de EFRA, omdat er een handjevol internationale rijders dit zo graag willen (dat kan de enige reden zijn), laten we dan alleen de NK klasse 7 minuten heats geven....
     
  6. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Sorry, ik haak even af ... als dit wel kan ... waarom kon 2x 30 man dan voorheen nooit? Kan iemand me dat verschil even, rekenkundig onderbouwd, uitleggen? :?:
     
  7. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Dat kan een oplossing zijn, is 18 min op een dag. Maar leg dat FORS nog eens een keer uit want dat zie ik helemaal niet.
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Bij een volle bezetting is 17:00 ook maar net aan haalbaar getuige de ervaring met dit systeem. Als we een alf uur moeten zien te vinden betekend het dat er iets ingekort moet worden en ik kan mij voorstellen dat een pauze gewenst is bij de wedstrijdleiding maar misschien ook wel voor de kantine omzet, daar is misschien nog wel 10 minuten te winnen maar ik denk echt niet meer.
    Je moet dus tijd afsnoepen van bv. de kwart finales, zou je die 10 minuten maken (bij een volle bezetting) bespaar je alweer 10 minuten maar willen de rijders dit... (de totale rijtijd zou dan niet veel veranderen)

    Persoonlijk zeg ik ook net als jij dat als we die 30 minuten kunnen vinden we de NOMAC beter met een heat van 8 man uit kunnen breiden waar alleen die extra tijd van 20 tot 30 minuten in de heats gaat zitten en niet in de finales (dan krijg je volle kwart finales).

    Mocht de promo weer door gaan is het wijs om daar niet veel aan te sleutelen want als de 1:10 ook naar 7 minuten gaat hebben ze die tijd nodig. Omdat ik ook vermoed dat zeker de clubs hier nog niet in mee gaan is dan de Promo een 1:1 stap.

    Maar ja, kom maar op met de tijdschema's, over een maand hebben we de vergaderingen....
     
  9. Dennis van Lammeren

    Dennis van Lammeren

    Lid geworden:
    11 okt 2005
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Kudelstaart
    Wat voor nut heeft het nou voor de beginnende rijder om 7 minuten te kwalificeren?
    Die halen makkelijk de 5 minuten op een tank.
    Een goede pitmaat voor de beginnende rijder is al moeilijk te vinden voor de finales.
    En dan moet je er ook nog een zien te regelen voor de kwalificaties.
    Bij de start de tank vol doen met een vulvles is heel wat anders dan tijdens een pitstop met een fuel gun.

    Heeft alleen maar nut voor de fabrieks-ondersteunde-gesponserde rijder. Die hebben vaak moeite met de 5 minuten en dat probleem is met 7 minuten verleden tijd. Beschikken ook vaak over een vaste en geoefende pitmaat dus dat scheelt.
    Dus de NK klasse kan je idd 7 minuten van maken als dat lukt met de tijd. Iedereen blij lijkt me.

    Maar de intensie om de banden smaller gaan maken, de nitro uit de brandstof halen, bodies aanpassen ed zodat de 1:8 nog langzamer en kennelijk leuker wordt snap ik niet...
    Het kan toch niet de bedoeling zijn om de 1:8 langzamer te laten gaan dan het nu gaat? Vond de 2008 uitlaten al een stuk langzamer en minder leuk dan de oude uitlaten.

    Kan er niet beter naar oplossingen gezocht worden die de snelheid niet aantasten zoals de uitlaten met einddemper (die hopelijk doorgang vinden) voordat er besluiten worden genomen zoals die van de 2008 uitlaat? Dat was nou niet echt een suc6..
     
  10. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Tja, afgelopen keer had ik het in Apeldoorn als volgt ingedeeld.

    [​IMG]

    Schiet maar raak!

    N.B. Hou ook voor de zekerheid rekening met uitstel aanvragen bij de finales! Want dat is reglementair toegestaan, en wordt ook regelmatig aanspraak op gemaakt.
     
  11. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Dennis was me al voor zie ik... :p
     
  12. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Precies, die extra tijd is er gewoon niet in het huidige systeem, tenzij we er weer 1 klasse van maken....
    Of kwalificeren op Zat. en Zon. er is best een oplossing te vinden voor het geval een van de kwalificatie dagen nat was en de andere niet....
     
  13. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Er bestaat geen enkele motorsportklasse waar tanken een onderdeel is van de kwalificatie.
    A1GP hoor ik al zeggen (Roelof.. ;)) nee, ook niet, de kwalificaties zijn er voor de sprintrace.

    Al komen de fabrikanten er niet mee (komen ze wel, let maar op....) dan kunnen de rijders hun motor zover mogelijk uitdremelen, om dan dus een kwalificatiemotor en race motor te hebben.....
     
  14. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Hee Dennis...weer terug in het land?



    Posted via iPhone
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2008
  15. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Als we kijken hoeveel rijders er op zaterdag aanwezig zijn lijkt mij de optie van zaterdag kwalificatie wel degelijk een oplossing.
    Tuurliik zijn er altijd mensen die dit bezwaarlijk vinden, maar over hoeveel personen hebben we het dan? 2%???

    Laten we deze optie in ieder geval niet gelijk van tafel vegen.


    Posted via iPhone
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2008
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Maar dat betekend ook voor verenigingen op de zaterdag verplicht de kantine open, verplicht een wedstrijdleiding etc. Als de rijders er wel mee in gaan is het de vraag als de verenigingen het wel aan kunnen/willen.
     
  17. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Nee hoor, Dennis geeft een aantal pluspunten een en niet waarom het FORS drempelverhogend wordt.

    Kijk, er zijn inderdaad een heel klein aantal rijders die geen pitmaat hebben, ik ken er maar 3 van de 53. Mis ik iemand?
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2008
  18. Eskomo

    Eskomo Guest

    Volgende keer graag na de kwart van de Nomac, niet meteen de halve er achteraan maar eerst de NK halve finales laten rijden.
    Was geen doen vanuit de kwart, ging achter elkaar door, had nergens tijd voor.:p
     
  19. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Vandaar dat er nog een kleine pauze tussen zat, zodat je in elk geval even banden kon wisselen. En als je iemand anders had om even voor je baan in te zetten, had je nog 20 minuten extra ook. Maareuh ... kom maar met een concreet tegenvoorstel. Kijken of je dan niemand anders benadeeld. Als het beter is dan de mijne, sta ik er zeker open voor. Schrijf je plan maar even in detail uit als je wil. ;)
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2008
  20. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Nou, ik vindt dat fors genoeg.... :D
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2008

Deel Deze Pagina