2008 EFRA uitlaten

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 31 jan 2008.

  1. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Goed punt, dan gaan we naar 2 kwalificaties, i.p.v. 3... :p
     
  2. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Sorry Martin, foutje van mij, je hebt gelijk. Ik heb het even aangepast.

    Begrijp me niet verkeerd. Wat ik jammer vind is dat elke wijziging op het regelement wordt gezien als een "beer" op de weg en niet als uitdaging. Het besluit is genomen... wat zijn de (on)mogelijkheden?

    We hebben idd te maken met met de serieuze rijder en de hobbyist, dat moet goed afgewogen worden. Elke groep heeft zijn eigen belang, dat moeten we zoveel mogelijk respecteren.



    Posted via Mobile Device
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2008
  3. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    de 7min is zeker te doen
    alleen moet je het tijdschema echt strak aan houden en hopen op geen tot zeeeeeer weinig uitstel.
    en strak om 10 uur van start
    ff een opzetje gemaakt ( kan / mag hem helaas hier niet plaatsen )), maar je zou dan met het huidige deelnemers veld om 16:50 klaar kunnen zijn
    maar........dit is dan wel ZONDER enige uitstel
     
  4. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    @nismo
    Ik heb het met terugwerkende kracht ook ff aangepast...

    Ehh, nu zijn we het met elkaar eens, we moeten proberen een goeie mix te vinden tussen hobbyist en serieuze rijder.

    Eerder had ik al iets opgemerkt over een "fabrieksrijders klasse", dit heb ik namelijk ook gelezen in de EFRA correspondentie, nu is het dus wellicht wel een idee om hier op proberen in te haken, dus wellicht zoals gezegd de NK klasse meer richting EFRA regelement te maken, dus in dit geval naar 7 min. kwalificatie......
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Voordat je vele rekenvoorbeelden gaat bedenken en laat zien moet je denk ik eerst bij jezelf gaan nadenken als het iets is wat je echt wilt, we hoeven niet hoor! Als we de tijd kunnen vinden is er ook de optie voor 8 rijders extra in de NOMAC waarmee wij onze groei op de kaart kunnen zetten wat denk ik voor de NOMAC als organisatie en de competitie belangrijker is gezien ook de ruim 30 namen die op de Promo lijst staan en het aantal Belgen die aan de deur gaan kloppen.
     
  6. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Yep, dit is toch wel een erg fraaie oplossing lijkt me ... 30 + 30 kom je dan toch? Is ook zeker te doen, net als Hugo al opmerkt ... alleen moet je strak om 10:05 uur van start met heat 1, het tijdschema echt strak aan houden en hopen op geen tot zeer weinig uitstel bij de finales ...
     
  7. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    denk wel dat deze regel duurder kan en zal uitvallen voor rijders die persé hoog willen scoren
    je kan dus nu zogeheten kwali motoren krijgen die maar 4 min op een tank hoeven te rijden
    en dus de fabriekanten kunnen die motoren nog verder bewerken enzovoorts
    en aan die motoren zal dan ook een aardig prijskaartje hangen
    en zoals voorheen, zal dat alleen maar beschikbaar zijn voor de gesponsorde rijder of de rijder met een dikke beurs

    we zien wel wat de toekomst brengt
     
  8. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    10:05 is al geen optie meer Richard als je nog een beetje pauze wilt hebben
    10 uur moet de start zijn. want dan kan je nog één maal een uitstel hanteren in een tijdschema

    snappie
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Nee, 24 NK en 38 NOMAC, hiermee kom je precies uit om de kwart finales geheel te vullen en dus je finale-schema hetzelfde blijft, er komt alleen 1 NOMAC heat bij. Die ene heat met de bijbehorende opwarmtijd geeft een 20 tot 30 minuten extra.
     
  10. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Dus kort samengevat zijn er momenteel 2 haalbare opties:


    1 Het aantal rijders (54) blijft gelijk, maar de NK rijders gaan 7 minuten kwalificeren en de NC rijders blijven gewoon de huidige 5 minuten aanhouden.

    2 Het aantal rijders in de nomac opschroeven tot 38 man en vasthouden aan de huidige 5 minuten kwalificatie.
     
  11. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Volgens mij moet je altijd extra tijd reserveren voor uitstel.

    Of ga je er nu al vanuit dat er bepaalde rijders stoppen volgend jaar?:D:rolleyes::rolleyes:
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2008
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Uiteraard is er een optie 3 en dat is niets veranderen.

    Als er de tijd gevonden kan worden zou ik dan voor optie 2 gaan want die optie vereist iets minder tijd en geeft meer rijders.
     
  13. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Oh ja....die optie is er natuurlijk ook nog.:D

    Misschien kan de promo-serie ook gelijk afgeschaft worden en kan er weer een eenmalige promo/degra wedstrijd gehouden worden om zo de toprijders gelijk in de NC in te laten stromen.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2008
  14. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Het lijkt me niet verstandig om dit te onderzoeken samen met uitbreiding etc etc... dat veroorzaakt alleen maar extra complexiteit. Houdt het eenvoudig.

    Volgens mij zijn er maar twee opties, nummer 1 en 3. Kijk ook even hoe de andere landen dit gaan oplossen!

    Keep it stupidly simple.
     
  15. Eskomo

    Eskomo Guest

    Als ik de 1/8 uitslagen op Red Rc lees van verschillende landen dan zie je bijna altijd kwalificeren op zaterdag en de finales op zondag, en blijkbaar wil men hier in Nederland nog steeds niet aan.:(
     
  16. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Roelof gaf het al aan, en ik deel die mening. Dit zou impliceren dat de verenigingen op de zaterdag verplicht de kantine open moeten doen, verplicht een wedstrijdleiding aanwezig moeten hebben, etc. Dit betekent nogal wat. Een dergelijke beslissing kun je in elk geval nooit zomaar even vanuit de BC08 nemen zonder het vooraf aan de betreffende verenigingen voor te leggen. ;) En als schot voor de boeg beweer ik zomaar even dat de meeste verenigingen hiermee weldegelijk problemen zouden hebben.
     
  17. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Okay, hier dan een tijdschema, passend tussen 10:00 - 17:00 uur, met daarin alle opties. Dus zowel de 7 minuten kwalificaties voor de NK-klasse, alsook 30 + 30 rijders. Dit is passend te maken, waarbij de tijdsduur tussen de heats van 5 minuten naar 4 minuten is teruggebracht. Dit zou dus de nodige discipline van de rijders vergen. Na einde kwalie ZSM naar binnen, en rijderstelling + pitstraat ZSM verlaten, zodat de volgende groep ZSM van start kan. Verder zit er nog steeds een 1/2 uur middagpauze, zodat de WL ook even dat hok kan verlaten. de 1/4 finales heb ik teruggebracht naar 10 minuten. als er in de NK of NC slechts 2 rijders niet aanwezig zijn, mogen reglementair de 1/4 finales samengevoegd worden. Dit zou dan dus nog 1/2 uur speling opleveren. Tussen alle finales zit nog wel steeds 5 minuten, omdat de praktijk leert dat dat gewoon noodzakelijk is. N.B. Een dergelijk schema laat GEEN uitstel toe, terwijl dat weldegelijk zal moeten.

    [​IMG]
     
  18. Eskomo

    Eskomo Guest

    Dat begrijp ik ook wel.
    Alleen wanneer je de rijdersgroep gaat vergroten, waar ik zeker een voorstander van ben, loop je ook meer risico op vragen van uitstel.
    En als dit dan een paar keer gebeurd ben je niet voor 17.00 uur klaar.
    Dit geldt ook voor de NK Klasse als je naar 7 min. kwalificaties gaat, waar je naar mijn mening niet aan ontkomt, je zal mee moeten gaan ivm de internationale wedstrijden.
    Je kan dan niet achterblijven.

    Welke verenigingen draaien zaterdags geen kantinedienst?
    We praten over één extra dag in het jaar.............
    Voor de wedstrijdleiding, graag een vaste, moet gewoon een degelijke onkostenvergoeding komen, in de vorm van contributieverhoging of het betalen van "inschrijfgeld" tijdens de dag.

    Ook denk ik doordat je twee dagen hebt, je meer ruimte hebt tussen de heats, meer pauze, meer relaxed, ruim voor 17.00 uur klaar, en ook meer tijd hebt om in de kantine wat te halen, wat voor hun ook meer opbrengt dan nu het geval is.
    Ook kan je dan zelfs naar 45 min. finales, wat misschien ook wel leuk is.
    Wat zeker is, is dat je meer rijders kwijt kunt:p

    Het is maar een voorstel hé............:rolleyes:
     
  19. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Als je dan 28 + 28 rijders zou doen, dan kun je al 2 man meer plaatsen ... en heb je tijd zat. :rolleyes::?::D

    Tuurlijk proberen de verenigingen op de zaterdag ook de kantine open te hebben, for obvious reasons, en als service voor de rijders. Als het echter VERPLICHT wordt, zul je zo'n verzoek weldegelijk eerst aan de verenigingen moeten voorleggen, denk je zelf ook niet?

    "We praten over één extra dag in het jaar.............".
    Euhm ... volgens mij organiseren verenigingen meer dan alleen een BC08 NK wedstrijd 1x per jaar ;)

    Een "vaste wedstrijdleiding", een vaak en veelvuldig uitgesproken wens (echter nog nooit gerealiseerd). Ook daar moet je net als alle vrijwiliggers (in de kantine + WL) bij de verenigingen dan maar eens "gekken" voor zien te vinden. Dit zijn mensen die hun eigen vrije dag of weekend opofferen, om in de kantine te gaan staan, of in de WL te gaan zitten, voor een ander (de rijders) zijn (wedstrijd)plezier. Denk je nou echt dat je door kleine onkostenvergoeding er tegenover te stellen je bezetting zeker hebt gesteld? Ik vind het nogal simplistisch gedacht, en heb er gelukkig geen verstand van (of toch?), maar volgens mij motiveer je vrijwilligers om hele andere beweegredenen.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2008
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je alleen de NOMAC van 30 naar 38 uitbreid en de snelste 24 in de NK laat zitten geeft dat geen verandering aan de finales en dus ook niet aan de mogelijke uitstellen dan alleen door meer man de kans iets groter wordt (simpele wiskunde ;) )

    Ik vrees dat er wat clubs zijn die moeilijk aan de eis kunnen voldoen om ook de zaterdag geheel wedstrijdklaar te zijn voor een "simpele" NK, sommigen hebben al moeite om de kantine open te zetten.
     

Deel Deze Pagina