Het 1:12 Topic

ik gebruik 1 setje accu's dat de hele avond blijft zitten op de auto , in feite al een week of drie , omdat ik het laad met 10A is het vol wanneer de bandjes ook voldoende tijd hebben gehad om ingesmeerd te zijn . :)
 
ik gebruik 1 setje accu's dat de hele avond blijft zitten op de auto , in feite al een week of drie , omdat ik het laad met 10A is het vol wanneer de bandjes ook voldoende tijd hebben gehad om ingesmeerd te zijn . :)

Is natuurlijk een handige oplossing, maar wordt dit niet een beetje 'risky', 10Ampères op die batterij ?!?
 
Ik had die randjes eigenlijk alleen maar bijgevijld, maar nog niet gelijmd!

Mijn zoon rijdt ook 19t, ik vind trouwens die modif's niet veel harder gaan : scheelt 1" per ronde, acceleratie is gewoon wat bruter, en hebben wat meer top, maar door de bochten zal dat niet veel schelen ! (ben zeker dat een modified een goede 19-rijder niet zal passeren in de bochten, maar op het einde van de rechte lijn!)

Dat is (technisch gezien) ook het enige verschil tussen modified en 19turns: de motor. Er zijn nog wel een paar andere dingen zoals het aantal banden, maar het echte verschil zit hem in de motor. Dus dat maakt alleen uit op vermogen niet op bochtensnelheid.
 
onderhoud foam bandjes

Zijn er bij jullie mensen die iets speciaals doen met de banden na de wedstrijd (ik bedoel nu niet het afdraaien!)
'k Heb ooit eens iets gelezen dat je ze kan doordrenken met remmenreiniger of zelfs WD40 om ze eens 'op te kuisen' en zodoende de resten van het bandensmeerproduct eruit krijgt, waardoor ze weer wat harder worden.
Klopt dit, en kan/mag je ze ook eens een badje van bv. isopropylalcohol geven ?
Of zijn dit fabeltjes en is dit eerder nadelig voor de foam ?

Wel vind ik dat ze nu wat zachter aanvoelen, waarschijnlijk van het vele smeren gisteren (wij hadden maar 1set achterbandjes)


thx,
Kurt
 
Het is sowiso af te raden om de hele dag op één setje banden te gaan rijden. Er blijft dan te veel smeermiddel in de band zitten en daarom wordt het rubber te zacht en is de kans op happen uit de band groter... Ik rij meestal elk pack op een ander setje banden... Na afloop laat ik de banden meestal voor wat ze zijn. Wel zorg ik dat alle sets die ik gebruik op dezelfde diameter zijn zodat ik op een rijdag maar een keer de rijhoogte in hoef te stellen. Dan heb ik er daarna geen omkijken meer naar.

Als ik klaar ben met rijden dan zijn de banden meestal goed uitgewazemd en verwijder ik zonodig stof en pluis en gaan ze weer de doosjes in...

Schoonmaken tussendoor met remreiniger wordt wel gedaan en ook ik doe het wel eens als ik een set toch opnieuw moet gebruiken maar laat de remreiniger niet te lang in de band zitten. Dit kan wel nadelig zijn voor het rubber. In ieder geval een droge doek erbij houden en de banden direct erna weer goed drogen en uit laten wazemen...

Joost.
 
Misschien niet de juiste thread, maar voor mijn 1/12 moet ik nog een 10.5 brushless motor kopen, maar ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer. Waarschijnlijk een vraag waarvan er even zoveel meningen als mensen zijn, maar toch: Welke (van deze) is volgens jullie het best?
- LRP Vector Stock Spec 10.5 (en Nosram Storm Evolution 10.5)
- Novak SS 10.5 Pro
- Speed Passion Ultra Sportsman 10.5R
- Orion Vortex 10.5
 
Ik zou gaan voor de LRP X11 10,5T Stock Spec omdat op veel races enkel deze motor of de Nosramversie is toegelaten. De X11 presteert erg goed, doet niet echt onder voor die andere motoren.
 
Persoonlijk zou ik voor de Orion gaan maar zoals podloodslijper zegt is de LRP/NOSRAM iets toegankelijker op verschillende clubs al zijn wij op de MACH weer wel open met de motoren 10.5 in de 1/12 winter wedstrijden...

Kijk gewoon waar jij het meeste rijd en wat daar veel gereden wordt of verplicht is...

Joost.
 
Ik heb persoonlijk weinig verschil gemerkt in laptimes tussen de motoren. Ze hebben allemaal hun eigen karakteristiek maar met de juiste gear ratio doen ze weinig onder voor elkaar. Dus buiten je persoonlijke voorkeur kan je selecteren op prijs en toepassing (reglementen).
 
hoipiepeloi !

stomme, lastige vraag

Ik heb op mijn achteras van mijn CRC Tfource net zitten 'kijken'
en nu denk ik dat de wielhub aan de NIET diff zijde andersom zit. Nu zit hij héél dichtbij dat plastig motorpod stuk en als ik dat zou omdraaien zou het mooier zitten. http://www.teamcrc.com/crc/images/emporium/products/media/4132.jpg
Ik heb al met het blote oog proberen meten, een schuifmaat ertegenaan geknikkert maar de verschillen die ik meet zo uit de losse hand zijn zo gering dat ik het echt niet meer weet!


hèèèlp :D

de manual die ik heb is geen echte hulp want daar staan andere wieladapters op getekend, Ik heb die met 3 schroefjes.
 
Laatst bewerkt:
Hee Cooper

De wieladapter heeft als het goed is een korte en lange kant de lange kant moet naar buiten steken in het wiel dus.
Met wat voor banden rij je als het orginele crc banden zijn is het geen probleem
gebruik je jaco banden dan moet je op de achteras een lager ertussen zetten om hem even breed te maken.
Als je je achteras eruit haalt zitten er aan de kant waar het diff zit als het goed is ringetjes
die moet je dan weghalen en je kan er zo'n lager voor in de plaats doen die hetzelfde is als er in je diff zit.
Als de as er dan opzit doe je aan de anders kant van de as waar je wieladapter zit ook zo'n lager en dan pas je wielhub erop.
Niet te strak erop zetten doe er dan een dun stukje papier tussen en draai dan de wieladapter schroef aan.

Ik hoop dat hier wat aan heb..

Groeten

John
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wooooow het is een stuk moeilijker dan ik dacht, dat ga ik morgen eens anaaliseren, nu slaapje doen. Bedankt !!
 
Wat John kort door de bocht bedoeld is dat de JACO Prism wielen -3mm offset hebben en dat moet je compenseren door een spacer te plaatsen aan elke kant van de achteras...

Hoe verder de linkerhub te monteren kan ik niet mee helpen aangezien ik geen CRC heb...

Joost.
 
kort door de bocht is altijd beter :p

Ik heb inderdaad Jaco's
Vooraan merkte ik dat ze een andere offset hadden, achteraan was't me niet opgevallen.
als de langere kant vd hub in het wiel moet dan had ik het toch juist, maar aangezien ik dus met jaco's rijdt moet er sowieso toch nog een spacer bij langs beide kanten.
Ik heb nu zo'n plastic deel in mijn motorpod, iemand die dit stuk in metaal heeft?

Nog een andere vraag, die side dampers, wat prop je daar in? honing? WT80?
Waar kopen jullie reserve onderdelen voor CRC? bij CRC zelf ? ik ga misschien die balletjes en plaatjes waarop de T bar rust moeten vervangen.
 
De T-bar kogels zijn universeel, Asso en CRC gebruiken de zelfde. Associated PArts house is erg goedkoop, anders gewoon de RC Winkel om de hoek Coops:wink:

In de side tubes kun je demperolie doen, maar dat is vaak te zach. Corally en CRC hebben hier speciale kleverige tube zooi voor, die goed werkt. Beetje in de gleuvjes wat doen en klaar.

Het offset van de Jaco's achter kun je oplossen door twee oude lagers éxtra op de as te plaatsen.

En de as hoogte shims zijn in plastic zodat deze zichzelf kunnen zetten, en je de achteras niet onder spanning zal maken. Hierdoor loopt hij vrij en soepel. Wel even de plastic dingen lichtjes opschuren. Deze zijn er niet in metaal te krijgen.

Succes!

Groet Robert
 
En de as hoogte shims zijn in plastic zodat deze zichzelf kunnen zetten, en je de achteras niet onder spanning zal maken. Hierdoor loopt hij vrij en soepel. Wel even de plastic dingen lichtjes opschuren. Deze zijn er niet in metaal te krijgen.

Thanks Robert,
maar ik bedoel ivm dat plastic metaal gedoe niet die ashoogtespullen maar echt de motorpod, aan de ene kant heb je de motormount, in metaal, aan de andere kant normaal ook een metalen dink, maar bij mij is dat plastic en dat loopt tegen die wielhub aan, ik heb er al zitten aan schuren en vijlen gelijk een gek. Daarom dat ik dacht dat die hub andersom zat.:)


edit: zoals in het Asso L2 topic hieronder: http://rcpics.rc-racingcars.com/diversen/gallery/albums/Associated-RC10L2/STP65005.sized.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb persoonlijk weinig verschil gemerkt in laptimes tussen de motoren. Ze hebben allemaal hun eigen karakteristiek maar met de juiste gear ratio doen ze weinig onder voor elkaar. Dus buiten je persoonlijke voorkeur kan je selecteren op prijs en toepassing (reglementen).

Ik heb nog verder zitten kijken en kwam de Corally X-BP tegen. Qua specs lijkt deze beter dan de anderen, maar is dit ook zo? Ook prijs technisch is deze interessant.
 
Ik heb nog verder zitten kijken en kwam de Corally X-BP tegen. Qua specs lijkt deze beter dan de anderen, maar is dit ook zo? Ook prijs technisch is deze interessant.

Om alvast de mensen voor te zijn, nee ik zeg het niet omdat ik wordt gesponsord. Maar Corally heeft altijd al bekend gestaan als een merk met snelle motoren, dat was al zo toen er nog volop met brushed werd gereden. En het is een goede motor die betrouwbaar is en in ieder geval niet onderdoet voor de anderen. Als deze voor jou prijstechnisch gunstiger is, raad ik je aan om deze dan te nemen.
 
Back
Top