bouw van fokker d6 (glenn torrance models)

Proficiaat., Jaq.
Hee mooi.
En veel veilige en mooi vluchten toe gewenst.

En nu maar verder met de G1.

Han.
 
Wat gaaf Jacques! Proficiat!!! :proost::yes:
Plaatje zo

IMG_0485_1-1.jpg


Leuk ook het verschil te zien met de DVII van Bart, deze lijkt een stukje groter en deze is zelfs een paar procentjes in schaal kleiner ook nog meen ik

Mooi dat alles goed verlopen is, moest er nog wat getrimd worden en lag het zwaartepunt op de goede plek?

Ben erg benieuwd hoe deze kist nu opgetuigd wordt; de bovenvleugel bout je vast aan de 4 cabanes maar hoe?
Gebruik je niloc moertjes of zijn er gaatjes voorzien van schroefdraad (tap)?

IMG_0229_1.jpg


Ben ook benieuwd naar de bevestiging van de interwingstruts
En hoe nu de ondervleugel wordt vastgezet?

Dit zijn belangrijke dingen voor de DVII's die we gaan bouwen...:rolleyes:

Zou je misschien wat detailfoto's hiervan willen plaatsen?

In ieder geval van harte met het resultaat!! :D

Enorm mooi project, hoop hem volgend seizoen vaak te zien vliegen

Groeten, Ralf
 
Hey Jacques,

Proficiat met de geslaagde Maiden, hij ziet er prachtig uit. kom hem volgend jaar zeker eens bewonderen.

:bye:

Gr. Teus
 
hoi ralf,

op de foto de bevestiging van de vleugels
IMG_0565_1-1.jpg

op de liggers zijn 4 st hoekjes geschroefd hier tussen past de romp ,in de romp 4 st inslagmoeren en dan met 4 x inbus vast zetten zo gaat het bij de echte ook
IMG_0561_1.jpg

dit zijn de bevestigingen die bij de bouwdoos zaten hier op heb ik een blokje op gesoldeerd waar m3 in is gesneden
zitten met twee schroeven om de hoofdligger vast

en verder de heren bedankt voor de reacties

gr, jacques
 
hallo,

zoals enkele al weten is de d6 een paar weken geleden gecrasht :(
waar dit precies aan heeft gelegen weet ik nog steeds niet , we hadden al een paar mooie vluchten gemaakt ging alles prima .
bij de landing ging het in de laatste bocht van een gecontroleerde landing over in een ongecontroleerde :(:(:(:(
het leek erop dat de spanning was uitgevallen (ontvanger infarkt :rolleyes:)
dit herstelde zich weer maar er was wat weinig ruimte tussen het maaiveld en de d6 :rolleyes:
eerst dacht ik dat hij was overleden, maar thuis na inspectie van de restanten bleek dat hij nog levensvatbaar was
dus maar aan de slag gegaan
IMG_0724_1.jpg

de romp en onderstel weer gereed voor bespanning
bij de romp was een deel van verbindingen los geslagen en verder viel het wel mee
van het onderstel waren alleen de struts en wielas nog bruikbaar de rest opnieuw gemaakt
IMG_0726_1.jpg

de onder vleugel was middendoor gebroken en de binnenste 2 ribben aan beide vleugels er uitgebroken en achterlijst aan stukken
ziet er weer goed uit
IMG_0728_1.jpg

het stabilo en richtingsroer was nog in orde , maar omdat de constructie van het stabilo erg slap was toch maar een nieuw gemaakt
IMG_0730_1.jpg

gelukkig had de motorkap geen deukje en zelfs geen krasje :eek:
dus motor ook nog ok
IMG_0732_1.jpg

de boven vleugel had bijna geen schade dus hier kan de lozenge er op blijven :D
alleen de bevestiging van de stuts op twee plaatsen eruit
IMG_0733_1.jpg

de cabene struts ook nog ok
dus al met al viel het nog mee
kan dus nog mee naar douwn patrol hoop ik

ik heb dus wel nog wat gebruikte lozenge in de aanbieding slechts een maal gebruikt :rolleyes::rolleyes:

groeten jacques
 
Tof Jacques dat je de draad weer zo goed oppakt! :thumbsup::thumbsup:

Is zo te zien toch weer een hele verbouwing :mad:

Ik wens je sterkte met de wederopbouw van deze prachtkist

Heb je de construktie van het stabilo nog veranderd/verbeterd nu je zegt dat deze toch slap was?

Enne voor het geluid maar gelijk de Laser 200V erin :mrgreen:
(kan je hem vast inlopen voor je 1/4 Camel :D ;) )

Groeten, Ralf
 
hoi ralf,

het vorige stabilo was volgens tekening compleet van balsa (vrij zachte dus slap)
ik had de achter lijst iets versterkt met een 3mm vurenlijstje was niet genoeg
bij het bespannen met solartex ging bij het krimpen de hele handel krom trekken
stond het spul eenmaal strak , even later zaten er weer vouwen in dus weer opnieuw spannen enz. enz. zag er niet meer uit.:mad::mad::mad:

zoals je op de foto ziet heb ik als neuslijst een koolstof buis 6mm en tweede een 4mm gebruikt de rest is van vuren gemaakt..
is nu ook al bespannen en het ziet er perfect uit :D:D:D:D

wat gewicht betreft is hij nu ± 25 gr. zwaarder , denk niet dat dit problemen geeft
mischien hier ook eens bij de d7 opletten zit niet veel materiaal in dit soort stabilo's

gr. jacques
 
hoi ,

ralf hier een foto van het stabilo zoals het nu is , ziet er mooi strak uit.
de solartex blijft nu direct mooi strak er op zitten
IMG_0735_1.jpg

de vleugel ook al bespannen nu de rib stitching er nog op
alleen jammer van de lozenge dus nu maar een leuk kleurtje erop
IMG_0737_1.jpg

voor de laser v200 motor moet ik het motorspant veranderen , doe ik maar niet.
ik heb wel nog een saito 182d op de me35 zitten misschien deze er op
hoef hiervoor niet veel te veranderen alleen een oplossing voor de koeling zoeken kan de motor dummy er ook op ,is nu geen ruimte voor
en dan de me35 maar verkopen of op zolder opslaan

groeten jacques
 
Ziet er zeker weer strak uit jacques!
Goed idee van dat stabilo op deze manier

Dat van die 4-takt was meer een grapje hoor, ZG26 is een perfekt torretje
(okee okee, 4-takt geluid is natuurlijk wel mooier bij zo'n kist ;))

Ben benieuwd welk kleurenschema erop komt :D

Groeten, Ralf
 
Dat van die 4-takt was meer een grapje hoor, ZG26 is een perfekt torretje
(okee okee, 4-takt geluid is natuurlijk wel mooier bij zo'n kist ;))

Ben benieuwd welk kleurenschema erop komt :D

Groeten, Ralf

hoi ralf,

ik heb eens bekeken welke motor er op gaat
de keus uit de volgende
IMG_0761_1.jpg

zoals ik al zei dat geknetter van de zg26 is geen gehoor bij deze kist
de saito 182td gaat weer terug op de messerschmitt , de dummy paste ook niet zo goed
dus het wordt de laser200 :D:D:D:D
IMG_0763_1.jpg

zoals je ziet de dummy past perfect bij deze alleen een geklooi met de gas aansturing maar is opgelost :cool:
wat betreft het kleurenschema ga ik eens kijken bij team von richthoven
ik denk onderkant lichtblauw stabilo rood/zwart romp ? bovenkant vleugel geel? maar we zien wel

is hij misschien nog op tijd klaar voor dawn patrol (hoop ik )

gr. jacques
 
Mooie keus v.w.b. de motor Jacques :-D

Het gaat gelukkig al weer de goede kant op met de D-VI, en met die dummy wordt het helemaal perfect. Die miste ik toch wel toen je de ZG er op had.

Gr. Teus
 
Wow Jacques, goede keuze! :yes:

't is toch wel oppassen met de opmerkingen die je maakt op het forum, had er geen idee van dat er rekening mee werd gehouden :oops: ;) :rolling:

Is wel een mooi scala aan motoren dat je daar hebt :worship:

Dummy erbij maakt hem helemaal af, moest je nog 2 aparte tanks plaatsen of doe je 2 clunks in 1 tank?

Aardig klusje nog nu hij helemaal opnieuw bespannen wordt :nosmile:

Mooi, kunnen we samen met 2 stuks Laser 200V twin op de Dawn Patrol knetteren :p
Struttertje is schaal 1:4,5 de jouwe 1:4, kniesoor die daarop let toch? :rolleyes:

Mooi man!
P.S. komt Bart met zijn DVII ook nog mee naar de Dawn Patrol?

Groeten, Ralf
 
hoi,

de fokker d6 is zover weer op geknapt en klaar om er een kleurtje op te doen
IMG_0765_1.jpg

en nu maar hopen dat hij nog zo goed vliegt als voor de klap
zal wel met de laser 200 beter gaan , deze heeft wat meer vermogen dan de zg26

ralf ik zal rie en bart vragen of ze meegaan naar down patrol


groeten jacques
 
hoi

nog wat aangepast aan de d6,
IMG_0769_1.jpg

de dummy aan de motor gemonteerd , was op een andere manier niet te doen
IMG_0773_1.jpg

en zo ziet het er dan uit
de onderdelen zijn nu naar een kennis om in de lak te zetten
hoe de keur wordt weet ik niet precies moest me laten verrassen
maar ik denk dat het zo wordt : gehele onderkant lichtblauw boven vleugel onder ook , romp voorste helft rood achter wit ,bovenzijde ondervl. onbekend :o en de rest zien we wel

goeten jacques
 
Back
Top