belt cp

bedankt voor je bericht.

Ik had deze al eerder gezien maar had 2 bedenkingen:

* als je via google zoekt op TSK450, dan lees ik:
Heli Training Gear 400-size [TSK450]

bij onder andere http://www.heli4u.nl/index1.html, http://www.rctechnics.eu/heli-training-gear-400size-pr-1604.html?language=en, http://www.winning-models.com/heli-...;amp;amp;reviews_id=0&language=it. Is het dus ook echt voor een 450 model?? Ben misschien een zeur.. maar wil graag zeker weten.

* op de foto lijkt deze 'plat' te zijn, ik had liever een die meer in een driehoek zat, waardoor hopelijk evt harde landing opgevangen zou worden ipv via het landingsgestel van de belt cp zelf. Of zou het qua werking niet veel uitmaken?
gr. kokwai
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je bericht.

Ik had deze al eerder gezien maar had 2 bedenkingen:

* als je via google zoekt op TSK450, dan lees ik:
Heli Training Gear 400-size [TSK450]

bij onder andere Walkera Dragonfly en E-sky Honey Bee radiografische bestuurbare rc helicopter bij Heli4U.nl, http://www.rctechnics.eu/heli-training-gear-400size-pr-1604.html?language=en, Heli Training Gear 400-size - WWW.WINNING-MODELS.COM - modellismo dinamico - radio servi motori elicotteri aerei brushless regolatori ESC. Is het dus ook echt voor een 450 model?? Ben misschien een zeur.. maar wil graag zeker weten.

* op de foto lijkt deze 'plat' te zijn, ik had liever een die meer in een driehoek zat, waardoor hopelijk evt harde landing opgevangen zou worden ipv via het landingsgestel van de belt cp zelf. Of zou het qua werking niet veel uitmaken?
gr. kokwai

Zou me er niet blind op staren..
Een trainings kruis is aardig voor de eerste weken, zeker als de op een ruw ondergrond moet beginnen als een grasland.
Daarna zul je ervaren dat je trainings kruis als een blok aan je been is.
Ik heb al beginners gezien die 2 stukken van 50cm houten staf (5 a 6mm) gebruikten en daarmee zeker zo goed gingen..

Als je op grasland moet/gaat beginnen zocht wel voor een plaat hout (1x1 meter) waarvanaf je wil opstijgen..
Is meteen een goed idee als je Radd's rotary flightschool wilt gaan volgen maar dan begin je als eerste om het trainings kruis er af te halen..
Is volgens hem een hoop schijn gevoel aan veiligheid..

Benno
 
Leuke discussie, om er even op in te haken heb ik de volgende vraag.
Als ik "out of the box" kijk naar de CP-2 en de King3 van E-sky zie ik, als beginnend heli vlieger maar kleine verschillen, kan iemand aangeven wat nu echt het verschil is tussen beide? Denk dat plantjes zijn eerdere opmerking goed in de richting zit, maar meer info (en details) zijn altijd welkom!

Dit alles vanuit mijn achtergrond dat ik met een Lama v4 ben begonnen, nu met de honeybee FP aan het hooveren ben en als ik die onder de knie heb wil ik door naar CP (maar welk Esky model gaat dat worden is "the question"). 8)

De nieuwe Belt-cp is niet veel technisch veranderd. alles wat mooiere en wel de HH gyro standaard..

De Nieuwe King3 is wel veel veranderd..
Wel de BL motor en een HH gyro standaard..

Hoe die laatste vliegt weet ik niet omdat hij nog moet uitkomen..
Als je al aardig vliegt met de FP dan heb je m.i. 2 opties..
Goedkoop en leuk. Kies de king2 of wacht op de king3.
Goed en beter maar duurder. KDS450C kit of rtf..

Als je voor de Belt-cp gaat zul je snel uitgekeken zijn en door willen.

Benno
 
Hallo, ook ik volg dit draadje al een tijdje en heb toch besloten voor de Belt-CP te gaan. Die ik zojuist heb gekocht. Het is sowieso geen slechte koop voor een 6-kanaals en al helemaal niet voor een beginner (denk ik). Daarnaast is het ook een beetje het gevoel wat je krijgt als je de heli ziet... je koopt waar jij je het beste bij voelt... toch? De upgrades zijn voldoende en mooi. Ik vlieg al een tijdje met een 3 en 4 kanaals en dit word mn eerste 6 kanaals... dus ben benieuwd!

Witte Belt, canopy stickers eraf, volledige tail vervangen voor carbon onderdelen. Alu kop erop.... yep zo wil ik mn heli hebben...

Alleen ben ik wel bang dat het vaak alleen vliegen wordt aangezien ik in Woerden woon. Dus mochten er mensen zijn die uit deze buurt komen, hoor ik dat graag ;)
 
maar waar heb je hem gekocht?

Ik heb een nwe particulier gekocht.. volledig afgesteld maar nog nooit ermee gevlogen. Het is wel een mooi ding... alleen een trainingskruis is wel een must in het begin. Eerst maar proberen in 1 a 2 M2 blijven te hooveren...

Maare mag bestellen?? Dat ken ik haha (helaas)
 
Maare mag bestellen?? Dat ken ik haha (helaas)

Ja i.d.d,, maarja ook i.v.m auto, ik moest maar gaan sparen voor auto,
maarja een belt cp kost niet zo heel veel dus dat kan makkelijk uit heb ik ze maar verteld:p

maar even zien wanneer ik hem kan bestellen,
maar particulier?
 
Ja i.d.d,, maarja ook i.v.m auto, ik moest maar gaan sparen voor auto,
maarja een belt cp kost niet zo heel veel dus dat kan makkelijk uit heb ik ze maar verteld:p

maar even zien wanneer ik hem kan bestellen,
maar particulier?

Ik heb ook een Belt CP, en sinds kort een T-Rex 450 erbij.
Ik zit er sterk over te denken om de Belt te verkopen,
Dus als je belang bij hebt jaapjan: PB mij even ;)

Belt CP is echt een prima heli.
Echter raad ik zowiezo een Headlock gyro aan ipv dat kleine Rate-Ding van E-Sky wat er standaard opzit bij de RTF versie....

Groet, Christian
 
Ik ben alleen 3 en 4 kanaals gewend maar wat een kracht komt er van deze heli af!! Als je het niet gewend ben schrik je wel ff... voorlopig zie je mij met trainingskruis ;)
 
Ja idd,
ik vloog ook met 3/4 kanaals,
maar ik ben nu al een tijdje met een sim bezig met een 450 size,
heb al erg veel onder de knie dus bijna tijd voor een echte:D
 
Ik wil voor de Belt-CP extra blades bestellen, maar zie alleen de zogenaamde wooden en de carbon blades voor de Belt-CP. Het liefs heb ik die witte extreme blades die voor de King zijn. Kunnen die ook op de Belt?

Zo niet waar kan ik goede (beginner) blades halen voor de Belt?
 
Hoi rogier,

Voorlopig raad ik je aan bij woodies te blijven..
Er is ook CF (Carbon Fiber) en GF (Glassfiber) maar die zijn beslist een stuk duurder 2 a 3x en gaan uit eindelijk bijna net zo snel kapot. Alleen als je 3D kunt vliegen zul je de verschilen merken dus dat duurt nog wel even..

De belt gebruikt langere bladen dan de king en dus zou ik niet naar king bladen kijken.
Overigens zijn die etreem bladen ook niet zo best voor de king..
Ze zijn veel zwaarder en logger en dus belasten ze de kop veel meer.

Je kunt wel bladen die voor andere 450 klasse heli's gebruiken.
Op mijn belt had ik echter altijd blade tracking problemen zodra ik andere type bladen gebruikte en kreeg ik het bladspoor alleen helemaal weg met echte witte of gele woodies...

Op ebay kun je hier en daar goekopere aanbiedingen vinden van 5 setjes bladen. Ik heb daar ook een setje van 5 stuks gehad maar ook daar had ik problemen mee.

Succes Benno
 
Ben ook sinds kort de eigenaar van een Belt CP.
Moet zeggen dat het er wel allemaal degelijk uitziet. In de winkel zeiden ze dat het een prima heli is om te leren en als je echt toe bent aan het 3D vliegen om dan naar iets anders te gaan kijken.

Ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Heb al wat uurtjes op de sim gezeten.....

Heb trouwens op advies toch maar wooden blades erop zitten!!
 
Hoi rogier,

Voorlopig raad ik je aan bij woodies te blijven..
Er is ook CF (Carbon Fiber) en GF (Glassfiber) maar die zijn beslist een stuk duurder 2 a 3x en gaan uit eindelijk bijna net zo snel kapot. Alleen als je 3D kunt vliegen zul je de verschilen merken dus dat duurt nog wel even..

De belt gebruikt langere bladen dan de king en dus zou ik niet naar king bladen kijken.
Overigens zijn die etreem bladen ook niet zo best voor de king..
Ze zijn veel zwaarder en logger en dus belasten ze de kop veel meer.

Je kunt wel bladen die voor andere 450 klasse heli's gebruiken.
Op mijn belt had ik echter altijd blade tracking problemen zodra ik andere type bladen gebruikte en kreeg ik het bladspoor alleen helemaal weg met echte witte of gele woodies...

Op ebay kun je hier en daar goekopere aanbiedingen vinden van 5 setjes bladen. Ik heb daar ook een setje van 5 stuks gehad maar ook daar had ik problemen mee.

Succes Benno

Persoonlijk ben ik een andere mening toegedaan.
Ik heb in het begin ook altijd met houten bladen gevlogen...simpelweg omdat er houten bladen bij de heli geleverd werden (falcon3D). echter toen ik overging naar carbon bladen werd de heli zo ontzettend veel stabieler en 'lekkerder' te vliegen dat ik al snel spijt had dat ik niet eerder overgegaan was.
In mijn geval waren de carbon bladen ook nog eens stukken goedkoper....24 euro voor houten tov 19 euro voor carbon (Align 315) De 450 bladen vallen onder het type Align 325 en zijn net zo duur.

Dus mijn mening is....gooit je houten bladen aan de kant. Dat carbon sneller stuk gaat als de houten bladen valt ook wel mee. Met lichte crashes verliezen m'n houten bladen het van de carbons...die zijn zo stevig dat er zowat niks mee gebeurd. Een zware crash daar is geen enkel blad tegen bestand ;)
 
Ik denk dat je de belt-cp niet met jou Falcon kan vergelijken.
En ja de orginele Carbon bladen voor de belt-cp geven meer stabiliteit maar kosten ruim 2 zoveel als de orginele woodies kosten.

Het probleem is dat er nog al veel nep belt-cp bladen zijn en die zijn niet zo best. Maar ja zoals ik al stelde. Als je kunt vliegen moet je door naar CF bladen voor beter vlieg eigenschappen en die merk je dan.

Overigens kun je ook stellen dat als je heli stabiler vliegt het vliegen makelijker wordt maar dan geldt dat ook voor de Gyro versus HH gyro en Dan toch maar een T-rex 600 met een 200 euro gyro..
Die vliegt veel stabiler..

IK denk echter als je nog niet kunt vliegen je beter een goedkope heli kunt kiezen voor de ervaring en dan door gaan met die ervaring..

Fietsen heb je ook niet geleerd op een grote fiets terwijl die ook veel stabiler fietst.
Dus als je leert vliegen met woodies en een rate gyro kan je later beter vliegen met een HH gyro en CF bladen..
Pas alleen op dat je wel vorderingen blijft maken en weet dat je over een aantal maanden door moet stappen naar updates/upgrades...


Benno
 
Waarom kan je de belt niet met de falcon vergelijken als het op de bladen aankomt ?
Het formaat is nagenoeg hetzelfde. Als je het over bladen van de 450 hebt en die kunnen ook op een belt cp dan kun je de align 315 en 3125 er ook zo op plaatsen.
Ik weet niet wat woodies kosten voor de belt, maar zo verschrikkelijk afwijkend zal die prijs ook niet zijn tov de woodies van een falcon...tenzij de woodies van de belt zo verschrikkelijk slecht zijn dat ze erg goedkoop zijn ?
Als je voor 19 euro een paar erg stabiele bladen op je belt kunt zetten en er lekkerder mee kunt vliegen dan is dat echt geen weggegooid geld hoor :)
En jah...naarmate je beter leert vliegen zul je waarschijnlijk ook groter willen, maar dan maakt 19 euries nou ook niet zoveel uit dan :)

Wat kosten de woodies van een belt dan ?
 
Wat kosten de woodies van een belt dan ?

8,95:p
kun je het nog een keer voor doen toch?:p
cf blades staan in iedergeval niet bij de onderdelen van een belt-cp, dus dan moet je denk gewoon gaan passen met wat jij zegt een falcon ofzo,
maar voor 8,95 kun je beter een setje extra woodies er bij mee bestellen,
voordat je overgaat op de cf,
 
8.95 is idd erg goedkoop voor een setje blades.
Ik ga ervanuit dat het formaat niet zoveel verschilt dan van de 450 of mijn falcon; op de falcon kunnen ook de 325cm blades ...dus waarom die woodies dan zo goedkoop zijn ? De originele houten bladen van de falcon zijn echt 24 euro per set....misschien in sommige winkels iets goedkoper, maar veel zal het nooit zijn.

En toch.......:) adviseer ik je eens carbon te gebruiken....je merkt zoveel verschil.
Dus als je nou je heli al wat goed in de lucht kunt houden zonder al teveel problemen, zet er dan eens carbons op en ga ermee hoveren.
Ik merkte dat ik de heli veel beter op 1 plek kon houden, motorisch liep hij ook veel beter en ik vloog ca. 1 minuut langer op een lipo.

Gebruik dan de woodies als je gaat oefenen met kans op een crash :)
 
Back
Top