Keildiffusor (II)

He dan kan ik niet achter blijven:
2009.jpg
 
vliegen met de vernieuwde motor

Van middag heb ik twee keer gevlogen met de vernieuwde motor.
Het ging allemaal goed. stuw genoeg.
De temperatuur is bij 30 k ongeveer gelijk als bij 116k en ligt onder de 600 graden.
Bij 60k is de temperatuur minder dan 500 graden celsius .

gr Gerrit Jan de teller staat voor de formost op 83 vluchten
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal Goed Gerrit Jan :D

Ook een mooie fot zo de kist net boven het veld :yes:
 
Op naar de honderd

Helemaal Goed Gerrit Jan :D

Ook een mooie fot zo de kist net boven het veld :yes:

Nou gerritjan nu alweer vlucht 83 het gaat de goede kant op naar de 100st vlucht,dan komen we een borrel halen hihihihi.
gr rene.
ps. maandag gaan we de nieuw regeling eraan hangen,zal me benieuwen.
 
kj66

Hier is hij dan de motor met keildiff.
Er is niet veel over gebleven van de bestaande motor .As ,compressor turbine wiel en ngv zijn niet vernieuwd.
full
full


Deze verbrandings kamer is buiten gewoon goed. is nr 4 die ik gemaakt heb om uit te proberen
full


Met de kj 66 ben ik eindelijk klaar. nu de 70 mm binnen kort meer hier over
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er goed uit Gerrit Jan.

Hij brand precies in het midden.

Mooie prestatie , heel leuk werk om kamers te ontwikkelen en aan te passen.

Veel succes verder.

Mvg,

Martin.
 
Gerrit Jan,
12 sticks geeft dit een merkelijk meer verbruik?
Normaal zou ik denken van wel, al heb ik al het tegendeel gehoord, heb jij hier al zicht op.
 
sticks

de verbrandings kamer is met 12 sticks gr Gerrit Jan

Hoi gerritjan heb je nu de rvs sticks gemonteerd?
Morgen gaan we de ecu,s laten draaien.
voordat ik het vergeet Rik stuur ff de maten van alu platen en rvs dan kan ik er een pakje van maken en verzenden.
Mocht je de platen geknipt willen kan dat ook op de gewenste maat.
 
sticks

Hoi gerritjan heb je nu de rvs sticks gemonteerd?
Morgen gaan we de ecu,s laten draaien.
voordat ik het vergeet Rik stuur ff de maten van alu platen en rvs dan kan ik er een pakje van maken en verzenden.
Mocht je de platen geknipt willen kan dat ook op de gewenste maat.

Rene. nee ik heb er inconel sticks in, daar heb je geen om kijken na rvs moet je steeds in de gaten houden het brand je zo uit de kamer.

gr Gerrit Jan. succes met het testen van je ecu let op dat je start motor niet blijft hangen warme start met trillingen kan er op wijzen dat je motor blijft hangen. gr Gerrit Jan
 
Zo Gerrit Jan , jij zit ook niet stil.
Ja die kamertjes werken prima , kijk maar naar Gerald Rutten z,n 18 kg motor.

Mvg,

Martin.
 
Hoi Gerrit Jan, ziet er inderdaad mooi uit, goed op weg.

Zoals Martin al zei werken die kamers inderdaad erg goed, hele goede warmte distributie. Mijn 70mm variant is gebaseerd op de UT maar dan een nóg grotere compressor er in. 74mm buiten diameter bij een inlaat diameter van 56mm. Ik heb van de week voor het eerst 18,6kg gehaald bij 119.000 toeren, echt een ongeloofelijk machtig machientje! (...en dat uit een kj keteltje:cool:) Temperaturen zijn over de hele range goed, alleen bij max vermogen loopt het wat op, uitlaat diameter waarschijnlijk iets té krap. Ook hier weer die "vortex" vollkeil diffuser en die loopt werkelijk als een trein. Snelle acceleratie en géén teken van brommen of zo. (Hij is behoorlijk open) Ik zal je draadje niet helemaal kapen, later zal ik er meer over schrijven, druk aan het testen nu.

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-8XJDN7ZP.jpg


GroteFoto-LOKG43EJ.jpg


GroteFoto-8M8RXGST.jpg


GroteFoto-8ZAPA6Y3.jpg
 
74 mm

Dat ziet er goed uit Gerald.
Ik heb er een 70 mm compressor in zitten heb ik van een vriend gekregen waar ik samen turbine,s mee bouwde helaas is hij niet meer hij is overleden.
De in laat is 50 mm de schoep door laat is 5.8.
18 kilo zal er wel niet in zitten .
Maar als hij netjes loopt en 13 a 14 kilo drukt ben ik tevreden .
Gr Gerrit Jan.
 
@Gerald


Yes je nieuwe creatie hier op het forum, we zaten al met smart te wachten op het moment dat je het ging laten zien hier, wat je weer gemaakt hebt.

Bedankt voor je foto,s die je mij per prive mail stuurde, ik heb ze gelijk opgeslagen en ik moet zeggen, ik kijk er te vaak naar, wederom een een knap stukje vakwerk van u, mijn complimenten van deze kant TOPPIE kerel.

Helaas heb ik nog geen forceerderij kunnen vinden die bereid was om een een paar huisjes te forceren voor je, ma ja je weet nooit he, ik blijf zoeken.

Maak even een eigen draadje over je nieuwe turbine, tenminste als je dat leuk vindt, om dat te doen je moet natuurlijk niks.

Vriendelijke groeten Jaap
 
Laatst bewerkt:
nice gerald :)

mooi dingetje!!

GR180, hmmmm:rolleyes: Gerald Rutten 180? :D

ook ff een vraagje he, voor de wren 54, kun je dan beter 11 of 13 wiggen maken op de vortex diff?
ik ben heel benieuwd wanneer die RH54 het gaat doen ;)

Gr. Rik
 
Back
Top