Bouwverslag Topflight Giant P-51D Mustang KIT.

Ik ben weer een stukje verder gegaan met de deuren van het landings gestel..

met een plaatje koper en buisje een scharnier gemaakt en zo is het wel mooi weggewerkt!

DSC08437.jpg


DSC08438.jpg


DSC08439.jpg


DSC08440.jpg


nu de andere nog.
 
Pff wat mooi zeg improviseer je het of staat het zo in de handleiding?


In de handleiding staat helemaal nix van de deurtjes dus dat moet je een beetje zelf en van foto's bekijken.

RE: top flite p-51 giant scale build

In deze link kan je een hoop leuke en zeer mooie dingen vinden!
Ik zag hoe ze het daar gedaan hadden en ik heb het zelf een beetje meer weggewerkt en het is ook makkelijk bereikbaar onder dat klepje.

Verder heb ik de flaps en aelerons al klaar en gaat het de goede kant op!

ik neem ook lekker de tijd om alles netjes uit te denken waardoor ik hoop een goed resultaat te krijgen ;)
 
Uitlaat MOKI 45

Ik weet nog niet wat voor een uitlaat ik er op ga doen ik heb wel ff gekeken bij BCM op de site en miss dat daarvan wel iets gaat passen. Anders kan ik er misschien 1 aanpassen.

quote]

Hallo Robert.

Zelf vlieg ik al een jaar of 5 de Pica Spitfire 1:5 (11.5 kilo leeggewicht) met dezelfde Moki; echter met resonantiepijp in de romp. Loopt en start an sich goed. Growelijk veel vermogen (vooral koppel bij opstijgen (KIJK UIT MET UITBREKEN NAAR LINKS!!!)) Zelf draai ik een 21-12 houten drieblakd zelfgemaakte propellor. Draait hiermee zo'n 7.500 Rpm. Echter, in duikvlucht neigt de motor tot viertakten. Ik weet niet waar het aan ligt. Ook al eens gedacht dat er wellicht te weinig lucht bij de carburateur zou komen; dus extra NACA luchtinlaat op de bovenzijde van de kist aangebracht. Ietwat beter resultaat. Hiermee wil ik zeggen dat je toch wel een beetje moet aanpassen als je een kist bouwt met een slanke romp en een dikke motor waarbij er weinig ruimte is voor luchtstroming naar de carburateur. Trouwens, een tank van 600cc is voldoende. Tijdens een reguliere vlucht stook ik maar de helft op.

Verder alle complimenten en niets dan lof; je bouwt mooi SCALE!!!

Groeten van Bart, en ik blijf het draadje volgen (veel te laat opgemerkt)
 
De glasmat is van een plaatselijk schilders winkeltje en is mooi fijn spul en de epoxy had ik nog liggen die kwam van een automaterialenzaak. waarschijnlijk heb je aan deze info ook niet veel maar ik heb het in 3 laagjes gedaan en gewoon tussen de lagen door 24 uur gewacht voor goede uitharding. Nu heb ik mooie stevige deurtjes en daaroverheen balsa gelijmd.

Robert.
 
weer even een update..

Als je van die mooie deurtjes maakt die open gaan moet je het ook een beetje netjes hebben dus daarom dacht ik.. de binnenkant ook maar dan!

44-74878_13_cf1.jpg


een beginnetje..

DSC08441.jpg


DSC08442.jpg


DSC07730.jpg


DSC07732.jpg


Robert.
 
Erg mooie deurtjes

(de rest ook hoor ;))

ter info normaal gaan die wiel deuren dicht wanneer de wielen "down" zijn (zolang er olie druk is , daarna zakken ze langzaam open. Wanneer de motor gestart wordt en er weer olie druk is , gaan ze dicht. Kijk maar naar foto's tijdens opstijgen en landen)
filmpje P-51D start up: P51 Mustang Starting Up - Truveo Video Search


Klopt! Als alles dicht is en je stuurt met de zender je retracts naar beneden dan gaan eerst de deurtjes open dan komen de wielen er uit n gaan de deurtjes weer dicht.

En daarvoor heb ik een UP2 liggen die dat allemaal regelt met lucht.
http://www.up-1.com/uptwo.html

Ik heb het nog niet geprobeert maar dat doe ik pas als ik de vleugel mooi passend heb op de romp zodat ik weet waar ik dat ding kwijt kan (waarschijnlijk op de vleugel) omdat ik dan zo min mogelijk koppelingen heb naar de romp. De Lucht fles en het staartwiel zitten in de romp dus dan kan ik het me 3 koppelingen af.

Robert.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Robert,

volg je draadje al voor een lange tijd. Ziet er heel goed uit. Zelf vind ik ook altijd leuk en een uitdaging om schaaldetails te maken. Veel succes met de bouw en blijf het volgen.

PS heb je de Moki al laten lopen?

Groetjes, Edwin
 
Even de vleugel gepast op de romp en dan zie je pas hoe groot hij wordt! :S

full


full


Meer foto's volgen!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Nice project.

Je maakt hem bloedmooi,,mss is dit iets voor je.

Kijk maar eens op deze site :: wero-engine-shop.de ::.

Daar kun je de uitlaten bestellen die al in je draad staan, mss ook wel een voor jou motor.

Kijk maar eens in mijn draad daar heb ik foto's staan.

Afwerk verslag P-51 van Ton de Bruijn.



Gr Ton
 
Laatst bewerkt:
Ben weer een beetje opgeschoten..

Bovenkant dicht gemaakt!

full


en schaven schaven schaven schuren schuren enz. enz...

full


en zeer belangrijk! De Moki bevestigd! alleen een klein dingetje.. Zoals je ziet heb ik een quicklink met een stangetje aan de gashevel gemaakt, de hevel moet in die richting getrokken worden om gas te geven. Iemand enig idee hoe ik dat kan maken? ik zat te denken aan een messing buisje vanuit het motorschot richting die gashevel te buigen en daar een staaldraadje (van m'n closed loop) doorheen te doen voor het gasgeven.

full


En een totaal plaatje hoe het er nu voor staat. Ook even de cockpit gepast :D
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
geen staaldraad maar gewoon een perlon snoertje nemen . ;)

Mvg Johan

Ik heb echt geen idee wat Perlon is?

Ben intussen bezig met de cockpit kap en dergelijke op op maat te maken maar weert iemand een goede lijm voor de transparante kap te lijmen op aluminium? Ik heb nu canopy glue gekocht maar dat wil niet blijven zitten.

Gr, Robert.
 
Back
Top