Ik weet nog niet wat voor een uitlaat ik er op ga doen ik heb wel ff gekeken bij BCM op de site en miss dat daarvan wel iets gaat passen. Anders kan ik er misschien 1 aanpassen.
quote]
Hallo Robert.
Zelf vlieg ik al een jaar of 5 de Pica Spitfire 1:5 (11.5 kilo leeggewicht) met dezelfde Moki; echter met resonantiepijp in de romp. Loopt en start an sich goed. Growelijk veel vermogen (vooral koppel bij opstijgen (KIJK UIT MET UITBREKEN NAAR LINKS!!!)) Zelf draai ik een 21-12 houten drieblakd zelfgemaakte propellor. Draait hiermee zo'n 7.500 Rpm. Echter, in duikvlucht neigt de motor tot viertakten. Ik weet niet waar het aan ligt. Ook al eens gedacht dat er wellicht te weinig lucht bij de carburateur zou komen; dus extra NACA luchtinlaat op de bovenzijde van de kist aangebracht. Ietwat beter resultaat. Hiermee wil ik zeggen dat je toch wel een beetje moet aanpassen als je een kist bouwt met een slanke romp en een dikke motor waarbij er weinig ruimte is voor luchtstroming naar de carburateur. Trouwens, een tank van 600cc is voldoende. Tijdens een reguliere vlucht stook ik maar de helft op.
Verder alle complimenten en niets dan lof; je bouwt mooi SCALE!!!
Groeten van Bart, en ik blijf het draadje volgen (veel te laat opgemerkt)