Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Vraag...
hoe zit dat nu eigenlijk precies met die . (punt) aanduidingen voor motoren?
Is daar een tabel voor?
en hoeveel cc is een .55 precies?
Vervolgens de versteviging voor de ribben erin gelijmd met dunne CA.
Gewoon een druppeltje op de verbinding en de lijm zuigt zichzelf erin!
Had voor de zekerheid nog een druppeltje extra erop gedaan maar dat werkt dus niet![]()
Hierna mocht de mainspar op zijn plek gelijmd worden. Omdat het hout bij de kit nogal krom is, heb ik een flinke voorraad balsa gekocht wat ik gebruik voor de bouw.
Hamers in condoompjes verpakt omdat ze beetje roestig zijn en ik geen roestplekken op het hout wilde krijgen![]()
Normaal bouw je eerst de ribben met de liggers en dan pas de beplanking.Maar dit werkt ook. Hartstikke mooi!
Niet teveel met CA lijmen , hout is flexibel en moet ook zo blijven .
Alles wat met CA gelijmt word is niet meer flexibel en knakt gewoon los op de naad bij belasting .
Normaal kan je ook de kromme hout delen wel gebruiken , ik span er meest een alu liggertje tegen aan met klemmetjes tot het droog is .
Hout roest niet , en als de hamers droog zijn gebeurt er niet veel .
Ik werk ook met 2kg hamers (zonder steel)
he zou gewoon voldoende moeten zijn ,hij heeft funktieoinele struts wel moet je dan zorgen dat de verbinding aan de romp en onder de vleugel stevig is, en dan kan er volgens mij totaal niets mis gaan ook moet je dr voor zorgen dat je er de juiste v stelling in bouwd en dat regel je ook met de struts en zorg dat de eerste rip in jou geval w12 ook in de goede schuinte zet want anders krijg je onder n lelijke kier