Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het is goed dat er een beetje doorgevraagd wordt en dat niet elk antwoord meteen voor lief genomen wordt. Het is tenslotte een heel serieuze zaak dat van die coördinaten en die F-18 bordjes.
Nou ik vraag ik me serieus af of Boxmeer wel zo'n goede keus is. Mijn Cirrus heeft geen spoilers en vliegt half mei met gemak 1000 meter hoog. En heeft een glijhoek van 1:20 en meer (met de Picolario variometer geijkt in seizoen 2008-2009, OK moet opnieuw gecertificeerd worden).
Ik ben er eens even ter plaatse gaan kijken en meten:
De dichtstbijzijnde hoogspanningsleiding is bij zuidwestenwind 709,43 meter in de aanvliegroute, die mag voor mij dus niet hoger zijn dan 35 meter. De dichtstbijzijnde boom staat op 137,02 meter afstand en die is hoger dan 7 meter. Wat zijn de exacte coordinaten van de landingspot? Bij welke windrichting? Is er dan nog voldoende lengte voor het uitrekken van de rubberlijn? Wat is de hoogte en het materiaal van de keten/boxen/containers die in het landingcircuit staan?
Ik moet ook weten of ik onder Volkel CTR zit. Ook de OLNO en OSGOS SID's van Eindhoven aiport gaan gevaarlijk dicht langs het veld, ik zag daarnet op de vliegbewegingmonitor van radar.vlieghinder.nl (kan je op google earth live het vliegverkeer volgen in 3D) een Boeing737 van Ryanair op 465 meter hoogte langsscheuren. Is er radiocontact met Eindhoven, Volkel of met Dutch Mill? Volgens mij zit het veld trouwens ook in de Niederrhein CTR. Verder ben je vanaf 750 meter hoogte transponderplichtig!.
Tenslotte: er is een moderate bird strike risk.
Ik hoop dat jullie bevredigende antwoorden in dit draadje kunnen publiceren, er is nog tijd tot 1 april, dan moet ik het weten.
Jaap
Rechts tamelijk hoge bomen, .........
dacht ik ook, en aan de ander kant hoogspanning kabels op +-500 meter 8-O
51.641893, 5.900597 - Google Maps
Sjors,
Ik heb altijd een zaag bij me. We reduceren de spanwijdte van je Cirrus tot 1 meter waardoor de glijhoek aanmerkelijk minder gunstig uitpakt. Daarmee is het grootste deel van je problemen opgelost.
Verder nemen we speciaal voor jou een elastiek van 3,16 m met 12,67m lijn mee, waarmee naar verwachting een Boeing op 75 meter nog geen last van jou heeft. Die transponder ga ik nog even achteraan.
Trouwens 1000 mtr vind ik wel heel erg hoog voor een 3 mtr kist.
...Wat zijn de exacte coordinaten van de landingspot? Bij welke windrichting? .
Ik zal wel een bakkie (27mc) meenemen. kan je op kanaal 19 vragen of je kan landen.Is er radiocontact met Eindhoven, Volkel of met Dutch Mill? Volgens mij zit het veld trouwens ook in de Niederrhein
Ja wil je volgende keer wel op de wegen en paden blijven!!Ik ben er eens even ter plaatse gaan kijken en meten:
Volgens wel ingelichte bronnen zit er tussen de kabels voldoende ruimte om er met een “Cirrus” op meskant tussendoor te vliegen.De dichtstbijzijnde hoogspanningsleiding is bij zuidwestenwind 709,43 meter in de aanvliegroute, die mag voor mij dus niet hoger zijn dan 35 meter.
Die worden jaarlijks op de bomentopdag afgetopt op een hoogte van 5 meter.De dichtstbijzijnde boom staat op 137,02 meter afstand en die is hoger dan 7 meter.
Voldoende hoog en stevig om de inslag van een uitdagend vintage model glansrijk te doorstaan.Wat is de hoogte en het materiaal van de keten/boxen/containers die in het landingcircuit staan?
Uiteraard, de familie buizerd wint het altijd.Tenslotte: er is een moderate bird strike risk.
Je vraagt je af hoe vroeger, zonder GPS en Googlemaps, iets georganiseerd kon worden... Het is tenslotte een heel serieuze zaak dat van die coördinaten en die F-18 bordjes. ...
Ja...850 meter is voor mij wel de grens hoor
Oh man wat duurt het lang voordat het 17 mei is.....wordt er helemaal flauw van.
Sorry, jaartal onbekend, voorkeursfreq. 77 of 79.
Inderdaad weinig hellingen, misschien ook wel minder geschikt maar toch een leuke dag?? Ik heb nog een vintage zwever van 4 meter, maar ben bang dat die niet op tijd klaar zal zijn.
Huckepack nog nooit geprobeerd, zou dat graag eens onder begeleiding proberen. Kistje heeft overigens ook een sleephaak. Binnenkort maar eens naar de kust om hellingzweven te proberen.
Voorheen vooral heli's en deprontoestellen (veelal 3d/acrokistjes) gevlogen. Momenteel op rustige dagen met een 2.26m depron zwevertje aan het vliegen en in de spaarzame vrije uurtjes proberen wat projecten af te ronden:
1) Lanier Laser 200, ZG74, 2,44m
2) Vintage Zwever 4m, merk onbekend
3) E-Flite Pitts S12 met schade
4) Funtana 2mtr