Vintage Glider treffen - 17 mei 2009 te Boxmeer gaat definitief door.

@Arjan maak van Sjors maar Jaap :mrgreen:

(er staat ook iets van 1 april bij, zou dat er iets mee te maken hebben ;) )
 
Laatst bewerkt:
George,
Kijk even naar de handtekening van F3Japio....die heet Sjors. Wel verwarrend trouwens dat Japio Sjors heet en Sjors dan weer George is......

Mijn antwoord is ook geldig tot 1 april trouwens.
 
Het is goed dat er een beetje doorgevraagd wordt en dat niet elk antwoord meteen voor lief genomen wordt. Het is tenslotte een heel serieuze zaak dat van die coördinaten en die F-18 bordjes.
Nou ik vraag ik me serieus af of Boxmeer wel zo'n goede keus is. Mijn Cirrus heeft geen spoilers en vliegt half mei met gemak 1000 meter hoog. En heeft een glijhoek van 1:20 en meer (met de Picolario variometer geijkt in seizoen 2008-2009, OK moet opnieuw gecertificeerd worden).
Ik ben er eens even ter plaatse gaan kijken en meten:
De dichtstbijzijnde hoogspanningsleiding is bij zuidwestenwind 709,43 meter in de aanvliegroute, die mag voor mij dus niet hoger zijn dan 35 meter. De dichtstbijzijnde boom staat op 137,02 meter afstand en die is hoger dan 7 meter. Wat zijn de exacte coordinaten van de landingspot? Bij welke windrichting? Is er dan nog voldoende lengte voor het uitrekken van de rubberlijn? Wat is de hoogte en het materiaal van de keten/boxen/containers die in het landingcircuit staan?
Ik moet ook weten of ik onder Volkel CTR zit. Ook de OLNO en OSGOS SID's van Eindhoven aiport gaan gevaarlijk dicht langs het veld, ik zag daarnet op de vliegbewegingmonitor van radar.vlieghinder.nl (kan je op google earth live het vliegverkeer volgen in 3D) een Boeing737 van Ryanair op 465 meter hoogte langsscheuren. Is er radiocontact met Eindhoven, Volkel of met Dutch Mill? Volgens mij zit het veld trouwens ook in de Niederrhein CTR. Verder ben je vanaf 750 meter hoogte transponderplichtig!.
Tenslotte: er is een moderate bird strike risk.
Ik hoop dat jullie bevredigende antwoorden in dit draadje kunnen publiceren, er is nog tijd tot 1 april, dan moet ik het weten.
Jaap
Rechts tamelijk hoge bomen, .........

dacht ik ook, en aan de ander kant hoogspanning kabels op +-500 meter 8-O

51.641893, 5.900597 - Google Maps

Zo had het bericht van Jaap moeten zijn
 
Laatst bewerkt:
Jaap,

Dan zal ik proberen om binnen 2 maanden een toren met radar te laten plaatsen incl verkeersleiders. You never now.

Kom op jongens we vliegen daar met 5 mtr kisten, 4 motorige DC-7 ect ect. Er zijn nog nooit problemen geweest met laagvliegende F-16's van Volkel of Boeings van Niederrein en Eindhoven.

Trouwens 1000 mtr vind ik wel heel erg hoog voor een 3 mtr kist.

Ik heb met mijn Cirrus ook eens zo hoog gezeten dat hij bijna niet meer te zien was en dat was tegen de 500 mtr.

Maar goed als Arjan de transponder regelt ga ik ff achter een torentje aan.

Gr Ton


Sjors,
Ik heb altijd een zaag bij me. We reduceren de spanwijdte van je Cirrus tot 1 meter waardoor de glijhoek aanmerkelijk minder gunstig uitpakt. Daarmee is het grootste deel van je problemen opgelost.
Verder nemen we speciaal voor jou een elastiek van 3,16 m met 12,67m lijn mee, waarmee naar verwachting een Boeing op 75 meter nog geen last van jou heeft. Die transponder ga ik nog even achteraan.
 
Laatst bewerkt:
...Wat zijn de exacte coordinaten van de landingspot? Bij welke windrichting? .

Jaap, voor jouw ligt er een stukje teer, is niet te missen met google earth A73 als de windrichting niet goed is kan je altijd uitwijken naar A77 of N272

Is er radiocontact met Eindhoven, Volkel of met Dutch Mill? Volgens mij zit het veld trouwens ook in de Niederrhein
Ik zal wel een bakkie (27mc) meenemen. kan je op kanaal 19 vragen of je kan landen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er eens even ter plaatse gaan kijken en meten:
Ja wil je volgende keer wel op de wegen en paden blijven!!

De dichtstbijzijnde hoogspanningsleiding is bij zuidwestenwind 709,43 meter in de aanvliegroute, die mag voor mij dus niet hoger zijn dan 35 meter.
Volgens wel ingelichte bronnen zit er tussen de kabels voldoende ruimte om er met een “Cirrus” op meskant tussendoor te vliegen.
Wel opletten voor de staanders, die veren net als de kabels niet echt mee.:(

De dichtstbijzijnde boom staat op 137,02 meter afstand en die is hoger dan 7 meter.
Die worden jaarlijks op de bomentopdag afgetopt op een hoogte van 5 meter.
En trouwens, de boompjes staan ver genoeg uit elkaar om er met een spanwijdte van 3.25 meter tussen door te vliegen,
dan moet het met een "Cirrus" ter hoogte van de stammetjes ook gaan.:)

Wat is de hoogte en het materiaal van de keten/boxen/containers die in het landingcircuit staan?
Voldoende hoog en stevig om de inslag van een uitdagend vintage model glansrijk te doorstaan.:)

Tenslotte: er is een moderate bird strike risk.
Uiteraard, de familie buizerd wint het altijd.
Is het niet met de wendbaarheid, is het wel met de neus voor het vinden van thermiek.:-)
 
Heren dit kreeg ik van een bekende in m'n privebox, het is een gedeelte van het bericht

Je kunt het niet iedereen naar je zin maken. Als je niet op jullie veld kunt landen, kun je m.i. nergens landen.
Verder lijkt het er op dat men tegenwoordig tot op de meter moet weten waar men moet zijn.

Precies als je bij ons niet meer kan landen, kun je beter een andere hobby (vissen misschien) zoeken

Thanks ...... Kom je ook kijken die dag????

Gr Ton
 
Laatst bewerkt:
Ha ha vertel mij wat,,,nog 2 maanden.

Het doet me een beetje aan m'n kinderen denken als het zo'n 2 maanden voor sinterklaas is.

Je moet maar zo zien nog 59 nachtjes ;);).

:rolleyes::rolleyes:

Ja...850 meter is voor mij wel de grens hoor :-)

Oh man wat duurt het lang voordat het 17 mei is.....wordt er helemaal flauw van.
 
Hallo VGG er's,
Ik neem de Simprop Daedalus 17 mei mee maar dan voor de verkoop
Naar 17 mei zet ik de Daedalus pas op de forum te koop

(Simprop Daedalus 2.6m en rol met 4 servos €75.-)
 
Dat gaat zo maar niet! Een ex-PH_AJH kist weer verkopen......
Ik neem hem wel weer terug. Graag zelfs! Wat mij betreft verkocht.
 
Aanmelden voor reservelijst

Graag zou ik mij willen aanmelden voor de reservelijst.

MadDuc, Johan, Barracuda van Rödelmodell, 77/79
 
Okidoki :-) Gaaf kistje, wel wat weinig hellingen in Boxmeer....Hij kan daarentegen weer prima op de Huckepack natuurlijk!
Geef je nog even je voorkeurs-frequentie(s)?


0. Geert, Columbia, Snoopy huckepack, 2,4 gHz
1. Harry (return), Graupner Mosquito, Airtronics Cadet-UT1, 90
2. Jako (Jakkie takkie), Graupner UltraFly, Graupner Cirrus 1969, Multiplex Alpha-H, 78 Hoogstart
3. Kees (pl119), Graupner Mosquito, 67 en 74
4. Arjan (PH_AJH), Graupner Cirrus1969, Simprop Hurricane 1982, Wik Salto 1975, Merlin's Magic 1980?, 67 73 Hoogstart tot 800 gram, Hoogstart tot 1500 gram
5. George (sjors4x4), Goldberg Gentle Lady 1981, Simprop Daedalus, Graupner HiFly 1978, 72
6. Jacob (jacobbos), Graupner Mosquito, Hegi ASW15 2,4
7. Jan Hein (Jan-Hein), Sagitta 900, Drifter, Riser 2m, 65 (synth)
8. Bruno (Bruno van Hoek), Graupner Dandy 1972, 78
9. Gerhard (Gait), Wanitchek Motorspatz L3, Hegi Twen 1973, 68 281
10. Leon (Wubbe), Sniff 1983, 282
11. Raymond (Fotor), Grunau Baby 2.4
12. Wim (Willem P), Robbe Tonga, Stratos Aviomodelli, 2.4 Ghz+2x hoogstart
13. Melvin (PH-MEL), Multiplex Alpha, Goldberg Gentle Lady, 68
14. Fred Damen, Multiplex Alpha, 62 75
15. Lyckele (vw4style), Carrera Milan 1975, 80 Hoogstart 3m/2500 gram
16. Guy (Gurodewa), E-Spatz, 79
17. Dennis (Meylink), Sagitta 900, Sagitta 600, Simprop Hurricane 1982, 64 285 lier
18. Peter Hangar, Graupner Uhu ?
19. Arno (Arno88, Dynaflight Bird of Time 2,4
20. Wil Kok(wimpie), Graupner Weihe 50 ?
21. Jaap (F3Japio), Graupner Cirrus 1972, 71 73 77
22. Robert-Jan, (via pl119), Sunny 2000, kan 63
23. robert (robert14). multiplex moritz en onbekend model, kanaal 53 op 40mhz
24. Ton, (enterprise), Graupner Cirrus, 2,4
25. Martin Strik, Columbia, Graupner Mini-Nimbus 1978, kan 65
26. Jan-Willem, (fagotje), Robbe Habicht, zelfbouw kist, kan 63
27. Thijs, (thijsverbunt), Graupner Weihe 50 1985, 2,4 Ghz
28. André, (André_D), ASW24 1988, Kraai, kan 65
29. Marcel, (beginner2), Graupner Dandy, Graupner Mini-Nimbus 1980, kan 72
30. Mark Hendriks, (Columbia), Saggita, kanaal 71
31. Pedro Barten, (Columbia), Graupner Amigo, 2,4 Ghz
32. Chris van Rhijn, (Columbia), Dynaflight Bird of Time, 2,4 Ghz.
33. Bart Doets, (bdoets), Robbe Freewind, Sig Riser, 2.4 Ghz.
34. René Bregman (Huibert), Bird of Time, kanaal 67 of 79
35. Rick, (Rick R), Sig Riser,Zwever gurodewa(is overlegd) kn 66/77
36. Leon (hobbyist) Bird of Time, kanaal 62
37. Arjen van Vark (Arvaa), Graupner Mosquito, Krick Melora, kanaal 69, 79
38. Eric, (Eric R), ASW 17 mini, tekening FMT, 40Mhz kanaal 83 (40,835 Mhz)
39. Paul Builtjes, ( Enterprise ) Gronau Baby uit 1933. Kanaal 64
40. Andre, (Buzz), Graupner Cirrus GFK 1969, 2,4 gHz

Reserve:
1.Johan, (MadDuc), Rödelmodell Barracuda, 1977,
 
Sorry, jaartal onbekend, voorkeursfreq. 77 of 79.

Inderdaad weinig hellingen, misschien ook wel minder geschikt maar toch een leuke dag?? Ik heb nog een vintage zwever van 4 meter, maar ben bang dat die niet op tijd klaar zal zijn.

Huckepack nog nooit geprobeerd, zou dat graag eens onder begeleiding proberen. Kistje heeft overigens ook een sleephaak. Binnenkort maar eens naar de kust om hellingzweven te proberen.

Voorheen vooral heli's en deprontoestellen (veelal 3d/acrokistjes) gevlogen. Momenteel op rustige dagen met een 2.26m depron zwevertje aan het vliegen en in de spaarzame vrije uurtjes proberen wat projecten af te ronden:
1) Lanier Laser 200, ZG74, 2,44m
2) Vintage Zwever 4m, merk onbekend
3) E-Flite Pitts S12 met schade
4) Funtana 2mtr
 
Laatst bewerkt:
MadDuc,

Hoe groot is die kist die je op de huckepack omhoog wil sleuren??

Als hij daarop ligt hoef je met de start niks te doen, sterker nog je kunt niks doen. Alleen in de gaten houden wat er gebeurd,,stel bv de Snoopy krijgt motorstoring dan wordt je hoe dan ook losgekoppeld en dan is het ieder voor zich, geloof me ik spreek uit ervaring.
Ik werdt een keer afgekoppeld op de meest ongunstigste positie, wind mee niet hoog genoeg voor nog een ronde maar te hoog voor te landen.:confused::confused:
Toen heb ik gekozen om hem boven op de mais te leggen, gelukkig zonder schade.:)
Maar goed inmiddels heeft Geert al zoveel ervaring met huckepacken dat ik met een gerust hart iedereen aan hem kan toe vertrouwen.
Gr Ton


Sorry, jaartal onbekend, voorkeursfreq. 77 of 79.

Inderdaad weinig hellingen, misschien ook wel minder geschikt maar toch een leuke dag?? Ik heb nog een vintage zwever van 4 meter, maar ben bang dat die niet op tijd klaar zal zijn.

Huckepack nog nooit geprobeerd, zou dat graag eens onder begeleiding proberen. Kistje heeft overigens ook een sleephaak. Binnenkort maar eens naar de kust om hellingzweven te proberen.

Voorheen vooral heli's en deprontoestellen (veelal 3d/acrokistjes) gevlogen. Momenteel op rustige dagen met een 2.26m depron zwevertje aan het vliegen en in de spaarzame vrije uurtjes proberen wat projecten af te ronden:
1) Lanier Laser 200, ZG74, 2,44m
2) Vintage Zwever 4m, merk onbekend
3) E-Flite Pitts S12 met schade
4) Funtana 2mtr
 
Bij ons op Gooi&Eemland gaat er van alles op de Huckepack, van Foxjes tot zwevers met twee maal zoveel span als de Huckepack zelf. Voor een zwever de meest relaxte manier van starten! (Zodadelijk gaat mijn Riser er weer op...)
 
Het gaat om dit zwevertje:
Foto-ESIZZY6S-D.jpg


Span: 1.68m, gewicht? 1250 gram? nog niet gewogen.

Het lijkt me leuk om dat Huckepacken eens te proberen. Bedankt voor de reacties.

Groeten,


Johan
 
Laatst bewerkt:
Back
Top