Welke BL motor voor de E-revo?

misschien ook interessant om dit te lezen: https://www.rc-monster.com/forum/showthread.php?p=268141

Ik heb net de ezrun 150A besteld, schijnt minstens net zo goed te zijn als de MMM maar de helft van de prijs. ook de service is goed.
Lijkt me erg sterk, maar waar lees je het dan?
Ik lees enkel dat mensen snelheid verliezen met de MMM, wat de oorzaak is wordt niet vastgesteld.

@ bricks, denk er wel aan geen NiMH's te gebruiken met de MMM Combo. Tenminste dat wordt afgeraden door Castle Creations. Weet niet of het voor 7 of meer cellen ook geld, lijkt me wel een mailtje waard.
 
Ik heb geen NiMH's. Ben eind vorig jaar na 20 jaar weer opnieuw ingestapt, en ben meteen met lipo's gestart.
 
Lijkt me erg sterk, maar waar lees je het dan?
Ik lees enkel dat mensen snelheid verliezen met de MMM, wat de oorzaak is wordt niet vastgesteld.

@ bricks, denk er wel aan geen NiMH's te gebruiken met de MMM Combo. Tenminste dat wordt afgeraden door Castle Creations. Weet niet of het voor 7 of meer cellen ook geld, lijkt me wel een mailtje waard.

lijkt me niet zo sterk hoor, de ezruns komen vrij goed uit de bus bij een hele hoop (recreatieve) rijders. Je leest het zowieso op het forum waar ik de link heb geplaatst.

Dat je snelheid verliest lijkt me niet zo'n goede zaak, het is vreemd dat ze DRIE versies op de markt moeten brengen voor de fouten eruit zijn en dan hebben nog steeds mensen problemen.

Castle creation is een goed merk, begrijp me niet verkeerd. Ik heb zelf met de mamba 25 gereden en van kenissen die veel met vliegtuigen bezig zijn hoor ik niets dan goeds over CC.
Maar als het enige probleem van de ezrun 150Acombo is dat de motor krap is, wat trouwens gewoon een feigao is en kapot gaat omdat er 6 cellen aan gehangen zijn wat deze motor niet aankan, maar 4 cellen prima. Dan vind ik het een goed alternatief voor de MMM zeker als de MMM 2 keer zo duur is.
Om dat CC bekend is wil niet zeggen dat een relatief onbekend merk slechter is.
Toen ik 5-6 jaar geleden een Revo kocht werd ik hier in de buurt uitgelachen omdat de savage zo verschrikkelijk goed was en HPI natuurlijk veel beter was.
 
Beste,

Een alternatief is om te wachten op de Tekin RX8 combo's. De regelaar kan continu 210A aan. De diverse motoren met sensor zijn leverbaar.

Afhankelijk van het aantal cellen dat je gaat gebruiken moet je een keus maken voor een motor. Denk eraan, hoe hoger de KV waarde hoe hoger het opgenomen vermogen wordt. Hoe lager je accuspanning hoe meer stroom er gaat lopen en hoe warmer de boel gaat worden.

De castle MMM + "neu" 2200 combo is minder efficient dan bijvoorbeeld een echte Tekno Neu. De MMM combo wordt ook veel warmer dan zijn echte Neu broertjes. Maar goed voor een Tekno betaal je ongeveer net zoveel als voor een regelaar motor combo dus dat zegt genoeg.


Zelf heb ik veel ervaring met brushless motoren en regelaars. Het is heel belangrijk om de juiste combinatie te kiezen. Als je voor safe wilt gaan zou ik kiezen om op 6S lipo te gaan rijden en dan een lage (1300) Kv motor voor veel trekkracht. De stroom zal laag blijven en je hebt een koudlopende setup. Je kunt desgewenst met tandwielen een hoop doen om de temperatuur van zowel de motor als regelaar en accu's te beheersen.

Mocht je op 4S gaan rijden dan zou ik zeker niet een al te hoge KV motor gebruiken omdat de dan de stroom te hoog gaat worden en de boel war wordt.

voorbeeld: Zelf rij ik met een 1360 tekno op 6S A123 (=19,8V) in een 1:8 truggy.temperatuur van motor en regelaar blijven onder alle omstandigheden onder 45 graden. De accu wordt niet warmer dan 35 raden onder zware belasting.

Een E-revo is een leuke auto maar er dient toch wel een en ander aan aangepast te worden wil die het brushless geweld aankunnen....

veel succes en ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn met de regelaar....
Mocht er interesse zijn in eventueel een goede motor/regelaar combo, stuur even een PM

arno
 
misschien ook interessant om dit te lezen: https://www.rc-monster.com/forum/showthread.php?p=268141

Ik heb net de ezrun 150A besteld, schijnt minstens net zo goed te zijn als de MMM maar de helft van de prijs. ook de service is goed.

Misschien dan toch maar een e-revo kopen bij jespares.com ? Dan de titans + evx 2 verkopen op Ebay. En vervolgens de EZrun erin zetten?

Ik rijd 4S en wil maar 45 km/h rijden.... Dan zal die EZrun toch wel betrouwbaar zijn?

Was die EZrun ook niet splash waterproof? Dat is wat ik nog mis aan de MMM.
 
Wat ik gelezen heb zou de MMM zelf wel splash-proef zijn, maar de ventilator niet. Zijn hier al ervaringen mee trouwens?
 
Wat versta je onder splashproof??? de MMM is redelijk goed afgesloten maar niet waterdicht. De ventilator zorgt bij offroad gebruik voor eventuele problemen als er vuil tussen komt.

Ik heb de MMM bij iemand ingebouwd en daarbij de FAN en de BEC uitgeschakeld. werkt prima overigens en wordt ook niet warm.
(6S setup)
 
Wat versta je onder splashproof??? de MMM is redelijk goed afgesloten maar niet waterdicht. De ventilator zorgt bij offroad gebruik voor eventuele problemen als er vuil tussen komt.

Ik heb de MMM bij iemand ingebouwd en daarbij de FAN en de BEC uitgeschakeld. werkt prima overigens en wordt ook niet warm.
(6S setup)

Met splashproof bedoel ik spatwaterdicht. Dus waterdicht zolang je hem niet onderdompelt of de hogedrukreiniger erop zet.
Het lijkt me fijn om de revo te kunnen schoonmaken met de tuinslang, waarbij ik me niet druk hoef te maken als er flink wat spetters op de ESC komen.

Heeft het uitschakelen van de BEC voordelen?

Met 6S rijden bij een lichtere vertanding loopt koeler omdat de stroom lager is bij een gelijk vermogen. Maar denk je dat je misschien in een minder gunstig deel van de efficiency curve van de motor terecht komt?

De motor draait natuurlijk een hoger aantal toeren bij hetzelfde vermogen. Meestal is de maximale efficiency gekoppeld aan een bepaald aantal toeren. Bij een brede/vlakke efficiency curve zou 6S vooral voordelen hebben door de lagere stroom.
 
Met splashproof bedoel ik spatwaterdicht. Dus waterdicht zolang je hem niet onderdompelt of de hogedrukreiniger erop zet.
Het lijkt me fijn om de revo te kunnen schoonmaken met de tuinslang, waarbij ik me niet druk hoef te maken als er flink wat spetters op de ESC komen.

Heeft het uitschakelen van de BEC voordelen?

Met 6S rijden bij een lichtere vertanding loopt koeler omdat de stroom lager is bij een gelijk vermogen. Maar denk je dat je misschien in een minder gunstig deel van de efficiency curve van de motor terecht komt?

De motor draait natuurlijk een hoger aantal toeren bij hetzelfde vermogen. Meestal is de maximale efficiency gekoppeld aan een bepaald aantal toeren. Bij een brede/vlakke efficiency curve zou 6S vooral voordelen hebben door de lagere stroom.

Ik denk als je een auto graag met een TUINSLANG wil schoonmaken je beter een 1op1 kunt kopen. Water en rc auto's zijn geen goede combinatie, daar het onmogelijk is om hierna ook alles goed droog te maken, denk aan water wat in je diffs komt etc.
 
De nieuwe [URL="
[/URL], [URL="
[/URL] en [URL="
[/URL] wagens kunnen er best tegen zoals te zien is. Natuurlijk is het beter om niet te doen, maar dat het direct 'schadelijk' is kan ik niet echt zeggen. Eventueel nadrogen met een compressor kan al veel uitmaken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben heel erg blij (en mijn vrouw ook) dat ik de e-revo lekker met de tuinslag af kan spuiten. daarna goed laten drogen en een beetje WD 40 in de rondte spuiten, en het gaat allemaal goed.

ik krijg wel eens het verwijt dat ik mijn revo beter was dan mijn 1:1 auto, Die laatste heeft de tuinslag al 3 maanden niet meer gezien!!
 
Goed het gebruiksgemak komt het zeker ten goede, maar 10 minuten meer tijd uittrekken, en deze gewoon met een doek en een kwast goed schoonmaken, zal de levensduur zeker ten goede komen.
 
Goed het gebruiksgemak komt het zeker ten goede, maar 10 minuten meer tijd uittrekken, en deze gewoon met een doek en een kwast goed schoonmaken, zal de levensduur zeker ten goede komen.

Na een flinke mep 'High Speed Dirt' (lees: 'vochtige aarde en klei') helpt een kwast niet :-)

Die kleine hoekjes gaan toch het best met wat stromend water naar mijn idee.
 
Risico met compressor is weer dat je de afdichtingsringen stuk blaast. Als het effe kan gaat bij mij de tuinslag erop.
 
Het risico wat je met de tuinslang loopt is dat je water de afdichting inblaast. geen mannier is +100 veilig als je het zo bekijkt. het komt er gewoon op need waar je op right, en welke kant je het op spuit. :)
 
Back
Top