Hoi,
bedankt voor je link, 'k zal 'm eens downloaden. Kijken of ik daar wat wijzer van wordt ...
Gelijk even de vorderingen in het draadje bijwerken, er is weer wat gedaan.
Het tweede rolroer is ook klaargemaakt en in de folie gezet. Strak resultaatje geworden, mooi vingeroefeningetje voor de rest van de kist.
Uit de achterlijst was ter hoogte van de nylon bevestigingsboutjes een stuk uitgebroken, eerst maar eens weggesneden om er een nieuw stukje in te lijmen, gevalletje schade repareren ...
Zo dat zit er in, even laten drogen en dan aan de afwerking beginnen.
In de tussentijd maar eens wat andere werkzaamheden bedacht. Voordat ik aan de bouw van nieuwe richtingsroeren en een hoogteroer wilde beginnen, eerst maar eens even door wat dozen van de hele handel gezocht. Wat schertst m'n verbazing ... als eerste kwam ik twee epoxy / glasmat motorkappen van een J3 tegen. Nou dan moet er meer zijn dacht ik ... even later kwam ik in een andere doos het voorruitje tegen, nog even later vond ik de roeren in twee verschillende dozen
Even passen hoor ... haha, dat lijkt op een Piper J3 Cub. Dat is mooi werk, hoeft dus niet aangeschaft te worden
Verder met het inmiddels bekende ^&*)&%$%& klusje, het uitsnijden / uitpeuteren van de afgesneden scharnieren. Richtingsroer is voorbewerkt, even passen en gelijk even afgetekend op het kielvlak.
Zo alle roeren onder handen genomen. Gelukkig lukte uitpeuteren van de oude (afgesneden :evil: ) scharnieren aardig, daarna proef-passen met de nieuwe scharnieren, de roeren schuren en de nieuwe scharnieren monteren met Hinge Glue. Worden later ook weer 2mm gaatjes geboord en geborgd met een cocktailprikkertje. Daarna kan de hele handel in de folie
Nog even een vraagje, de vleugel heeft een houten deuvel, daarmee wordt ie in de romp gehaakt / gecentreerd. Vervolgens wordt de vleugel met twee nylon breekbouten van 4 mm vastgezet. Is een deuvel wel genoeg ? Zijn de 4 mm breekboutjes niet te licht voor een (naar schatting) 2,5 kg wegende kist ?
Wordt vervolgd.
Grtz,
Menno