Afbouw verslag Seawind

.



673849ce2ef426fb8.jpg


673849ce2ef454e19.jpg


Nu beginnen aan de 4 servo,s in de vleugel .


Mvg Johan

4 servo's ??? Zitten er ook flaps op de vleugel ??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
4 servo's ??? Zitten er ook flaps op de vleugel ??

Yes . :mrgreen:

Als nitro versie en als je de wielen ook nog inbouwt heb je 8 servo,s nodig .

Wielen komen er na de watermeeting op , de gaten zijn makkelijk met een stuk folie af te dichten als hij het water weer op gaat .
Is in 5 min uit te bouwen.

Mvg Johan
 
Heb even bij de GP Seawind gekeken voor bepaalde dingen , die is heel anders opgebouwt , ook beter van qualiteit neem ik aan .

De chinesen nemen zelfs foto,s van de GP Seawind in hun beschrijving op .
Alleen klopt dat niet met hun bouw overeen .:mrgreen:

Maar voor de cockpit kap neem ik het van GP over en maak er een gestel voor . ;)

De Axi ga ik in de kap vast maken omdat dat een stevige kap is en ik zo ook een droge plaats voor de regelaar kan creeren .

Mvg Johan
 
180 gram verzinktes ijzer hebben ze er ook bij gelegt . :mrgreen:

En het roer gaan we niet gebruiken , dit is niet te gebruiken .
Moet de eerste meeting zonder gaan . :D

673849ce827a57d46.jpg


Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moest de servo opname voor de klappen servo opdikken omdat er van de diepte geen standaard servo in past . :(

673849cf3678eecb1.jpg


Nu met 2 mm opgevult . :D

673849cf36793194d.jpg


Bij de rolroer servo past het omdat er geen beplanking onder het servo zit .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst maar eens een motorspantje getekend voor in de motorkap .

673849cf4a00d12cd.jpg


Hij word met 4 schroefjes M3 gefixeerd en vanavond ingeharzt . :D

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is de Great Planes versie , ligt vrij diep in het water .

Kruis uitgeboort .

673849cf64c71a621.jpg


Om de gaten op te boren of te bewerken wel het alu op een plankje met 2 spijkers fixeren , je vingers zijn anders zo er af en die heb je echt nog nodig voor het vliegen . :mrgreen:

673849cf64c74421a.jpg


En na nog M3 draad getapt te hebben hem even gepast . :cool:

673849cf64c7880ea.jpg


Kan hij vanavond worden ingeharzt .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hat hem even opgehangen om te kijken of ik met een 5S het CG voor elkaar krijg . ( zonder dat stuk ijzer natuurlijk :mrgreen:)

Dat komt dus wel goed .

Maar waarom de Chinesen bij een ARF met foto's aangeven dat je het model moet uitmeten terwijl ze zelf alles scheef in elkaar zetten. :confused:

Je kan niks corrigeren dus hoef je ook niet te meten .:D

Bij een houtmodel hat ik het verandert .

Maar vliegen zal hij wel .

Straks nog even een paar dingen harzen en es kijken of ik een gewicht uitwegen kan +-

Mvg Johan
 
Plotterwelt schreef:

Maar waarom de Chinesen bij een ARF met foto's aangeven dat je het model moet uitmeten terwijl ze zelf alles scheef in elkaar zetten.

Je kan niks corrigeren dus hoef je ook niet te meten .


Spijtig ! Zeker voor een perfectionist zoals jij....;)
 
Motorkruis is ingeharzt .

673849cfbed596c8d.jpg


En een waterdichte klap moet ook nog gemaakt worden boven op de motorgondel . :D

673849cfbed5c52b3.jpg


Positive is het gewicht , ik blijf wel onder de 4200 gram . :D
NitroPlanes geeft 4540 gram aan , GP schrijft 4600 - 5500 gram .

Mvg Johan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
haast ? nee , alleen is de meeting in 12 dagen .

En het motorkruis moet ingeharzt zijn , is een 230 grams motor en alleen die 4 schroefjes kunnen hem niet houden .

Mvg Johan
 
Hoi Johan
Nou, alsof de duivel er mee speelt. Al de toestellen die verkocht heb, zijn dus nu 2 die scheef zijn.
Althans het stabilo dus. En echt er is verder niemand geweest die dat ook had. Valt mij eerlijkgezegd tegen. Kan je het oplossen? Wij modelbouwers zijn improviserend genoeg...toch?
Ik hoop dat het gaat lukken.
Verder ziet het er goed uit!
 
Ik ga het niet rechtzetten omdat ik dan de GFK romp moet open snijden en dat krijg je dan nooit meer mooi .
Hij is scheef en verdraait tegelijk .

In de lucht zal je er niks van zien .

Mvg Johan
 
Zal het ook niet lukken door er wat onder te leggen en te camoufleren?
Of is het latere zorg? met vliegen heeft het idd weinig te maken, het staat alleen zo raar.


Ik ga het niet rechtzetten omdat ik dan de GFK romp moet open snijden en dat krijg je dan nooit meer mooi .
Hij is scheef en verdraait tegelijk .

In de lucht zal je er niks van zien .

Mvg Johan
 
Back
Top