het Walkera 4#3 verzameltopic

  • Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Jongens!!! Enorm bedankt voor jullie input en meedenken! Ik waardeer het zeer.
Dennis: Ik heb die staart motoren inderdaad daar besteld.En inderdaad 3 stuks voor die 18dollar.
Karel: Je zult inderdaad gelijk hebben.
Ik vraag me wel af in hoeverre die vervuiling van die contacten van de 4in1 ontvanger naar de Lipo daadwerkelijk effect heeft.
Ik geloof je resoluut, alleen zet er een lichte kant-tekening bij omdat mijn HM4#3BV2 nieuw was en het probleem er al na een stuk of 20 vluchtjes inkwam.Dat is dan wel erg snel met vervuiling van de contacten toch?
Ik hoop echt dat je als jij het gaat uittesten met die Micro Deans het probleem of wordt getackeld of weg is.
Maar ik denk persoonlijk dat het nu eenmaal een kwaaltje is van zo'n heli.
heb net weer even gevlogen en merkte toen met aanvang dat de heli wel redelijk door de kamer heen te sturen was zonder dat de staart echt raar deed.En dit ging zelfs met wat gang erin.
Raar toch?
Morgen die andere Main Blades en heck uitproberen.
Ben erg benieuwd hoe dat verloopt.
Elke positieve verandering van de staart is een meepakker.
Aan de rest van de heli kan ik echt niets op aanmerken.
Las ook dat topic omtrend dat veertje van een aansteker onder de swash.
Ik heb ook die speling erop zitten.Denk dat al die heli's dat hebben, maar heb er nog geen veertje onder, kan de heli soms wel een paar seconden met de sticks loslaten.Toestel blijft dan redelijk op zijn plek hangen alvorens langzaam weg te drijven.
Wat ik dus ook niet begrijp is waarom de ene heli zo goed vliegt en de andere een crime is om lekker te laten vliegen.
Ervan uitgaande dat het in deze dus niet aan de piloot ligt.
Het zijn toch gewoon allemaal lopende band items, die heli's?
Affijn, ik hou jullie op de hoogte.
Tot later!!
Gr erwin
 
Erwin,

Eventueel wil ik wel 1 motortje van je overnemen als je ze binnen hebt.
Als het allemaal lekker gaat, wil ik daarna wel z.s.m. op een brushless tail overstappen.

Dennis
 
Hoi Erwin,

Dat BIC-aanstekerveertje scheelt enorm in de vliegeigenschappen. Velen hebben deze mod al gedaan (onder wie ikzelf) en ik kan je aanraden om dit ook te doen. Een Bic-aansteker kost 70 cent, dus daar hoef je het niet voor te laten. Eerder in dit draadje staat voldoende info hoe je eea kunt realiseren.

Groeten,

Paul
 
Dennis........zodra ik die motoren binnen heb laat ik het je wel weten.
Paul..........Ik geloof zeker dat het veertje onder de Swash plate een verbetering geeft.
Maar.........het probleempje wat ik heb zit em echt in de staart hoor.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat het vlieggedrag met of zonder veertje onder de Swash verschil uitmaakt voor het vlieggedrag van de staart.
Mijn HM4#3BV2 vliegt verder uitstekend.........op het ietwat nare staart gedrag na dan.
Ik zal tzt wel zo'n veertje onder de Swash kunnen zetten, maar het vliegt nu al strak en stabiel.
Het gaat dus fout op het moment dat er gang wordt gemaakt en daadwerkelijk bochten worden gevlogen met de heli.
Iets wat ik probleemloos buiten kan doen met mijn 300 size CP heli, maar helaas slecht met deze HM4#3BV2.
Dan nog iets...........ik moet de zaken even wel helder maken.
De HM4#3BV2 heeft vooral moeite met bochten naar links inzettend.Bochten naar rechts zijn veel beter te doen.Eigenlijk zit daar het probleem niet in.
Dat euvel kende de Walkera HM004 FP heli ook.
Komt omdat de staart motor met een bocht naar rechts inzettend, de heckrotor harder laat draaien.
Maar als een bocht naar links wordt ingezet, dan gaat de staart motor de heck rotor dus langzamer laten draaien, en er komt een moment dat de motor eventjes stilstaat.(fracties van seconden)
Op dat moment raakt de heli (of de ingebouwde Gyro) even de weg kwijt.
Vaak resulteert zoiets in ongewilde piro's met als gevolg een crash.
Ik heb maanden lang met dat probleem geworsteld met mijn vroegere HM004 FP heli.
Ik kreeg dat nooit niet goed.Ook logisch, want het is nu eenmaal de zwakte en kenmerk van zo'n met motor aangedreven staart.
Wil je het echt superstrak hebben dan kom je dus uit op een heli met snaar aangedreven heckrotor.
Er zijn helaas nog wel een aantal zaken waar ik met vraagtekens mee zit.
Want de HM4G3 CP heli, heeft dus ook een met motor aangedreven staarten die schijnt dus wel strak te zijn.
Waarom die dan wel????
Helaas ken ik maar 1 piloot die er mee vliegt en die woont te ver weg om even bij langs te gaan.
Ik kan dus helaas niets vergelijken met mijn HM4#3BV2.
Denk dat ik het maar accepteer.
dat heb ik 2 jaren ook gedaan met het staart probleem van mijn HM004.
Totdat de dag kwam dat mijn vliegkunsten boven de HM004 uitstaken.8 van de 10 crashes kwamen doordat de staart mij tijdens vliegen in de steek liet en ik daar niet tijdig op kon anticiperen.
Dat wekt frustratie.
Persoonlijk stoort het me behoorlijk als ik met een heli vlieg (welke heli dan ook) waarvan de staart instabiel is.
Nadat ik na de HM004 overstapte naar de HM1#A CP heli met snaar aangedreven staart ging er echt een wereld voor mij open op dat gebied.
Gewoon een heli waarmee elke bocht indraaiend links of rechts, altijd strak, netjes en vloeiend verloopt.
Zo hoort het dus ook.
Ik ben nu van mening dat zoiets dus niet kan met een heli die een door motor aangedreven heck heeft.
Tenzij die HM4G3 dat wel kan, maar DAT heb ik tot op heden nog niet met mijn eigen ogen gezien.
Neem van mij aan dat dit verhaal echt geen klaagzang is hoor.
Ik ben best wel snel tevreden en vind de HM4#3BV2 echt een heli met een stabiel vlieggedrag.Zelfs nog zonder het gemodificeerde veertje onder de Swash Plate.
Misschien ben ik wel iets te kritisch en te verwend met mijn LT-300 CP heli waarvan de staart rete strak blijft.Zelfs als ik met een noodgang de heli bochten indraai waarvan ik soms denk dat bijv er spontaan iets van de heli af kan knapppen.
Ik heb absoluut geen spijt van de aankoop van mijn HM4#3BV2 hoor, in tegendeel zelfs want het is een hele leuke heli om tijdens het werk in de pauze mee te vliegen.Toestel past zelfs in mijn koffer om mee te nemen voor op vakantie.
Maar denk wel dat het staartgedrag mij op den lange duur weer gaat tegenstaan.
Laat ik maar eerst proberen om wat zaakjes aan de heli aan te passen.
Dan kijk ik tzt wel weer hoe het gaat.
Vr Gr Erwin
 
Zoals beloofd wat meer...

Leuk dingetje, hij heeft al gedraaid, maar ik heb nog een paar klusjes om te kunnen vliegen:
1) batterijhouder is 100% meuk; ik kreeg alleen spanning met een prop zilverfolie op 1 plek. Dat gaan we dus even aanpakken;
2) ik vlieg mode 3 (swash op links, gas/tail op rechts) en zal dus in de zender 2 draadjes moeten doorknippen, verlengen en wisselen; klein klusje, maar het was even een tegenvaller. Ben wel blij dat ik niet die Blade MCX heb besteld; deze is ook alleen in mode 1 en 2 te leveren en op die gamepad lijkt me dat een stuk lastiger ;-)
 
Ben blij dat je de heli binne hebt.
Maar waarom vlieg je Mode 3 dan??
Mode 2 is toch het meest gangbaar?
wat ik sinds vanochtend doe met mijn HM4#3BV2 is met de sticks op de zender nu tussen duim en wijsvinger vliegen.
Tjemig wat was dat wennen.
Helemaal omdat ik al 4 jaar met de duimen heb gevlogen.
Het is even wennen, maar denk dat het op de lange duur toch fijner is.
Merkte vanochtend direkt dat het gevoel er meer inzit op die manier van sturen.
Nu alleen nog even doorzetten.
Vr GR E
 
wat ik sinds vanochtend doe met mijn HM4#3BV2 is met de sticks op de zender nu tussen duim en wijsvinger vliegen.
Tjemig wat was dat wennen.Vr GR E


Hoi Erwin,

Leuk te lezen dat je ook lekker met de 4#3B bezig bent!
Ik vloog mijn eerste helicopters in midden jaren 80'. Dat waren Schluters en Graupners. Sindsdien ben ik gewend om met de duim en wijsvinger te sturen. Vraag me niet waarom... Mijn pa vloog met zn duimen die tijd, nu nog. Als ik dit probeer vind ik het ook maar niks. Jah, op de sim gaat alles goed! Haha, wat een lef hé?

Groet,

Danny
 
Hoi Danny! De HM4#3BV2 bevalt inderdaad erg goed.
Moet wel eerlijk bekennen dat de ietwat lastige staart aansturing achteraf wel meevalt.
Het gaat me in ieder geval steeds beter af.
Gisteren begonnen met het zelf maken van een doosje om de heli inclusief accu's in op te kunnen bergen en vooral om ook mee te kunnen nemen.
De heli zomaar los in de fiets tas doen of in de rugzak gaat volgens mij gegarandeerd fout.
Vanochtend het doosje af kunnen maken.Is strak geworden en zeer functioneel.
Dit omdat ik gisteren eerst op zoek ben geweest naar een soort van alu of metalen doosje waarin ik dan schuim kon leggen en de heli in kon plaatsen.
Maar de juiste afmetingen waren helaas niet voorhanden.
Ik wilde namelijk graag een doosje alleen maar voor de heli en de accu's.
Moest iets hebben van 28cm lang en 14cm breed.
Nou, zie dat maar eens kant en klaar te kopen.
Dus zelf maar aan de slag.Ik ben dik tevreden nu.
Kan de heli overal mee naar toe nemen, zonder bang te zijn dat ie door transport kan beschadigen.
Hij gaat vanmiddag weer mee naar het werk.

Wat betreft dat vliegen met de duim en wijsvinger, dat lukt gelukkig ook steeds beter.
Weet nog niet ofdat ik het nu ook al zou durven proberen met mijn 300 size CP heli, maar dat komt later wel.
Kan door de HM4#3BV2 mooi eerst gewenning krijgen zo.
Ik blijf doorzetten.
Hoop de andere bladen en heckrotor voor mijn HM4#3BV2 vandaag binnen te krijgen.
Ben erg benieuwd of dat een verbetering gaat geven.
Maar ik ben nu al dik tevreden met het vlieggedrag van deze heli hoor.
Vliegt beter dan mijn toenmalige HM004 ooit heeft gevlogen.Echt waar.
Vr GR Erwin
 
Maar waarom vlieg je Mode 3 dan??
Mode 2 is toch het meest gangbaar?
Vr GR E

Daar waar ik indoor vlieg zijn er toch een hoop die mode 3 vliegen (ik denk ergens tussen de 30 en 40%) en zo onlogisch is dat niet.
Op veel clubs in NL wordt met gas rechts voor de vleugelvliegers gevlogen. Stap je dan op helivliegen over, heb je 1 goede zender die je ook wilt gebruiken en wil je de swash op 1 stick hebben, dan zit je aan mode 3 vast.

Inmiddels heb ik een workaround op RCGroups gevonden. Ik moet 2 draadjes doorknippen, verlengen en wisselen.
 
nou , dat is maar net hoe je het geleerd hebt , de 3d toppers vliegen ook niet allemaal met dezelfde mode en/of duim/pult .
 
Gevlogen!
Bevalt goed, maar (nog) een behoorlijke uitdaging om in de keuken te kunnen vliegen. Eerst maar eens goed afstellen voordat ik de kleine ruimte op ga zoeken. Is behoorlijk gevoelig voor z'n eigen vuile was; een stukje de lucht in werkt het best.
 
Hoi .Gevlogen Mooi:cool:.Keuken ? mijn vrouw ziet me aan komen met dit ding boven het kooktoestel:help:.Kleine ruimte ?De toilet? Goed ding om de luchtjes mee af te voeren:cool:.En datie last heeft van zijn vuile was dat kan ik me voorstellen de mijne had ook last van diaree toen ik hem voor het eerst bestuurde:D.Maar je bedoeld natuurlijk het goundeffect.Gr jaap
 
Jongens......ik krijg steeds meer schik van mijn HM4#3BV2.
Heb vandaag die bladen en heckrotor van de HM4#3Q erop gezet.
Moet nog wel de Main Blades beter uibalanceren........maar de heli vliegt echt nog beter dan dat ie al deed.
het is werkelijk ongelooflijk hoe stabiel en strak de heli is nu.
Ook het rondvliegen gaat beter.Niet door mij hoor, maar omdat de heli nu beter reageerd dan voorheen.
Het frapante is dat ik na 4 packs merk dat vooral op het einde van de vliegtijd van een Lipo (na 8 minuten) de staart zich nu nog steeds heel goed houdt.
Echt een wonder wat het verschil in bladen kan doen.
Ik ben nu nog meer tevreden.
Ik vlieg sinds gisteren met de duim en wijsvinger op de sticks, en ook dat gaat me steeds meer bevallen.
Ga het binnenkort proberen met mijn CP heli buiten.
Maar dan even dit:
kan iemand van jullie mij vertellen bij welke webshop ik de stekkers kan kopen die op zo'n lader zitten waarmee die 1 cel Lipo's geladen kunnen worden??
Ik wil namelijk graag die 1 cel Lipo's zelf kunnen laden met mijn eigen computer lader.
Hoop dat iemand van jullie een antwoordt weet.
Verder heb ik dus echt elke dag veel schik met mijn HM4#3BV2.
Zoals ie nu vliegt hoef ik niet over te stappen naar een HM4G3.
Mijn volgende stap zou bijv een Trex250 kunnen zijn.
Dat lijkt me eerlijk gezegd ook wel een fijne machine voor dat formaat.
Gr Erwin
 
Hoi Erwin.Lekker he! deze setup.Probeer ook maar eens de smalle flybar paddeles van de oude 3#4 daar word die nog rustiger van.;)Gr jaap
 
Hallo allemaal!!
Ik ben nog steeds verrukt met mijn HM4#3BV2.
Eerlijk gezegd wordt ik er meer en meer vrolijker van.
Ben tegenwoordig bezig om wat verschillende Lipo's voor het beestje uit te testen.
Vlieg al met de Walkera 3.7V 400Mah 10C en met de Xtreme 3.7V 500Mah 20C.
Maar heb net 6 stuks nieuwe Lipo's binnen.
Die zijn 3.7V 400Mah 15C.
Dus kan straks alles mooi vergelijken hoe het zich houdt qua vliegtijden en lange adem bijv.
Ik neem de heli overal mee naar teo.
Met weinig wind buiten heerlijk op de stoel gaan zitten en nose in oefenen met de heli.
Het is een heerlijke heli.
Heb er sind dat ik em heb ongeveer 40 packs mee gevlogen, maar het toestel presteerd nog steeds als een grote.
Vooral die bladen van de HM4#3Q zijn goud waard.
Echt waard hoor.
Alj je zo'n HM4#3B hebt, direkt die andere bladen erop voor een nog fijner vlieggedrag.
De staart dweilt bij de mijne niet weg als de Lipo bijna leeg is met die andere bladen.Groots!!
Ik hou 8 minuten vliegtijd aan voor de Lipo's.
Heb er nu 9 in totaal en net weer 9 stuks bijbesteld.
Kan ik straks heerlijk lang vliegen.
De staart motoren heb ik helaas nog niet binnen, maar dat is een kwestie van een paar dagen nog.
Wat een heerlijk heli.
Never nooit niet zo'n fijne FP gehad die ook nog eens allemachtig makkelijk mee te nemen is.
De enige kanttekening is dat iedereen om me heen het zo'n lief mooi klein toestel vind(en ook wil hebben), maar het helaas niet even een beginners heli is om mee te vliegen.
Niet dat je denk ik snel iets kapot zult vliegen als beginner, maar het leerproces wordt met deze heli wel een stuk lastiger dan met bijv een FP heli van 400gram.
Voor mij is deze heli een geschenk uit de hemel.
En ik overdrijf echt niet hoor.
Het staart probleem waar ik eerder over schreef is vele malen minder en zeer goed mee te leven nu.
Ik ben er zeer content mee, en geniet elke dag van deze heli naast mijn andere 300size CP heli.
Vr Gr Erwin
 
het leerproces wordt met deze heli wel een stuk lastiger dan met bijv een FP heli van 400gram.

Eens; ik kan probleemloos hoveren met mijn 420 grams FPtje, maar deze is gewoon stevig wennen. Hij is op zich wel stabiel, maar reageert echt onwijs snel op alle input; het zal nog wel ff duren voordat ik met deze vol vertrouwen door de woonkamer schiet.
De tail lijkt bij mij overigens helemaal okee.
 
Jongens......ik krijg steeds meer schik van mijn HM4#3BV2.
Heb vandaag die bladen en heckrotor van de HM4#3Q erop gezet.
Moet nog wel de Main Blades beter uibalanceren........maar de heli vliegt echt nog beter dan dat ie al deed.
het is werkelijk ongelooflijk hoe stabiel en strak de heli is nu.
Ook het rondvliegen gaat beter.Niet door mij hoor, maar omdat de heli nu beter reageerd dan voorheen.
Het frapante is dat ik na 4 packs merk dat vooral op het einde van de vliegtijd van een Lipo (na 8 minuten) de staart zich nu nog steeds heel goed houdt.
Echt een wonder wat het verschil in bladen kan doen.
Ik ben nu nog meer tevreden.
Ik vlieg sinds gisteren met de duim en wijsvinger op de sticks, en ook dat gaat me steeds meer bevallen.
Ga het binnenkort proberen met mijn CP heli buiten.
Maar dan even dit:
kan iemand van jullie mij vertellen bij welke webshop ik de stekkers kan kopen die op zo'n lader zitten waarmee die 1 cel Lipo's geladen kunnen worden??
Ik wil namelijk graag die 1 cel Lipo's zelf kunnen laden met mijn eigen computer lader.
Hoop dat iemand van jullie een antwoordt weet.
Verder heb ik dus echt elke dag veel schik met mijn HM4#3BV2.
Zoals ie nu vliegt hoef ik niet over te stappen naar een HM4G3.
Mijn volgende stap zou bijv een Trex250 kunnen zijn.
Dat lijkt me eerlijk gezegd ook wel een fijne machine voor dat formaat.
Gr Erwin
De connectors die je bedoelt zijn LOSI Micro-T connectors. Ik heb ze gekocht bij de webshop MBS-Racing te Geulle. Artikelnummer LOSB0860. Ze worden geleverd per paar met draadeindjes van ongeveer 5 cm er aan. Kost ongeveer 3 euro per paar excl. verzendkosten.
 
Back
Top